هر آنچه که در مورد جراحی پروتز زیبایی باید دانست + عوارض و مراقبت های لازم

زمان مطالعه: 3 دقیقه

امروزه با پیشرفت علم استفاده کردن از پروتز ها برای افرادی که دارای نقص عضو می باشند و یا به دنبال زیبایی هستند بسیار رایج می باشد در ادامه با عوارض و مراقبت های لازم برای این جراحی با ما همراه باشید

 

 

پروتز چیست و در چه مواردی استفاده میشود؟

امروزه پروتز ها برای حفظ زیبایی به ویژه برای افرادی که دچار نقص عضو در قسمت‌های مختلفی از بدن خود می‌شوند مورد استفاده می باشند البته انجام‌دادن پروتزهای زیبایی نیز امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است که از جمله آنها می‌توان به جراحی پروتز زیبایی سینه و باسن و همچنین صورت اشاره کرد.

پروتز ها دارای جنس های مختلفی می باشند که هر کدام کارکرد و مزایای مختص خود را دارد در ادامه به بررسی مزایا و عوارض و نکات مراقبتی مربوط به هر یک می پردازیم.

  همه چیز درباره آغاز قرنطینه هوشمند کرونایی و کددار شدن افراد جامعه در ایران

هر آنچه که در مورد جراحی پروتز زیبایی باید دانست + عوارض و مراقبت های لازم

 

پروتز سیلیکونی

یکی از رایج ترین پروتز هایی که امروز مورد استفاده قرار می گیرد پروتز سیلیکونی می باشد .

این پروتزها دارای مزایایی از جمله مقاومت در برابر افزایش سن ،افزایش دما، رطوبت، نور خورشید و پایدار بودن در برابر دمای بدن می باشند. این نوع پروتز ها معمولاً ظاهر بسیار طبیعی دارند و بیشتر برای انگشتان دست و پا مورد استفاده قرار می گیرند. برای بیمارانی که دچار نقص عضو در این نواحی شده‌اند به راحتی با استفاده از این پروتزها می‌توانند نقص عضو خود را برطرف کنند.

از دیگر موارد استفاده کردن از پروتز سیلیکونی پروتز سینه می باشد که معمولاً در این روش با قرار دادن مقداری از سیلیکون در سینه برای فرم دهی بزرگ کردن کوچک کردن مورد استفاده قرار می گیرد پروتز در ناحیه باسن نیز انجام می‌شود که برای فرم دهی و معمولاً بزرگ کردن این ناحیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پروتز سیلیکونی برای نواحی مختلف بدن به کار می‌رود که از جمله آنها می‌توان به انگشتان دست و انگشتان پا پروتز سینه پروتز نواحی مختلف صورت مثل بینی و یا گوش چشم اشاره کرد.

 

هر آنچه که در مورد جراحی پروتز زیبایی باید دانست + عوارض و مراقبت های لازم

 

پروتز مدپور

نوعی دیگر از پروتزها پروتز مدپور نام دارد این پروتز بر خلاف پروتز سیلیکونی جنس سفت تر و محکم تری دارد و به همین دلیل در نقاط دیگر از بدن مورد استفاده قرار می گیرد و مستقیماً بر روی استخوان قرار می گیرد

 

هر آنچه که در مورد جراحی پروتز زیبایی باید دانست + عوارض و مراقبت های لازم

 

پروتز گورتکس 

این نوع پروتز باعث رشد بافت در درون خود می شود و نسبت به پروتز مدپور نرم تر می باشد. برای ثابت کردن آن بر روی بافتهای بدن معمولاً از پیچ یا بخیه استفاده می شود

 

مزایای استفاده کردن از پروتز

از آنجایی که پروتز کمک می کند تا افراد دچار نقص عضو ظاهر طبیعی خود را به دست آورده و مانند یک انسان سالم به زندگی خود ادامه دهند بسیار مفید و در تقویت روحیه افراد آسیب دیده موثر میباشد. پروتز ها باعث حفاظت و نگهداری نواحی آسیب دیده می شوند و همچنین از بافت های ظریف محافظت می کنند.

 

هر آنچه که در مورد جراحی پروتز زیبایی باید دانست + عوارض و مراقبت های لازم

 

معایب و عوارض استفاده کردن از پروتز

برخی از پروتز ها به صورت دائمی به بدن متصل نمی شوند و باید شخص بیمار روزانه برای تمیز کردن و رعایت نکات بهداشتی آنها را جدا کرده و مجدداً سر جای خود قرار دهد و این باعث می شود که این پروتز در گذر زمان پوسیده شود و نیاز به تعویض داشته باشد

از جمله عوارضی که برای جراحی‌های زیبایی وجود دارد مشکل وجود عدم قرینگی در دو طرف برای باسن و سینه می باشد همچنین احتمال به وجود آمدن آسیب عصبی احتمال افت فشار روی عصب های سیاتیک اختلال در ترمیم زخم و اسکار و ایجاد عفونت در محل برش ها چین خوردن پوست روی محل پروتز پارگی یا نشت در خود پروتز جابجایی پروتز ها پس از عمل میباشد.

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.