سقوط هواپیمای اوکراینی خطای انسانی و برخورد موشک اعلام شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سقوط هواپیمای اوکراینی خطای انسانی و برخورد موشک اعلام شد

 

با توجه به اطلاعیه صادره از سوی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی 737 که مربوط به خطوط هوایی اوکراین می باشد به شرح ذیل اعلام گردید:
سقوط هواپیما

به گزارش خبرگزاری مهر:

با توجه به اطلاعیه صادره از سوی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی 737 که مربوط به خطوط هوایی اوکراین می باشد به شرح ذیل اعلام گردید:

ملت شریف و انقلابی جمهوری اسلامی ایران در پی سقوط دلخراش هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هواپیمایی کشور اوکراین که در روز چهارشنبه صبح صورت گرفت. بلافاصله از سمت ستاد کل نیروهای مسلح هیئت کارشناسی که متشکل از کارشناسان فنی و عملیاتی این سازمان می باشد و مستقل از سازمان هواپیمایی کشور تشکیل شد .

بعد از بررسی های اولیه و نتیجه گیری نتایج زیر به دست آمد :

رئیس جمهور و فرماندهان نظامی آمریکایی در خصوص هدف قرار دادن بعضی از اماکن خاص در ایران و تهدیدات اعلام شده از سوی کشور آمریکا در خصوص هدف قرار دادن افراد یا مکان های خاص در ایران،ستاد نیروهای مسلح با اعلام آماده باش به منظور پاسخگویی به تهدیدات احتمالی در بالاترین سطح آماده باش قرار گرفتند .

بعد از عملیات موشکی ایران به مواضع آمریکا در کشور عراق مشاهده گردید که اهداف هوایی به سمت مراکز راهبردی کشور  در حرکت می باشند و توسط رادار ها مشاهده شدند که موجب حساسیت بیشتر در مجموعه‌های پدافند هوایی گردید در این شرایط  پرواز بوئینگ 737 خطوط هوایی اوکراین بعد از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی در هنگام چرخش به یکی از مراکز حساس سپاه نزدیک شده و در یک ارتفاع خواص و شکل پروازی به عنوان یک هدف متخاصم مشاهده گردیده وبر اساس خطای انسانی و به‌صورت عمد  مورد اصابت موشک پدافند هوایی قرار گرفتهاست.

متاسفانه این حادثه  موجب شهادت جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی گردید .ستاد کل نیروهای مسلح با عرض تسلیت و همدردی با خانواده های داغدار همچنین جان باختگان دیگر که شامل اتباع خارجی می باشند اعلام نمود که با پیگیری جهت اصلاح اساسی در فرایند عملیاتی در سطح نیروهای مسلح امکان تکرار این گونه خطاها را غیرممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی نمایند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت بگیرد. همچنین بیان گردید که در اسرع وقت مسئولین مربوط به سپاه پاسداران در رسانه ملی حضور یافته و توضیحات مشروحی را به مردم شریف ارائه نمایند.

  ماجرای باطل شدن گواهی فوت 9 خدمه سانچی چه بود؟ / آیا خدمه زنده هستند!

 

 

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.