دانستنی های جذاب و علمی در مورد یوفوها + عکس های روز جهانی یوفو و آدم فضایی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

روز جهانی بشقاب پرنده ها و یوفو ها یک روز برای آگاهی مردم است که دور هم جمع می شوند و در آسمان اجسام پرنده ناشناس را تماشا کنند. این روز توسط برخی در 24 ژوئن و دیگران در 2 ژوئیه جشن گرفته می شود

 

دانستنی های جذاب در مورد یوفوها

مطلب نیو – در خیلی از کشورهای جهان، روز جهانی بشقاب پرنده ها جشن گرفته می شود. البته برخی 24 ژوئن و برخی 2 ژوئیه را جشن می گیرند. 24 ژوئیه دقیقا زمانی ست که کنت آرنولد گزارش اولین مشاهده شی ناشناس در ایالات متحده را داد، که 9شی هلالی شکل با سرعت بالا را در نزدیکی کوه دیده بود و 2 ژوئیه سالگرد واقعه سقوط بشقاب پرنده در حادثه روزول 1947 است.

این روز علاوه آگاهی بخشی انسان ها نسبت به وجود بشقاب پرنده ها، و تاکید بر وجود موجودات هوشمند از فضا، روزی ست که سعی در تشویق دولت آمریکا برای انتشار پرونده های محرمانه در زمینه مشاهده بشقاب پرنده ها است. این روز اولین بار در سال 2001 جشن گرفته شد و به همان اسم، نامگذاری شد. در این روز علاقمندان به فضا و یوفوها عشق خود را نسبت به همه ی چیزهای موجود در فضای خارج ، بشقاب پرنده ها و بیگانگان ابراز می کنند.

 

دانستنی های جذاب در مورد یوفوها

 

ما به چه چیزی  UFO می‌گوییم؟

شی ء ناشناس پرنده که به انگلیسی Unidentified flying object گفته می شود، مخفف آن UFO (یوفو) است که در فارسی به آن بشقاب پرنده هم گفته می شود. در تعریف کلی، هر پدیده هوایی ست که علت آن نمی تواند به آسانی شناخته شود. این اصطلاح نخستین بار توسط نیروی هوایی آمریکا در سال 1952 بیان شد، هر چند در ابتدا به اشیایی گفته می شد که پس از بررسی دقیق توسط محققان ناشناخته باقی می ماند. 

در مجموع می توان گفت یوفوها به اشیای پرنده ناشناسی گفته می شود که شبیه ساخته های دست بشر نیست. در حالت عادی یوفوها وجود دارند و برای وجود آنها توضیح خاصی نیست، اما به عقیده برخی، زمانی که شروع به تحقیق درباره آنها می کنیم،معلوم می شود که آنها به احتمال زیادبالون های هواشناسی، یا بقایای راکت های فضایی و… هستند و ربطی به آدم فضایی و بشقاب پرنده و.. ندارند. براساس مطالعات اکثر یوفوهای مشاهده شده اجسامی مانند هواپیما، بالون، یا اجسام نجومی  از قبیل سنگ آسمانی یا سیارات درخشان هستند. 

  فیلم/ «کیک حشیش» چیست؟ + ترکیبات کیک توهم زا و راه های شناسایی

 

دانستنی های جذاب در مورد یوفوها

 

آیا بیگانگان فضایی وجود دارند؟

در فیلم هایی شبیه فیلم جنگ ستارگان، با موجودات فضایی آشنا شدیم. حال سوال این است که آیا موجوداتی شبیه انچه در فیلم دیدیم، واقعا در آسمان وجود دارد؟

در 25 ژوئن پنتاگون گزارشی درباره بشقاب پرنده ها منتشر کرد. ارتش با تغییر نام آن به عنوان پدیده هوایی ناشناخته UAPs معرفی کرد تا بتواند از ادعای بازید بیگانگان از زمین جلوگیری کند. دکتر دن باتچلدور د این خصوص می گوید: 

من یک استاد نجوم هستم که درباره جستجوی حیات در جهان مطالب زیادی نوشتم. من همچنین یک کلاس آنلاین بصورت رایگان در زمینه نجوم تدریس می کنم. من اعتقاد ندارم که گزارش جدید پنتاگون یا مشاهدات دیگر بشقاب پرنده ها در گذشته اثبات بازدید بیگانگان از زمین است. اما این گزارش از این جهت مهم است که دریچه ای برای نگاه جدی به یوفوها باز می کند. به طور خاص ، این دولت ایالات متحده را به جمع آوری داده های بهتر در مورد بشقاب پرنده ها تشویق می کند، و من فکر می کنم انتشار این گزارش شانس تلاش دانشمندان برای تفسیر این داده ها را افزایش می دهد. از لحاظ تاریخی، بشقاب پرنده ها محدودیتی برای جریان اصلی علم نداشته اند ، اما شاید بیش از این.

 

دانستنی های جذاب در مورد یوفوها

 

یوفوها شبیه یک رمز و راز

شاید اجسام ناشناخته پرنده ای که ما در آسمان مشاهده می کنیم و آن ها را یوفو می نامیم سفینه های بیگانه ای باشند که ما را از سیارت دیگر مشاهده می کنند و شاید صنایع نظامی پیشرفته هستند یا هر چیز قابل مشاهده ای دیگری در آسمان!

