روش های درمان خانگی «سینوزیت» + راهکارهای درمان خانگی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

امروزه بسیاری از مردم با مشکلاتی نظیر سینوزیت دست و پنجه نرم می کنند ، با ما همراه باشید تا راهکارها و شیوه های کم هزینه درمان این بیماری را به شما آموزش دهیم

 

سینوزیت
سینوزیت

روش های درمان خانگی سینوزیت

توصیه های مفید پزشکی پیرامون بیماری سینوزیت را با ما مطالعه کنید و روش های عملی کاهش دردهای مربوط به آن را رایگان بیاموزید.

در ابتدا می خواهیم بدانیم سینوزیت چیست ؟

اگر به تازگی مشکلات مربوط به سینوس های موجود در صورت باعث نگرانی شما شده است و می خواهید اطلاعاتی در این مورد به دست آورید تنها با چند دقیقه وقت گذاشتن برای مطالعه این مطلب می توانید از روش های مفیدی برای تسکین این بیماری آگاه شده و از آنها به صورت رایگان استفاده کنید ، تمامی این روش در نتیجه تلاش محققین به دست آمده و در شیوه درمان های نو مورد استفاده قرار می گیرند.

  درمان « ترک پا» + روش های موثر درمان و پیشگیری
سینوزیت
سینوزیت

نشانه های سینوزیت کدام موارد هستند؟

نشانه های سینوزیت در اکثر موارد مشابه هستند و نیز همگی شناخته شده اند ، این علائم شامل :

  • سردردهای مزمن و شدید
  • خروپف به هنگام خوابیدن
  • در موارد شدید تب های مغزی که اطراف سر را شامل می شود

در بسیاری از این موارد با توجه به توصیه های پزشکی و نیز اجرای درست آنها می توانید از سردردها و همچنین خروپف ها خلاص شوید ، همگی این اقدامات به طور جدی در رفع همیشگی این مشکلات راه گشا هستند.

سینوزیت
سینوزیت
سینوس چیست ؟

سینوس عضوهایی در سیستم تنفسی ما هستند که شامل دو حفره و فضایی برای انباشت هوا هستند ، در بیمارانی که حفره های سینوسی آنها با مشکلاتی دچار می شود و یا به اصطلاح سینوزیت دارند گردش هوا به درون این حفرات به سختی انجام شده و یا به طورکل قطع می شود.

البته در مواردی آلودگی هایی باعث مسدودشدن موقتی این فضا می گردد که پس از مراجعه بیماران با پزشک متخصص و تجویز دارو این آلودگی رفع شده و یا با استفاده از عمل هایی جراحی سرپایی تصمیم به تخلیه این آلودگی ها گرفته می شود.

سینوس های شدید بین بازه 4 هفته تا 8 هفته ممکن است به طول بیانجامد ، اما خبر خوب این است که برای این بیماری روش های بهینه ای وجود دارد تا شما بتوانید به صورت کاملا رایگان و با استفاده از این روش ها علایم این بیماری را به حداقل کاهش دهید.

روش های مقابله با سینوزیت

1- هیدراته بمانید

نوشیدن مایعاتی مانند آب ، چای و آب میوه و یا هرگونه نوشیدنی بدون قند های مصنوعی می تواند روشی برای هیدراته نگه داشتن سیستم مقاومتی بدن شما باشند ، این مایعات با نازک نگه داشتن لایه مخاطی درون مجراهای انتقال هوا ، سینوس های موجود درد حفره بینی را تسکین می دهد.

در صورت لزوم باید از استفاده هر گونه مواد مصرفی و دخانیاتی که باعث کاهش آب بدن شما می شود خودداری کنیم ، سیگار ، الکل ، نوشیدنی های کافئین دار و شیرین ازجمله مواردی هستند که باعث کم آبی بدن می شوند.

سینوزیت
سینوزیت

2- ادویه ها و خوراکی های تند

این ادویه ها توانایی زیادی برای شکستن پیوند بین آلودگی های بین حفرات سینوسی دارند بنابراین استفاده مداوم و برنامه دار از این ادویه ها می تواند بسیار کارآمد باشد.

ادویه های مفیدی مانند فلفل خاصیت ضدالتهابی و آنتی باکتریایی دارند و استفاده از این مواد کارگشا است.

ترب های طبیعی و کوهی را میتوان با سرکه سیب و آبلیموهای طبیعی مخلوط کرد و یک معجون حل کننده مخاط را ایجاد کرد.

یکی دیگر از روش‌هایی استفاده ترب کوهی این است که مقدار کمی را مثلاً به اندازه نصف قاشق چای خوری ریشه ترب کوهی را تهیه کرده و آن را رنده کنید و سپس آن را در دهان بگذارید، ولی آن را قورت ندهید پس از چند دقیقه که مزه آن را احساس کردید سپس می‌توانید آن را قورت دهید.

سینوزیت
سینوزیت

3- بخار

روش بخار درمانی یکی از مطمئن‌ترین و عملی‌ترین شیوه های مقابله با این بیماری است.

در این شیوه شما می توانید قطراتی از روغن کاج و یا رزماری را به همراه سه قطره نعناع و سه قطره روغن اکالیپتوس را به یک ظرف پر از آب گرم اضافه کنید و یا در حالتی دیگر سه قطره رزماری را به همراه یک قطره آویشن و روغن نعنا با یکدیگر مخلوط کرده و درون ظرف آب گرم بریزید.

هنگامی که ظرف آب گرم قرار دارید صورت خودرو بر روی آن نگه داشته و یک حوله یا پتو را از پشت سر خود بکشید و تنفس خود را در مقابل بخار آب گرم قرار دهید و بخار را استنشاق کنید این فعالیت سبب پاک‌سازی آلودگی‌های مجرای بینی می‌شود.

سینوزیت

4- استفاده از زردچوبه و ریشه زنجبیل

ریشه گیاهان زردچوبه یک ادویه عالی و معطر است که معمولاً در هند یافت می‌شود، زردچوبه نه‌تنها دارای خواص ضد التهابی طبیعی است بلکه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست ، این ترکیب وقتی با ریشه تند زنجبیل ترکیب شود و در نوشیدنی‌های گرم مانند چای دم شود می تواند شل شدن مخاط از گرفتگی بینی را به آسانی حل کند و فشار سینوس را شل کند و احساس خیلی بهتری را در شما ایجاد نماید.

شما می‌توانید برای رفع مزه تندی زنجبیل مقداری عسل را به این نوشیدنی اضافه کنید تا بتوانید مزه بهتری را به هنگام نوشیدن آن حس کنید.

سینوزیت
سینوزیت

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.