زندگینامه و ماجرای شهادت (شهید حسین فهمیده) + وصیت نامه و داستان زندگی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

محمد حسین فهمیده، نوجوان 13 ساله ای که در با شجاعت و ایمان راسخ به زیر تانک دشمن رفت و مقام شهادت رسید

 

زندگینامه و ماجرای شهادت شهید حسین فهمیده

بیوگرافی شهید محمد حسین فهمیده

محمد حسین فهمیده در سال 1364 و فرزند محمد تقی بود و در  خانواده‌ای مذهبی در محله پامنار قم متولد شد. دوران کودکی خود در کنار خانواده  و برادرش داوود سپری کرد. ورود او به مدرسه در سال 52 بود تا سال چهارم ابتدایی در قم و نزد یک روحانی به مدرسه می رفت. سال پنجم ابتدایی به علت نقل مکان به کرج رفتند و در آنجا تا دوم راهنمایی را گذراند.

 دوران راهنمایی او مصادف بود با حوادث انقلاب و روح حسین نیز دچار تحولی بزرگ در این زمینه شد. او نوجوانی شجاع، فعال و مذهبی بود و عاشق امام خمینی(ره) که پیرو ایشان و دستوراتش نیز بود. او حتی با امام در قم دیدار داشته است.

  بیوگرافی ادا اجه (EDA ECE) بازیگر ترک و همسرش بوعراهان تونجر + عکس

زندگینامه و ماجرای شهادت شهید حسین فهمیده

عزیمت او به جبهه های جنگ

حوادث کردستان مصادف بود با 12 سالگی محمد حسین فهمیده. بعد از حوادث کردستان او خودش را به کردستان رساند ولی سن کم او مانع از رفتنش می شود و او را به کرج باز می گردانند.

در روزهایی که جنگ اغاز شده بود او تصمیم می گیرد به خوزستان برود و در ابتدا به خانواده اش نگوید تا مانع رفتنش نشوند. هیچ چیز در طی این مسیر نتوانست محمد حسین فهمیده را از  رسیدن به مقصدش منصرف کند. او عزم خود راسخ بود، خود را به شهرهای جنوب کشور می رساند.

او تلاش می کند تا با گروهی که عازم خط مقدم هستند، برود ولی موفق نمی شود. تا در نهایت موفق می شود با اصرار به فرمانده گروهی از دانشجویان انقلابی دانشکده افسری با آنها به خرمشهر برود.

در طی مدتی که در خرمشهر است به همراه دوستش محمد رضا شمس، مجروح می شوند ولی با اصرار دوباره به خط مقدم در خرمشهر برمی‌گردند. او حتی بعد از این جریان برای اثبات لیاقتش در بین عراقی ها نیز نفوذ می کند و همین باعث می شود که اجازه ماندن در خط مقدم را داشته باشد.

 خرمشهر محاصره می شود. محمد رضا شمش دوست محمد حسین مجروح می شود. او را به سختی به پشت خط می رساند وقتی به سنگر خود بر می‌گردد، می بیند که تانک‌های عراقی به طرف رزمندگان اسلام هجوم آورده اند.

محمد حسین در حالی که تعدادی نارنجک به کمرش بسته و در د ستش گرفته بود به طرف تانک ها حرکت می کند. تیری به پای او می‌خورد و مجروح می شود اما ادامه می دهد. خود را به تانک پیشرو می رساند و آن را منفجر می‌کند و خود نیز تکه تکه می شود.

 زندگینامه و ماجرای شهادت شهید حسین فهمیده

شهادت محمد حسین فهمیده

شهادت محمد حسین فهمیده به در تلویزیون ایران اعلام می شود. جمهوری اسلامی ایران اعلام می کند که نوجوانی سیزده ساله با فداکاری زیر تانک عراقی رفته آن را منفجر کرده و خود نیز به شهادت رسیده است .

امام خمینی (ره) در دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می فرمایند:رهبر ما آن طفل سیزده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ تر است، با نارنجک ، خود را زیر تانک دشمن انداخت وآن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.

زندگینامه و ماجرای شهادت شهید حسین فهمیده

حسین و فداکاری و شجاعت او جاودانه شد. بقایای پیکر شهید حسین فهمیده در بهشت زهرا، قطعه 24، ردیف 44، شماره 11، به خاک سپرده  شده است.

 

زندگینامه و ماجرای شهادت شهید حسین فهمیده

 

زندگینامه و ماجرای شهادت شهید حسین فهمیده

 

زندگینامه و ماجرای شهادت شهید حسین فهمیده

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.