راهنمای گردشگری و سفر به اورامانات کردستان + جاذبه های توریستی اورامانات و عکس

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اورامانات معروف به روستای هزار ماسوله، با معماری پلکانی زیبایش، در دل یک کوهستان رویایی، شما را به سفری خاطره انگیز در دل طبیعت دعوت می کند

 

راهنمای گردشگری و سفر به اورامانات کردستان

مطلب نیو – کردستان منطقه ای ست که طبیعتی کوهستانی و متفاوتش، تبدیل به یکی از مناطق گردشگری زیبای ایران شده است. در دل این منطقه، روستای اورامان تخت در اورامانات، با قدمتی چندین هزار ساله و پیشینه تاریخی بسیار، یکی از مناطق پرطرفدار گردشگری محسوب می شود. روستایی منحصر بفرد، به صورت پلکانی که قدم گذاشتن در آن شما را به سمت بهشتی بی نظیر می کشاند.

  تیزر تبلیغاتی مایکروسافت برای رونمایی از ویندوز ۱۱ + همه چیز درباره ویندوز ۱۱

راهنمای گردشگری و سفر به اورامانات کردستان

 

روستای اورامانات

اورامانات در اورامان سروآباد در غرب استان کردستان، در دل رشته کوه های زاگرس واقع شده است، که بخش مشترکی بی ایران و عراق است که در 75 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مریوان قرار گرفته و قدمت آن بیش از هزار سال است. این روستای تاریخی  از سه قسمت  به نام‌های هورامان تخت، ژاورو و لهون تشکیل شده است.

 این روستای بی نظیر به صورت پلکانی و بر روی هم ساخته شده است و جنس خانه ها از سنگ است که منظره خارق العاده ای به نمایش می گذارد. از آنجایی که این روستا شباهت زیادی از نظر معماری با روستای ماسوله دارد، به آن ماسوله هزار ساله نیز می گویند. عبور رود سیروان و لیله از این روستا، باعث شده طبیعت و آب و هوای زیبایی در آن خلق شود و منطقه طراوت و سرسبزی بیشتری دهد. جنگل های زیبا در کنار گونه های گیاهیی متنوع زیبایی منطقه را دو چندان کرده است. لباس محلی ساکنین روستا، در کنار صنایع دستی منطقه، سفر به اورامانات را برای شما جذاب تر خواهد کرد. 

 

راهنمای گردشگری و سفر به اورامانات کردستان

 

دیدنی های  اورامانات

یکی از جاهای دیدنی سفر به کردستان و اورامانات، رودخانه سیروان است که طولانی ترین رودخانه کردستان محسوب می شود. اطراف رودخانه طبیعت زیبا و دلنشینی دراد که زیستگاه پرندگان گوناکونی ست و شما با بازدید از این رودخانه، لذت سفر خود را به اورامانات دوچندان کرده اید. 

 اگر اهل تاریخ و آداب و رسوم نیز باشید می توانید در مراسم “پیر شالیار” شرکت کنید. مراسمی که هر سال 45 روز بعد از شروع فصل زمستان و در آخرین چهارشنبه و پنجشنبه‌ی منتهی به ماه بهمن برگزار می‌شود. مردم روستا در این مراسم لباس های محلی می پوشند  و آداب این روز را اجرا می کنند و در کنار آن جشن و پایکوبی می کنند. 

 

راهنمای گردشگری و سفر به اورامانات کردستان

 

دسترسی به اورامات و بهترین زمان سفر

برای رفتن به اورامانات مقصد کردستان را انتخاب کنید، به مریوان بروید، در جنوب شرقی شهر مریوان، هورامان تخت را انتخاب کنید و از سفر به این منطقه لذت ببرید. 

از آنجایی که این منطقه کوهستانی است و آب و هوای کوهستانی دارد، در هر فصلی طبیعت خاصی در دل خود جای داده است، ولی بهترین زمان بازدید از این طبیعت بی نظیر اردیبهشت ماه است، زیرا منطقه به یک بهشت رویایی تبدیل می شود که شما را شگفت زده خواهد کرد. 

 

راهنمای گردشگری و سفر به اورامانات کردستان

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.