راهنمای گردشگری و آشنایی با بندر و اسکله بریس چابهار + پرتگاه بریس کجاست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بندر بریس، یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری چابهار است که در کنار پرندگان دریایی و نزدیکی آن به اقیانوس هند، منظره شگفت انگیزی را خلق کرده است

 

راهنمای گردشگری بندر بریس چابهار

مطلب نیو – در جنوب شرقی ایران، منطقه ای وجود دراد، که علاوه بر ویژگی های اقتصادی آن که مناسب برای تجارت و بازرگانی ست، منطقه ای جذاب و توریستی برای گردشگران داخلی و خارجی است، منطقه ای شگفت انگیز و خارق العاده که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. چابهار؛ منطقه است در استان سیستان و بلوچستان است که همچون نگینی درخشان در دریای عمان درخشش بی نظیرش همه را می کند. 

  راهنمای گردشگری و معرفی آبشار بیشه دورود + راه های دسترسی و امکانات رفاهی

راهنمای گردشگری بندر بریس چابهار

 

بندر و اسکله بریس 

بریس روستایی در امتداد دریای عمان است و در 60 کیلومتری چابهار قرار دارد. در شمال این روستا، کوه­‌های مینیاتوری مریخی، شما را حیرت زده خواهد کرد و در جنوب و غرب آن،  محو زیبایی های سواحل دریای عمان می شوید. آسمان آبی و هوای بهاری اش و مرغ های دریایی که بالای سر دریا پرواز می کنند، در کنار صخره‌­های بلند، قایق و لنج­‌های ماهی‌گیری و کشتی های منطقه، شما را شگفت زده می کند از این ترکیب ناموزون ولی بی نظیر.

با سفر به بریس شما میتوانید قایق سواری کنید، یا فعالیت های صیادان را در سواحل و بالای صخره ها مشاهده کنید. در سواحلش قدم زده و به تماشای مرغان دریایی، چشمانتان را به این همه زیبا باز کنید. صدای برخورد موج بر صخره‌ها هر گوشی را به هیجان می آورد. 

اسکله بریس یکی از زیباترین و محبوب ترین اسکله های منطقه چابهار است و در آن فعالیت های ماهیگیری به صورت فعال انجام می شود. قایق های رنگی در این اسکله، زیبایی غیر قابل وصفی به منطقه داده است، درست شبیه یک نقاشی. این اسکله به “ساحل تراسی” معروف است. زیبایی آن در زمان طلوع و غروب خورشید، وصف ناشدنی ست. اگر علاقمند به ثبت تصاویر این لحظه ها هستید این بندر بی نظیر است. 

 

راهنمای گردشگری بندر بریس چابهار

 

جاذبه های بندر بریس 

با سفر به چابهار، در کنار بازدیدی از بندر بریس، می توانید به دیگر زیبایی های این منطقه سری بزنید و از سفر به چابهار نهایت لذت را ببرید. اسکله پسابندر، گل فشان چابهار و جزیره شیطان از دیگر مناطق زیبای چابهار. یک طبیعت بی نظیر که توانسته دریا، ویر و جنگل  را در خود جای دهد. 

 از دیگر دیدنی های این منطقه، تماشای موج افشان هاست. صخره‌­های موج افشان که همیشه در برابر موج دریا ایستادگی کرده­‌اند از شگفتی های منطفه است.  وقتی دریا با تمام قدرت، موجش را به‌روی آن‌ها می­‌کوبد، حس عجیبی به سراغتان می آید، تجربه این حس شما را شگفت زده خواهد کرد. 

 

راهنمای گردشگری بندر بریس چابهار

راهنمای گردشگری بندر بریس چابهار

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.