  استخر شیطان کجاست؟ + باخطرناک ترین استخر جهان آشنا شوید

آلن هاینک، ستاره شناس معروف قرن می گوید: یوفو یه معنی یک شی یا نوری است که در آسمان و یا حتی روی زمین مشاهده می شود و متحرک و درخشنده است. یوفوها خیلی مواقع به خوبی قابل تشخیص نیستند. شاید شما یک بالن یا چراغ هواپیما رو به اشتباه یوفو در نظر بگیرید. اما هر چه هست، حتی اگر 5تا 10 درصد هم یوفو باشند، به عنوان یک راز باقی خواهند ماند  و ما پی نخواهیم برد که آنها در نهایت به شکلی وجود دارند.

 

دانستنی های جذاب در مورد یوفوها

 

یوفو ها در ایران؟!

داستان رویت یوفوها به ایران هم رسید. در 28 شهریور سال 1355 گزارشی از مشاهده یک شی ناشناس در آسمان تهران به دست رسید.  ساعت ۱۲:۳۰ نیمه‌شب 28 شهریور تلفن‌هایی از منطقهٔ شمیران به  نیروی هوایی زده می‌شود و طی آن، گزارش رؤیت یک شیء پرندهٔ ناشناس در افق شمالی گزارش می‌شود. برج مراقبت فرودگاه حضور این جرم را در رادار خود تأیید و بلافاصله یک فروند  هواپیمای شکاری به تعقیب آن برمی‌خیزد.

در سال 1383 گزارشی از  مرزن آباد و سپس بابل و مشکین شهر آغاز شد؛ جایی که گوی‌های نورانی می‌توانست علاوه بر این‌که موجب وحشت اهالی شود، حتی خسارات زیادی به‌جای گذارد. این پدیده، که هم‌زمان در برخی از کشورهای هم رؤیت شد، به‌سرعت مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه به‌زودی مشخص شد. آذر گوی های گلوله‌ای، که یک پدیدهٔ نادر ولی شناخته‌شده‌است. گزارشی هایی مشابه آن در برخی از نقاط ایران به دست رسیده است که همگی گویای مشاهده شی ناشناخته در آسمان بوده است. 

 «یک شیء نورانی بار دیگر سه شنبه شب در ارتفاع پائین در ضلع جنوبی شهر گنبد کاووس دیده شد. به گفتهٔ منابع مردمی، این شیء از ساعت ۲۰ تا ۲۲:۳۰ دقیقه در آسمان ظاهر شده و رنگهای مختلف از خود انعکاس می‌داد. این شیء نورانی، کم‌کم در آسمان ناپدید شد. دوشنبه شب نیز یک شیء نورانی در ارتفاع پایین در ضلع جنوبی شهر گنبد کاووس مشاهده شده بود.»

  فیلم و ماجرای کشف جرم غیر عادی در کهکشان راه شیری + سیگنال های رادیویی مرموز از قلب کهکشان

«در ساعت ۲۲:۱۵ پنج شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ شیئی نورانی به مدت ۱۰ دقیقه در ضلع شمالی آسمان گنبد کاووس مشاهده شد که ابتدا به صورت حبابی بود که داخل آن یک نور روشنی بود، سپس این حباب به دوقسمت تقسیم شد و یک شکل مخروطی کنار آن تشکیل شد و در آخر به‌صورت غباری آسمان را گرفت و ناگهان ناپدید شد.» این ها بخشی از گزارش های ست که حاکی از مشاهده یوفوها در ایران است. 

 

دانستنی های جذاب در مورد یوفوها

 

آیا بیگانگان فضایی از زمین بازید کرده اند؟

فیلم های علمی و تخیلی بسیاری در زمینه وجود بیگانگان فضایی و یوفوها ساخته شده است. فیلم هایی که گاها عناصر اصلی شان بیگانگان فضایی هستند. این فیلم ها که مضمون حمله آدم فضایی ها به زمین است و در نهایت انسان ها پیروز می شوند را در آثار مختلف دیده اید. 

در شبکه های مجازی نیز ویدیوهای بسیار زیادی از بشقاب پرنده‌ها مشاهده می‌کنیم؛ بشقاب پرنده‌هایی که توسط شهروندان عادی مشاهده شده‌اند و معمولاً با سرعتی باورنکردنی ناپدید می‌شوند. داستان‌ها و ویدیوهای بسیاری وجود دارند که اذهان عمومی را به بازی گرفته‌اند و باعث شده‌اند اکثر ما به وجود بیگانگان فضایی باور داشته باشیم؛ اما آیا آن‌ها واقعاً وجود دارند؟

این یک پرسش کلی است؛ شاید بهتر باشد پرسش را این‌گونه مطرح کنیم: آیا بیگانگان فضایی که از زمین بازدید کرده‌اند، در دولت‌ها نفوذ دارند و اکنون با هدف نابودی تمدن بشر روی نسل‌های دورگه انسان-بیگانه آزمایش می‌کنند، وجود دارند؟ 

هیچ پاسخ قطعی و روشنی در مورد یوفوها وجود ندارد. چیزی که روشن است وجود علاقمندان بسیاری در سرتاسر زمین است که به یوفوها علاقمند هستند و در مورد آنها تحقیق و پژوهش می کنند. شاید انسان ها روزی از نردیک یوفوها را مشاهده کردند.

 

دانستنی های جذاب در مورد یوفوها

 

دانستنی های جذاب در مورد یوفوها

 

دانستنی های جذاب در مورد یوفوها

 

دانستنی های جذاب در مورد یوفوها

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.