ورزش «ایروبیک» چیست؟ + موارد تمرینی و باید و نباید ها

زمان مطالعه: 4 دقیقه

اگر اطلاعاتی پیرامون ورزش ایروبیک ندارید و می خواهید ، به صورت خلاصه با این ورزش کاربردی آشنا شوید ، این مطلب را از دست ندهید

 

ایروبیک
ایروبیک

مثالهای ورزش هوازی : نحوه ، مزایا و موارد دیگر

ورزش هوازی هر نوع تهویه قلب و عروق است این می تواند شامل فعالیت هایی مانند پیاده روی سریع ، شنا ، دویدن یا دوچرخه سواری باشد شما احتمالاً آن را به عنوان “قلبی” می شناسید.

طبق تعریف ، ورزش هوازی به معنای “همراه با اکسیژن” است تنفس و ضربان قلب شما در طی فعالیت های هوازی افزایش می یابد ، ورزش هوازی به سلامت قلب ، ریه ها و سیستم گردش خون کمک می کند.

ورزش هوازی با ورزش بی هوازی تفاوت دارد تمرینات بی هوازی ، مانند وزنه برداری یا دو سرعت ، شامل انفجار سریع انرژی است آنها برای حداکثر تلاش برای مدت کوتاهی انجام می شوند این برخلاف تمرینات هوازی نیست شما تمرینات هوازی را برای مدت زمان مداوم انجام می دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تمرینات هوازی که می توانید در خانه و باشگاه تمرین کنید ، ادامه مطلب را بخوانید و به یاد داشته باشید ، همیشه قبل از شروع یک برنامه ورزشی هوازی جدید با پزشک خود صحبت کنید

 

طناب زدن
طناب زدن

 

ورزش هوازی در خانه

ورزش های قلبی عروقی را می توان در خانه انجام داد موارد بسیاری وجود دارد که می توانید با تجهیزات کم و بدون تجهیزات نیز انجام دهید همیشه قبل از شروع هر تمرین 5 تا 10 دقیقه خود را گرم کنید.

طناب بازی

تجهیزات : کفش ورزشی (کفش ورزشی) ، طناب پرش

مزایا: پرش با طناب به رشد آگاهی بهتر بدن ، هماهنگی دست و پا و چابکی کمک می کند.

ایمنی: طناب پرش شما باید متناسب با قد شما تنظیم شود با دو پا در وسط طناب بایستید و دسته ها را به زیر بغل خود بکشید این قد است که می خواهید اگر خیلی طولانی است ، آن را ببرید یا ببندید تا از طناب نخورد.

مدت زمان و دفعات: 15 تا 25 دقیقه ، 3 تا 5 بار در هفته

مدار قدرت هوازی

تجهیزات : کفش ورزشی (کفش ورزشی) ، صندلی محکم یا کاناپه برای غوطه وری

مزایا: این ورزش سلامت قلب و قلب و عروق را افزایش می دهد ، باعث ایجاد قدرت می شود و گروه های اصلی عضلانی را تقویت می کند.

ایمنی: برای جلوگیری از آسیب دیدگی ، روی هر فرم تمرکز کنید ضربان قلب خود را در کل در حد متوسط ​​نگه دارید در طول این تمرین باید بتوانید مکالمه کوتاهی داشته باشید.

مدت زمان و دفعات: 15 تا 25 دقیقه ، 3 تا 5 بار در هفته

  «هیپنوتراپی» چیست؟ + باید ها و نباید ها درباره هیپنوتراپی لاغری

پیاده روی

تجهیزات: کفش ورزشی (کفش ورزشی)

فواید: پیاده روی روزانه می تواند خطر بیماری قلبی ، چاقی ، دیابت ، فشار خون و افسردگی را کاهش دهد.

ایمنی: در مناطق دارای نور و پر جمعیت راه بروید. کفش هایی را انتخاب کنید که از مچ پا پشتیبانی خوبی داشته باشند تا خطر آسیب دیدگی شما را کاهش دهد.

مدت و فرکانس: 150 دقیقه در هفته یا 30 دقیقه 5 روز در هفته

اگر پیاده روی شکل اصلی شما در ورزش است ، هدف خود را برای دریافت 150 دقیقه در هفته تنظیم کنید این می تواند به 30 دقیقه پیاده روی 5 روز در هفته تقسیم شود یا هر بار 3 بار در هر نوبت 10 دقیقه پیاده روی سریع داشته باشید.

پیاده روی
پیاده روی

شنا كردن

تجهیزات: استخر ، مایو ، عینک (اختیاری)

مزایا: شنا یک ورزش کم تأثیر است ، بنابراین برای افراد مستعد یا بهبودی از آسیب دیدگی یا زندگی با تحرک محدود مفید است این می تواند به شما در تقویت عضلات و ایجاد قدرت و استقامت کمک کند.

ایمنی: از شنا کردن به تنهایی خودداری کنید و در صورت امکان استخر با ناجی نجات در حال انجام وظیفه انتخاب کنید اگر تازه وارد شنا هستید ، با ثبت نام در کلاس های شنا شروع کنید.

مدت و فرکانس: 10 تا 30 دقیقه ، 2 تا 5 بار در هفته هر هفته 5 دقیقه به زمان شنای خود اضافه کنید تا مدت زمان شما افزایش یابد.

 

شنا کردن
شنا کردن

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.