علت های «ناباروری در مردان» + 5 عاملی که خطر ناباروری مردان را افزایش می دهد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

چگونه از ناباروری مردان جلوگیری می کنید؟ 5 عاملی که خطر ناباروری مرد را افزایش می دهد چیست؟ شایعترین مشکل ناباروری در مردان چیست؟ چگونه می توان از ناباروری جلوگیری کرد؟

 

ناباروری در مردان
ناباروری در مردان

 

ناباروری چقدر شایع است؟

ناباروری موضوعی گسترده است. برای حدود 20٪ از زوجین نابارور ، مشکل فقط در شریک زندگی مرد است برای حدود 30٪ زوجین مشکل در هر دو شریک زندگی است بنابراین ، مرد در نیمی از موارد به ناباروری کمک می کند.

تقریباً از هر 20 مرد یک نفر اسپرم کم دارد و باعث ناباروری می شود با این حال ، از هر 100 مرد فقط یک نفر اصلاً اسپرم ندارد.

علائم ناباروری مردان چیست؟

در بیشتر موارد ، هیچ نشانه آشکاری از ناباروری وجود ندارد شما در فعالیت های جنسی ، نعوظ و انزال معمولاً مشکلی نخواهید داشت و مایع حاوی اسپرم شما با چشم غیر مسلح طبیعی به نظر می رسد برای کمک به کشف علت ناباروری به آزمایشات پزشکی نیاز خواهید داشت.

 

ناباروری
ناباروری

 

چه عواملی باعث ناباروری مردان می شود؟

ناباروری می تواند ناشی از مشکلاتی باشد که بر تولید اسپرم یا نحوه حرکت اسپرم تأثیر می گذارد آزمایشات پزشکی وجود دارد که می تواند به دلیل آن کمک کند ، حدود دو سوم مردان نابارور در مواردی که تعداد کمی اسپرم و / یا اسپرم تولید می کنند و به درستی کار نمی کنند ، مشکلی دارند.

تقریباً از هر پنج مرد نابارور یک نفر دارای مشکلات جسمی دیگری است ، از جمله کسانی که وازکتومی کرده اند اما اکنون می خواهند بچه دار شوند انسداد (که اغلب انسداد نامیده می شود) در لوله های منتهی به بیضه به آلت تناسلی می تواند شما را در انزال اسپرم متوقف کند.

  راهکارهای ترک اعتیاد خانگی «مواد مخدر» + روش های درمانی

سایر علل کمتر معمول ناباروری عبارتند از:

مشکلات جنسی که بر توانایی ورود اسپرم به واژن تأثیر می گذارد (از هر 100 زوج نابارور یکی)

سطح پایین هورمون های ساخته شده در غده هیپوفیز (کنترل کننده هورمون در مغز) که بیضه ها را تحت تأثیر قرار می دهد (از هر 100 مرد نابارور یک نفر)

آنتی بادی اسپرم (پروتئین های مقابله کننده با اسپرم ، که در هر 16 مرد نابارور یافت می شود) در بیشتر مردان ، آنتی بادی های اسپرم تاثیری در احتمال بارداری ندارند ، اما در برخی موارد می تواند قدرت باروری شما را کاهش دهد ، گاهی اوقات ، ناباروری مردان به سادگی ژنتیکی است.

 

ناباروری مردان
ناباروری مردان

 

دلایل ژنتیکی ناباروری مردان چیست؟

برخی تغییرات در کروموزوم ها یا جهش های ژنی باعث ناباروری می شود زیرا به تولید اسپرم آسیب می رسانند و یا جریان اسپرم را مسدود می کنند ، شایع ترین دلایل ژنتیکی ناباروری شرایط کروموزومی است که بر نحوه تولید اسپرم تأثیر می گذارد که این شامل:

سندرم کلاینفلتر (بیماری که در آن با یک کروموزوم X اضافی متولد می شوید)

حذف کروموزوم Y (شرایطی که در آن ماده ژنتیکی از دست رفته در کروموزوم Y که برای تولید اسپرم مهم است) داشته باشید

سایر مشکلات ژنتیکی مانند سندرم داون.

ناباروری می تواند به دلیل جهش (تغییر DNA) در ژن های منفرد باشد ، اگرچه بسیار کمتر مشاهده می شود.

ما فکر می کنیم سایر شرایط ژنتیکی در آینده کشف خواهد شد که به توضیح سایر مشکلات تولید اسپرم بدون علت مشخص کمک خواهد کرد.

 

  آشنایی با روش های «کاشت مو» + عوارض و توصیه های پزشکی
پیشگیری ناباروری
پیشگیری ناباروری

اگر نگران باروری خود باشم چه کاری می توانم انجام دهم؟

اگر 12 ماه بدون بارداری سعی در بارداری داشتید ، بهترین کاری که شما و همسرتان می توانید انجام دهید مراجعه به پزشک یا کلینیک تنظیم خانواده است.

ناباروری مشکل یک زن و شوهر است حتی اگر یک شریک زندگی از رابطه دیگری فرزندی داشته باشد ، هر دو شریک باید آزمایشات خود را انجام دهند ناباروری می تواند نشانه این باشد که شما سایر مشکلات سلامتی (احتمالاً تشخیص داده نشده) را دارید ، بنابراین مهم است که حتماً آن را بررسی کنید.

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.