شلیک روس ها به شقیقه حیات وحش ایران + فیلم دردناک شکار قوچ ایرانی توسط روس ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شلیک روس ها به شقیقه حیات وحش ایران + فیلم دردناک شکار قوچ ایرانی توسط روس ها

 

به گزارش خبرگزاری تابناک در هفته گذشته یک گروه از شکارچیان روس به قصد یک تور شکار وارد کشور شدند و طبق اطلاعیه سازمان محیط زیست پروانه شکار برای آنها صادر شده است این در حالی است که طبق اطلاعات به دست آمده این گروه از شکارچیان روس امروز دومین قوچ اوریال را در پناهگاه حیات وحش خراسان رضوی شکار کردند.

 

 

اسرافیل شفیع زاده تورگردان شکار در ایران که مدیر شرکت گردشگری یاسمین پارسه است در خصوص این شکار بیان کرد:

شکارچیان روس امروز دومین قوچ اوریال را به هزینه و خون بهای ۲۷ هزار یورو شکار کردند.او قبلا هم از شکار یک راس آهو به خون بهای  ۱۱ هزار و ۵۰۰ یورو خبر داده بود.

بر اساس اطلاعیه حفاظت محیط زیست در خصوص ارائه پروانه شکار در سال گذشته ۴۰ درصد از پروانه های شکار به اتباع خارجی و ۴۰ درصد به شکارچیان داخلی و ۲۰ درصد به شکارچیان بومی تعلق گرفته است اما این سازمان در خصوص صدور پروانه های شکار از اوایل امسال اطلاع رسانی انجام نداده و طبق اعلام خبرگزاری تابناک از از ابتدای امسال شکار ۴۴۷ گونه جانوری در سکوت و بدون اطلاع رسانی به رسانه ها صورت گرفته است.

فعالان محیط زیست در این خصوص معتقدند که صدور پروانه شکار برای اتباع خارجی هیچ گونه توجیه ای نمی تواند داشته باشد و می تواند صدمات جبران ناپذیری بر محیط زیست کشور ایجاد کند.

 

به گزارش تابناک؛ برگزارکننده تور‌های شکار در ایران، اسرافیل شفیع‌زاده، مدیر شرکت گردشگری یاسمین پارسه است که سال ۹۲ با همراهی مراد طاهباز، شکارچی بین‌المللی و عضو هیات مدیره موسسه میراث پارسیان، پروانه قوچ لارستان را در آمریکا به مزایده گذاشته و به گفته خودشان برای فروش هر پروانه، مشتری صدهزار دلاری پیدا کردند.

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.