ماجرای احداث مسیر اتوبان مشهد به مکه + جزئیات اجرای پروژه پیشنهادی

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

نخست وزیر عراق به تازگی پیشنهادی به ایران عربستان سعودی ارائه کرده طبق این پیشنهاد دستور ساخت جاده‌ای از مشهد به به مکه از طریق کربلا در دست است

 

ماجرای احداث مسیر اتوبان مشهد به مکه + جزئیات اجرای پروژه پیشنهادی

‏مطلب نیو – نخست وزیر عراق مصطفی کاظمی به دو طرف ایران و عربستان سعودی پیشنهاد ساخت جاده ای بین المللی از مشهد تا مکه با عبور از کربلا را ارائه داده است.

این خبر را چندی پیش سایت خبری عربی پست که در ترکیه مستقر است از منابع آگاه در عراق نقل کرده. به گفته این منابع ایران و عربستان سعودی با اجرای این طرح موافقت کرده اند.

با توجه به اطلاعاتی که در گوگل مپ وجود دارد. از مشهد که در شمال شرق ایران است، تا مکه که در غرب عربستان سعودی است بیش از ۳۳۰۰ کیلومتر فاصله وجود دارد. طی کردن این مسیر حدود ۳۸ ساعت زمان می‌برد.

حجاج کشورهای دیگر از جمله عراق، اردن و کشورهای جنوب خلیج فارس می توانند مسیر مکه را از کشور خود تا عربستان از طریق زمینی طی کنند. اما این امر برای حجاج کشور ما قابل دسترس نیست. حجاج کشور ما از ایران تا عربستان را با هواپیما برای حج سفر می کند.

این طرح چه از نظر دینی و چه سیاسی برای کشور بسیار مناسب است. با احداث این جاده میتوانیم زائرین زیادی را با اهداف توریستی به کشور جذب کنیم.

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

یک نظر

  1. اگر این بزرگراه ساخته نشود اسرائیل راه آهن حیفا به عربستان را می سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.