معرفی بهترین (مناطق ییلاقی) در شمال کشور برای مسافرت و تعطیلات + عکس های زیبا

زمان مطالعه: 3 دقیقه

انتخاب یک مکان معتدل و خوش آب و هوا در تابستان می تواند برای شما یک سفر خاطره انگیز و لذت بخش را فراهم آورد. ییلاقات شمال کشور بهترین گزینه است

 

معرفی بهترین مناطق ییلاقی در شمال کشور برای تعطیلات

مطلب نیو – شهرها و مناطق شمالی کشور همواره مورد توجه گردشگران بوده است و در همه فصول با توجه به  تنوع آب و هوایی، گردشگران مخصوص یه خود را جذب می کند. هر گردشگر و طبیعت گردی با یک سرچ ساده می تواند در فصل پاییز یک جنگل بکر را انتخاب کند یا در هوای گرم تابستان یکی از مناطق ییلاقی با هوای خنک و مطبوع را گزینه سفر خود کند. در اینجا چند منطقه ییلاقی در سمال کشور را معرفی می کنیم. 

منطقه ییلاقی دشت النزه

در شمال کشور، در استان گیلان، منطقه ای بومی با حفظ اصالت و ساختار معماری گذشته خود توانسته بکر بودن و خاص بودن خود را حفظ کند. منطقه ییلاقی دشت النزه با خانه چوبی و سقف های حلبی جذاب تواسته گردشگران زیادی را به خود جذب کند. در کنار این کلبه ها، طبیعت زیبای دشت النزه با گلهای رنگی اش جلوه خاصی به منطقه داده است. فقط کافیست به ماسال بروید و از آنجا به سمت شاندرمان، بعد از آن راهنمایان محلی، شما را تا مقصد همراهی می کنند.

 

معرفی بهترین مناطق ییلاقی در شمال کشور برای تعطیلات

 

منطقه ییلاقی اولسبلنگاه 

اولسبلنگاه یک سرزمین رویایی، در دل کوهستان و در آغوش ابرهاست. اولسبلنگاه یکی از ییلاقات ماسال است که تا حدودی توانسته بکر و دست نخورده طبیعت زیبای خود را حفظ کند. کوه های سرسبز و دشت های وسیع، کلبه های چوبی و نسیم خنکی که شما را نوازش می دهد در کنار جنگلی از ابر زیر پاهای شما، سفری رویایی را برایتان رقم خواهد زد. باید از نزدیک این منطقه زیبا را دید و آن را لمس کرد. با سفر به منطقه شما محو مناظر شگفت انگیزش خواهید شد. 

  اثرات منفی و مثبت تغییر ساعت رسمی کشور + واکنش ها به تغییر ساعت رسمی

 

معرفی بهترین مناطق ییلاقی در شمال کشور برای تعطیلات

 

منطقه ییلاقی مازیچال

یکی از پرطرفداران ترین مقاصد گردشگری در تابستان، ییلاق مازیچال است. با اینکه دسترسی به این ییلاق کمی سخت است ولی توانسته با طبیعت خارق العاده اش، طبیعت گردان بسیاری به سمت خود بکشاند. فقط یادتان باشد، برای رسیدن به این ییلاق باید اهل پیاده روی کردن و پیمایش باشید، چرا که با ییلاقات دیگر متفاوت است و تردد با ماشین به همین آسانی نیست و گاهی امکان پذیر نخواهد بود. 

 

معرفی بهترین مناطق ییلاقی در شمال کشور برای تعطیلات

 

جنگل های دالخانی

یک منطقه ییلاقی جذاب، در میان ابرها و دشت های سرسبز، جنگل های دالخانی است. این منطقه تقریبا خالی از سکنه است و برای سفر به این منطقه باید با امکانات کامل حرکت کنید. و تا جایی که امکان دارد از راهنمایا ن محلی کمک بگیرد. سفر در دل جنگل های دالخانی در کنار چالش هایی که دارد، جذابیت های خاص خودش را دارد و سفر را برای شما تا حدودی هیجان انگیز می کند. با سفر به منطقه، ابرها را زیر پای خود خواهید در حالی در حال قدم زدن در منطقه ای سرسبز هستید. 

 

معرفی بهترین مناطق ییلاقی در شمال کشور برای تعطیلات

منطقه ییلاقی فیلبند

یکی از مناطق ییلاقی پرطرفدار این روزها، فیلبند است. منطقه ای که به اقیانوس ابر شهرت دارد و یکی از روستاهای زیبای ایران است. زمستان سرد، برای شما تابستان خنکی را در این منطقه به ارمغان می آورد. با کمپ در این روستا و در دل ارتفاعاتش، غروب دل نگیز و طلوع شگفت انگیزی در دامن ابرها خواهید دید. فقط کافیست این مکان را برای سفر انتخاب کنید تا هیجان و لذت را تجربه کنید. وارد جاده هراز شوید و بعد عبور از رودهن و آبعلی و در 25 کیلومتری آمل به روستای سنچگچال بروید که در نهایت به ارتفاعات فیلبند خواهید رسید. 

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.