روش های خانگی سریع برای درمان «سوختگی موضعی» + راهکارهای مراقبتی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

برای رفع دردهای سوختگی و نیز ترمیم درست ناحیه سوختگی شما به خواندن این مطلب نیاز پیدا خواهید کرد ، با ما همراه باشید

 

درمان سوختگی
درمان سوختگی

 

چه روش های خانگی می توانند سوختگی من را درمان کنند؟

شدت سوختگی یا سوختگی حکایت از این دارد که آیا شخصی نیاز به درمان فوری دارد همه سوختگی ها به مراجعه به بیمارستان نیاز ندارند و گاهی اوقات ، شخص می تواند در خانه سوختگی یا سوختگی را درمان کند.

در حالی که سوختگی یا سوختگی می تواند بسیار دردناک باشد ، افراد می توانند با استفاده از وسایل موجود در خانه ، در یک کمد غذا ، به تسکین درد ، کاهش آسیب سوختگی و کاهش خطر ابتلا به سوختگی درجه یک و درجه دو بپردازند یا در قفسه یک فروشگاه محلی.

انواع مختلفی از روش های درمانی نیز وجود دارد که افراد نباید از آنها استفاده کنند بسیاری از اینها به طور موثر کار نمی کنند و حتی ممکن است احتمال عفونت را افزایش دهند.

 

بانداژ
بانداژ

 

پزشکان میزان سوختگی را در مقیاس درجه یک تا چهار درجه اندازه گیری می کنند افراد به طور معمول می توانند سوختگی های درجه اول و دوم را در خانه درمان کنند با این حال ، فردی که دچار سوختگی درجه سه و چهار است باید در اسرع وقت به درمان پزشکی بپردازد.

در این مقاله توضیح می دهیم که کدام روش های درمانی خانگی مناسب هستند و کدام یک از این روش ها مناسب نیستند ما همچنین در مورد چگونگی تشخیص اینکه سوختگی چه زمانی به درمان پزشکی نیاز دارد راهنمایی می کنیم.

  سندروم زولینگر الیسون چیست؟ + راه های شناسایی،علائم و درمان سریع

فرو بردن سوختگی در زیر آب خنک

دویدن آب خنک روی سوختگی درجه یک یا درجه دو به مدت 20 دقیقه می تواند پوست را خنک کند ، سوختگی را تسکین دهد و از آسیب دیدگی بیشتر جلوگیری کند.

این درمان دو اثر مفید دارد. این درد را کاهش می دهد یا متوقف می کند و همچنین از بدتر شدن سوختگی و آسیب رساندن به لایه های عمیق تر پوست جلوگیری می کند.

 

سوختگی در آب
سوختگی در آب

 

محل سوختگی را تمیز کنید

پس از اجرای سوختگی در زیر آب خنک ، تمیزکاری کامل سوختگی ضروری است افراد باید از یک صابون ضد باکتری ملایم استفاده کنند و از مالش پوست خودداری کنند.

تمیز کردن آرام سوختگی به جلوگیری از عفونت کمک می کند اگر عفونت در سوختگی ایجاد شود ، ممکن است روند بهبودی را به خطر بیندازد اگر سوختگی به درستی بهبود نیابد ، ممکن است فرد به مراقبت پزشکی نیاز داشته باشد.

بانداژ

در صورت باز نبودن تاول های سوختگی ، ممکن است نیازی به پوشاندن سوختگی جزئی درجه یک یا درجه دوم توسط بانداژ نباشد.

با این حال ، اگر موقعیت سوختگی به این معنی است که احتمال ایجاد پارگی وجود دارد ، اگر کثیفی به راحتی وارد پوست شود یا اگر تاول هایی شروع به ترشح کند ، یک باند می تواند مانعی در برابر عفونت ایجاد کند.

مهم است که باند را به آرامی بپیچید ، و از قرار دادن باند چسبنده به طور مستقیم بر روی زخم خودداری کنید.

کرم های آنتی بیوتیک

وقتی سوختگی تاول های باز دارد ، ممکن است فرد بخواهد از کرم ها و پمادهای آنتی بیوتیکی استفاده کند.

  همه چیز در مورد بیماری (میگرن) و راه حل های پیشگیری و درمان آن

کرم های آنتی بیوتیکی ممکن است به جلوگیری از عفونت در زخم کمک کرده و سوختگی سریعتر ترمیم شود.

پس از استفاده از کرم آنتی بیوتیک ، تاول های در معرض آن را بپوشانید تا از زخم در برابر عفونت محافظت شود.

داروی سوختگی
داروی سوختگی

داروهای مسکن بدون نسخه

سوختگی های درجه یک و درجه دو تا زمان بهبودی باعث درد می شوند ممکن است فردی بخواهد برای کمک به کاهش درد و تورم دارو مصرف کند.

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.