خانه / ورزش و تناسب اندام / 4 فعالیتی که بیشترین تاثیر را بر تناسب اندام دارند + راهکارهای ورزشی

4 فعالیتی که بیشترین تاثیر را بر تناسب اندام دارند + راهکارهای ورزشی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در این مطلب می خواهیم 4 فعالیتی که تاثیر مستقیم بر تناسب اندام شما دارند و در مدت کمی می توانند ، تغییرات معجزه آسایی را در بدن شما اعمال کنند را برای شما تشریح کنیم.

 

تناسب اندام
تناسب اندام

 

چهار فعالیتی که تاثیر حداکثری بر تناسب اندام دارند

1. ورزش هوازی

ورزش هوازی ، که ضربان قلب و تنفس شما را تسریع می کند ، برای بسیاری از عملکردهای بدن مهم است به قلب و ریه ها تمرین می دهد و استقامت را افزایش می دهد دانشمندان می گویند : “اگر برای پیاده روی در پله های هوا زیاد خسته هستید ، این نشانگر خوبی است که شما به ورزش هوازی بیشتر نیاز دارید تا به قلب و ریه ها حالت دهید و خون کافی به ماهیچه ها برسانید تا به آنها کمک کند تا به طور مثر کار کنند.”

2. تمرینات قدرتی

با افزایش سن ، توده عضلانی خود را از دست می دهیم تمرینات قدرتی باعث بازگشت آن می شود “تمرینات قدرتی منظم به شما کمک می کند تا در انجام کارهای روزمره مانند حمل مواد غذایی ، باغبانی و بلند کردن اجسام سنگین تر در خانه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید همچنین تمرینات قدرتی به شما کمک می کنند از روی صندلی بلند شوید ، از زمین بلند شوید و بالا بروید دانشمندان می گویند :

تقویت عضلات نه تنها باعث تقویت شما می شود ، بلکه باعث تحریک رشد استخوان ، کاهش قند خون ، کمک به کنترل وزن ، بهبود تعادل و وضعیت بدن و کاهش استرس و درد در کمر و مفاصل می شود.

یک فیزیوتراپیست می تواند یک برنامه تمرینی قدرتی را طراحی کند که شما می توانید هفته ای دو تا سه بار در باشگاه ، خانه یا محل کار انجام دهید این تمرینات احتمالاً شامل تمرینات مربوط به وزن بدن مانند اسکات ، فشار و لانگ و تمریناتی شامل مقاومت در برابر وزنه ، باند یا دستگاه وزنه برداری می شود.

 

همچنین بخوانید؛  مصرف کدام میوه ها به تناسب اندام کمک می کنند؟ + راهکارهای داشتن یک رژیم غذایی سالم
تمرینات قدرتی
تمرینات قدرتی

 

3. کشش

کشش به حفظ انعطاف پذیری کمک می کند ما غالباً این نکته را در جوانی ، وقتی عضلات سالم تر هستند ، نادیده می گیریم اما افزایش سن منجر به از بین رفتن انعطاف پذیری در عضلات و تاندون ها می شود عضلات کوتاه می شوند و عملکرد صحیحی ندارند این امر خطر گرفتگی عضلات و درد ، آسیب عضلانی ، کشیدگی ، درد مفاصل و افتادن را افزایش می دهد و همچنین عبور از فعالیت های روزمره مانند خم شدن برای بستن کفش را سخت می کند.

به همین ترتیب ، کشش عضلات به طور روزمره باعث طولانی شدن و انعطاف پذیری بیشتر آنها می شود ، که دامنه حرکت شما را افزایش می دهد و درد و خطر آسیب را کاهش می دهد برنامه ای برای کشش هر روز یا حداقل سه یا چهار بار در هفته داشته باشید.

ابتدا ماهیچه های خود را گرم کنید ، با چند دقیقه حرکت کششی پویا – حرکت تکراری مانند راه رفتن در محل یا حلقه های بازو که خون و اکسیژن را به عضلات می رساند ، و آنها را قادر به تغییر می کند.

 

تمرینات کششی
تمرینات کششی

 

4. تمرینات تعادل

بهبود تعادل باعث می شود که روی پا ثابت بمانید و به جلوگیری از زمین خوردن کمک کنید وقتی بزرگ می شویم ، وقتی سیستم هایی که به ما در حفظ تعادل کمک می کنند – بینایی ، گوش داخلی و عضلات و مفاصل پا – ما خراب می شوند ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است دانشمندان می گویند: “خبر خوب این است که آموزش تعادل شما می تواند به جلوگیری و برگشت این ضررها کمک کند.”

بسیاری از مراکز و سالن های ورزشی بزرگسالان کلاس های ورزشی متمرکز بر تعادل مانند تای چی یا یوگا برگزار می کنند برای شروع این نوع ورزش هرگز زود نیست ، حتی اگر احساس می کنید مشکل تعادلی ندارید.

همچنین می توانید به یک متخصص فیزیوتراپی مراجعه کنید ، وی می تواند توانایی های فعلی تعادل شما را تعیین کند و تمرینات خاصی را برای هدف قرار دادن نقاط ضعف شما تجویز کند دانشمندان در ادامه می گویند : “این امر به ویژه اگر دچار سقوط یا نزدیک به سقوط شده باشید یا ترس از سقوط بسیار مهم است.”

 

همچنین بخوانید؛  همه چیز درباره استفاده کردن از قرص‌های لاغری + فواید عوارض و هر آنچه که باید بدانید
تمرینات تعادلی
تمرینات تعادلی
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[کل: 1 میانگین: 5]

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

همچنین ببینید

استفاده کردن از میوه ها و سبزی ها در رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن بسیار موثر می باشد با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم

مصرف کدام میوه ها به تناسب اندام کمک می کنند؟ + راهکارهای داشتن یک رژیم غذایی سالم

زمان مطالعه: 3 دقیقه     میوه یک میان وعده مناسب برای کاهش وزن مصرف میوه‌ها به عنوان یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *