20 راهکار درمان سریع رفع «سکسکه» + توصیه های درمانی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

آیا از سکسکه های بد موقع و طولانی مدت خسته شده اید و آن ها شما را آزار می دهند ؟ 20 راهکار درمان سریع این ناهنجاری را بخوانید تا بتوانید از شر این بیماری موقتی خلاص شوید.

 

درمان سکسکه
درمان سکسکه

چگونه از سکسکه خلاص شویم

علت اصلی 

سکسکه وقتی اتفاق می افتد که دیافراگم شما بطور غیر ارادی شروع به اسپاسم می کند دیافراگم شما عضله بزرگی است که به شما کمک می کند از داخل و خارج نفس بکشید وقتی اسپاسم می کند ناگهان استنشاق می کنید و تارهای صوتی شما به سرعت بسته می شوند ، که باعث ایجاد صدای متمایز می شود.

  بیماری «لکه های پوستی و کک و مک» چیست + عوامل ایجاد

در بیشتر موارد ، آنها به سرعت می آیند و می روند فاکتورهای سبک زندگی که ممکن است باعث سکسکه شوند عبارتند از:

زیاد یا خیلی زود خوردن

نوشیدنی های گازدار

غذاهای ادویه دار

استرس یا هیجان عاطفی

نوشیدن الکل

در معرض تغییرات سریع دما

تکنیک های تنفس و ایستادن

گاهی اوقات ، یک تغییر ساده در تنفس یا وضعیت بدن می تواند دیافراگم شما را آرام کند.

 

سکسکه ناگهانی
سکسکه ناگهانی

 

1. تنفس اندازه گیری شده را تمرین کنید

با تنفس آهسته و اندازه گیری شده ، سیستم تنفسی خود را مختل کنید نفس بکشید برای شمارش پنج و بیرون برای شمارش پنج.

2. نفس خود را حفظ کنید

یک مشت بزرگ هوا استنشاق کنید و آن را حدود 10 تا 20 ثانیه نگه دارید ، سپس به آرامی نفس بکشید در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

 

سکسکه ناگهانی
سکسکه ناگهانی

 

3. در کیسه کاغذی نفس بکشید

کیسه ناهار کاغذی را روی دهان و بینی خود قرار دهید به آرامی نفس بکشید و کیسه را باد کرده و باد کنید هرگز از کیسه های پلاستیکی استفاده نکنید.

4. زانوهای خود را بغل کنید

در مکانی راحت بنشینید زانوها را به سینه بیاورید و آنها را به مدت دو دقیقه در آنجا نگه دارید.5. سینه خود را فشرده کنید برای فشرده سازی سینه ، به جلو خم شوید یا خم شوید ، که به دیافراگم فشار وارد می کند.

6. از مانور والسالوا استفاده کنید

برای انجام این مانور ، سعی کنید در حالی که بینی خود را فشار داده و دهان خود را بسته نگه دارید ، نفس خود را بیرون دهید.

نقاط فشار

نقاط فشار مناطقی از بدن شما هستند که بخصوص به فشار حساس هستند. اعمال فشار بر روی این نقاط با دست ممکن است به آرامش دیافراگم یا تحریک اعصاب واگ یا فرنیک کمک کند.

 

نقاط فشار
نقاط فشار

 

7. زبان خود را بکشید

کشیدن روی زبان باعث تحریک اعصاب و عضلات گلو می شود نوک زبان خود را بگیرید و یکی دو بار به آرامی آن را به جلو بکشید

8. دیافراگم خود را فشار دهید

دیافراگم شکم شما را از ریه ها جدا می کند از دست خود برای فشار آوردن به ناحیه درست در انتهای انتهای جناغ استفاده کنید.

9.بلعیدن درست

هنگام بلعیدن آب بینی خود را بسته فشار دهید.

10. کف دست خود را فشار دهید

از انگشت شست خود برای فشار آوردن به کف دست دیگر خود استفاده کنید.

11. شریان کاروتید خود را ماساژ دهید

شما در هر دو طرف گردن خود شریان کاروتید دارید. این همان چیزی است که هنگام چک کردن نبض با لمس گردن احساس می کنید دراز بکشید ، سر خود را به سمت چپ برگردانید و شریان سمت راست را به مدت 5 تا خوردن بعضی چیزها یا تغییر روش نوشیدن نیز ممکن است به تحریک اعصاب واگ یا فرنیک کمک کند.

 

ماساژ شریان
ماساژ شریان

 

12. آب یخ بنوشید

نوشیدن آرام آب سرد ممکن است به تحریک عصب واگ کمک کند.

13. از طرف مقابل لیوان بنوشید

لیوان را به زیر چانه بریزید تا از طرف دور بنوشد.

14.آب گرم بنوشید

یک لیوان آب گرم را به آرامی و بدون توقف در تنفس بنوشید.

15.از طریق پارچه یا حوله کاغذی آب بنوشید

یک لیوان آب سرد را با پارچه یا حوله کاغذی بپوشانید و از آن جرعه جرعه بنوشید.

 

فعالیت
فعالیت

 

16.روی یک مکعب یخ مکیده شوید

چند دقیقه روی مکعب یخ را مکیده و بعد از کوچک شدن در اندازه مناسب ، آن را ببلعید.

17. آب یخ غرغره کنید

آب یخ را به مدت 30 ثانیه غرغره کنید در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

18. یک قاشق عسل یا کره بادام زمینی بخورید

قبل از قورت دادن اجازه دهید کمی در دهان حل شود

19. مقداری شکر بخورید

یک قند شکر دانه ریز روی زبان خود بگذارید و اجازه دهید 5 تا 10 ثانیه در آنجا بماند ، سپس آن را ببلعید.

20. لیمو را بمکید

برخی ازافراد به برش لیمو خود کمی نمک اضافه می کنند دهان خود را با آب بشویید تا دندان های شما در برابر اسید سیتریک محافظت شود.

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.