کنترل بیماری «ام اس ، MS» + توصیه های پزشکی و کنترل بیماری

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بیماری ام اس چیست و چگونه می توانیم آن را کنترل کنیم ؟ با ما همراه باشید تا اطلاعاتی درباره ی بیماری ام اس به شما بدهیم و چگونگی کنترل این بیماری را برای شما عزیزان شرح دهیم.

 

بیماری ام اس
بیماری ام اس

 

بیماری ام ‌اس چیست و چگونه می‌توانیم آن را کنترل کنیم ؟

نمایی دقیق از آسیب مرتبط با بیماری ام‌اس در سیستم عصبی مرکزی که منجر به بروز علائم متنوع و غیر قابل پیش بینی می شود.

گاهی اوقات در این بیماری شرایطی پیش می‌آید که زندگی با ناهنجاری ام‌اس بسیار سخت باشد بنابراین شما می توانید به انجم راهکارهایی برنامه روزمره داشته باشید تا بتوانید سختی حاصل از بیماری را کنترل کنید.

 

  بیماری SMA (اس ام ای) چیست ؟ علائم بیماری و روش های تشخیص و درمان

 

 

بیماری ام اس
بیماری ام اس

 

ام‌اس می‌تواند طیف وسیعی از علائم را ایجاد کند مانند

  • خستگی
  • افسردگی
  • اضطراب
  • فلج
  • نابینایی
  • مشکل تنفس

حتی کارهای ساده مانند خرد کردن سبزیجات و یا شانه زدن موها می تواند در روزهای بعد دلسردکننده باشد.

وقتی علائم این بیماری بدتر می شود در جامعه پزشکی به آن شرایط تشدید یا شراره می گویند.

به دلایل عوارض جانبی چشمی این بیماری افراد مبتلا به ام اس مجبور می شوند به برخی از خلاق ترین و باهوش ترین افراد اطراف تبدیل شوند. آنها باید راه های جدیدی پیدا کنند تا زندگی خود را با چالش ها سازگار کنند. علاوه بر اقدامات احتیاطی و داروهای تجویز شده توسط پزشک ، در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد که می توانید انجام دهید تا وقوع و تأثیر شراره های MS را به حداقل برسانید.

 

خستگی
خستگی

 

برای استرس کمتر بله بگویید

همه ما می دانیم که گفتن این مسئله آسان تر از انجام است ، اما کاهش استرس روزمره تا آنجا که ممکن است لازم است برای هر کس مبتلا به MS اولویت باشد. عوامل استرس زای روزانه می توانند به اندازه کافی چالش برانگیز باشند و رویدادهای بزرگتر و زندگی نگران کننده می توانند شراره های ام اس را بدتر کنند.

اگر پیش بینی می کنید در آینده نزدیک دچار یک مسئله استرس زا شوید ، مطابق آن آماده شوید. خواه این به معنای صحبت با یک درمانگر باشد و یا اختصاص وقت برای وقت گذرانی، یادتان باشد که سرمایه گذاری در کاهش استرس ارزشمند است. اثرات منفی استرس می تواند به اندازه اثرات مفید داروهای MS شما قدرتمند باشد!

 

استرس
استرس

 

ذهن آگاهی را روزانه تمرین کنید

یک نظرسنجی معتبر در سال 2006 نشان داد که حداکثر 67 درصد از افراد مبتلا به ام اس علاوه بر درمان های معمول ، حداقل از یک نوع داروی مکمل و جایگزین استفاده می کنند. مطالعه دیگر منبع معتبر را نشان داد که تمرینات مراقبه ای علائم خستگی و افسردگی را در بیماران مبتلا به MS تا شش ماه بهبود می بخشد. تمرین ذهن آگاهی به معنای آموزش ذهنی ذهن شما برای آگاهی از هر تجربه بدون قضاوت است. این همیشه آسانترین کار نیست ، اما قطعاً مهارت خوبی برای مبارزه با روزهای سخت تر با MS است.

تمیز نگهش دار

چندین عفونت ویروسی – مانند سرماخوردگی ، مونونوکلئوز و حتی آنفولانزا – با شراره های MS همراه است. با توجه به این نکته ، در وهله اول اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از ابتلا به عفونت انجام دهید. برای جلوگیری از میکروب و تقویت بدن بدن یک برنامه روزمره ایجاد کنید: دستان خود را بشویید ، به اندازه کافی استراحت کنید ، سیگار نکشید و از بیمارانی که دیگر بیمار نیستند اجتناب کنید. و هر ساله واکسن آنفولانزا بزنید تا احتمال آنفلوانزا کاهش یابد.

وسایلت را جمع کن!

تشدید های MS بیشتر در بهار اتفاق می افتند و در زمستان کمتر. این روند به ویژه در نزدیکی فرد با خط استوا صادق است. بنابراین اگر در حال حاضر در یک آب و هوای گرم زندگی می کنید اما امکانات سفر در بهار و تابستان را دارید ، سعی کنید یک سفر به یک مکان خنک تر داشته باشید. این می تواند احتمال ابتلا به بیماری MS را کاهش دهد.

قبیله خود را پیدا کنید

در آخر ، فراموش نکنید که شما تنها نیستید! بنیاد مولتیپل اسکلروزیس تخمین می زند که بیش از 400000 نفر در ایالات متحده با ام اس زندگی می کنند و هر هفته 200 مورد جدید تشخیص داده می شود. دستیابی و پیوستن به یک گروه جامعه محلی یا یک فروم آنلاین مانند صفحه فیس بوک می تواند پشتیبانی عاطفی را برای حفظ انگیزه و تحصیلات شما فراهم کند.

 

ارامش ذهنی
ارامش ذهنی

 

صبوری و مقاومت

بسیاری از روش های درمانی برای کنترل بیماری ام اس وجود دارد ، خصوصاً در صورت بروز تشدید . اطمینان حاصل کنید که بلافاصله به پزشک خود مراجعه کرده و کمک لازم برای عبور از شر را دریافت می کنید. متداول ترین روش درمان شراره MS ، استروئیدها است ، اما طیف وسیعی از داروها وجود دارد که می تواند MS شما را کنترل کرده و احتمال بروز شراره های اضافی را کاهش دهد.

اگر با وجود تمام تلاش خود دچار شعله ور شدید ، دلسرد نشوید! زندگی با یک بیماری مزمن فراز و نشیب هایی خواهد داشت. با خود صبور باشید ، آنجا آویزان شوید و به یاد داشته باشید که از این طریق عبور خواهید کرد!

 

صبر و شکیبایی
صبر و شکیبایی

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.