عنکبوت سرگردان برزیلی موز چیست؟ + خطر مرگ بر اثر خوردن ترشحات عنکبوت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

عنکبوت سرگردان برزیلی موز

عنکبوت سرگردان برزیلی نوعی حشره است که با تنیده شدن در موز آن را سمی می کند. برای جزئیات بیشتر در مورد این حشره همراه ما باشید

 

 

عنکبوت سرگردان برزیلی موز چیست؟

عنکبوتی سرگردان برزیلی، حشره ای ست که با لانه کردن در داخل موز و سپس تخم گذاشتن در آن، تا زمان بیرون آمدن آنها از تخم، در داخل موز می ماند. اگر موزی به این حشره و یا به این عنکبوت سرگردان برزیلی آلوده باشد دچار تغییرات و علائمی در بدن می شود. علائمی شامل خستگی، بروز اختلالات تنفسی، ضعف، دردهای شدید، جاری شدن شدید بزاق، کم توانی و… . در صورت بروز چنین علائمی پادرزهر این سم باید خیلی سریع به بدن تزریق شود. شخص با مصرف این نوع موز آلوده تنها دو ساعت فرصت دارد تا درمان شود. 

  مصاحبه/ قیمت واکسن کرونا اعلام شد + صحبت های دکتر مسعود مردانی

عنکبوت سرگردان برزیلی موز

شکل ظاهری موز سمی

این عنکبوت برای داخل شدن در موز و تغذیه از آن، نقطه سیاه رنگ و برجسته ای را روی موز ایجاد می کند که بسیار سمی می باشد. این لکه سیاه رنگ بر روی موز سمی در خود دارد که به محض خورده شدن آن موز، سم وارد بدن می شود. هنگام خرید و مصرف موز می بایستی به دقت بررسی شود که علائمی شبیه به علائم گفته شده و تصاویر گرفته شده از آن نباشد. 

به گزارش دنیای اقتصاد تاکنون گزارشی مبنی بر گزش انسان توسط این حشره در ایران وجود ندارد. این عنکبوت بومی مناطق گرمسیری آمریکای جنوبی و مرکزی، خصوصا برزیل است و این خطرات تنها مردم همان منطقه را تهدید می‌کند. بیشتر گزارش‌های رسیده در مورد مصرف موزهای آلوده توسط کودکان است.

عنکبوت سرگردان برزیلی موز

عنکبوت سرگردان برزیلی موز

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.