ماجرای طوفان خورشیدی و پایان اینترنت در جهان چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ماجرای طوفان خورشیدی و قطع جهانی اینترنت به تازگی باعث خبرسازی و جنجال شده است صحت این خبر را با یکدیگر بررسی می کنیم

 

ماجرای طوفان خورشیدی و پایان اینترنت در جهان چیست؟

مطلب نیو –  تحقیقات جدید اخیر شناسان نشان می‌دهد که طوفان های خورشیدی که آسمان قطب را به رنگ سبز و صورتی در می آورند این بار ممکن است باعث وقوع  فاجعه در جهان شود .

در صورت وقوع طوفان خورشیدی به احتمال زیاد شبکه اینترنتی کشورهای واقع در عرض جغرافیایی بالا قطع می شود و ممکن است که میلیونها نفر از این قطعی اینترنت آسیب ببینند.

  علت آلرژی برخی از افراد به جواهرات چیست؟ + خطر حساسیت به بدلیجات و جواهرات

به گفته یکی از استادان دانشگاه کالیفرنیا طوفان های شدید خورشیدی نسبتاً نادر هستند و احتمال اینکه مستقیم بر روی زمین تاثیر بگذارند چیزی به ۱.۶ تا ۱۲ درصد در هر دهه هست. اما باشیوع و جهانی شدن کروناما دیدیم که زیرساخت‌های جهان تا چه حد در برابر بحران های این چنینی ناکافی است و در عمل هیچ پروتکلی برای مقابله با کرونا وجود نداشت و از این رو باید نتیجه گرفت در صورت وقوع یک فاجعه اینترنتی وضعیت ما هم همین طور خواهد بود.

ماجرای آخرالزمان اینترنتی

زمین پیوسته در معرض ورزش بادگونه غباری متشکل از ذرات مغناطیسی با منشأ خورشید است. در اغلب موارد سپر مغناطیسی سیاره ما جلوی صدمات ناشی از این جرات را می‌گیرد و آنها را به سمت قطب می راند و ما آن  را در قالب شفق های قطبی دلربا مشاهده می کنیم. در هر قرن یا بیشتر از آن ممکن است این بادها شدت بیشتری به خود بگیرند که طوفان خورشیدی تبدیل شوند بر اساس تحقیقات جدید در کنفرانس ارتباطات داده های سال 2021 این طوفان ها قادرند که جهان را به آخرالزمان اینترنتی بکشانند و برای هفته ها یا ماه ها در حالت آفلاین نگه دارند

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.