حل جدول سودوکو چیست؟ /همه چیز درباره جدول سودوکو(راه حل و روش استفاده)

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سودوکو، بازی جدول اعداد، اولین بار در سال 1979 در یک مجله منتشر شد و بعد از آن تبدیل به یکی از محبوب ترین سرگرمی ها در جهان گردید

 

جدول سودوکو چیست؟

مطلب نیو – سودوکو یکی از بازی های فکری سرگرم کننده است که طرفداران بسیاری در سرتا سر جهان دارد. این بازی در واقع نوعی جدول است که از 9 ستون عمودی و 9 ستون افقی تشکیل شده است، که 9 جدول، 9 خانه ای را در خود جای داده است، یعنی کل جدول هم به ۹ جدول کوچک‌تر ۳x۳ تقسیم شده‌است. روش بازی پیچیده نیست فقط نیاز به تمرکز و دقت دارد. در هر سطر جدول باید تمامی اعداد ۱ الی ۹ بدون تکرار قرار بگیرند. در هر ستون جدول باید تمامی اعداد ۱ الی ۹ بدون تکرار قرار بگیرند. در هر قسمت جدول باید تمامی اعداد ۱ الی ۹ بدون تکرار قرار گیرد .

 جذابیت های این بازی به حدی ست که روش های مختلفی برای حل آن ابداع کرده اند. فقط کافیست در هنگام بازی حواستان جمع باشد، و دقت و تمرکز کنید تا بتوانید جدول را به صورت کامل حل کنید. 

نکته جالب در مورد سودوکو این است که تنها یک جواب دارد. اگر شما در حل جدول سودوکو به جواب های مختلفی برسید، یعنی شما قانون سودوکو را زیر پا گذاشته اید. این بازی را می توانید هم به صورت انفرادی انجام دهید هم به صورت گروهی. فقط کافیست با استدلالی منطقی جدول را حل کنید و از تکمیل آن لذت ببرید. 

 

جدول سودوکو چیست؟

 

فواید حل جدول سودوکو

سودوکو فقط یک سرگرمی ساده نیست، حل جدول سودوکو در افزایش کارایی مغر تاثیر بسیاری دارد و باعث می شود با درگیر شدن سلول های مغزی در حل آن، سلول های مغزی تقویت شود و زوال مغز جلوگیری می کند. این بازی سبب تقویت تمرکز می گردد و ذهن شما را آرامش می دهد و از طرفی هوش شما را مستعهد تر و توانمند تر می کند. حل این جدول برای همه سنین توصیه می شود. حتی کودکان نیز با حل این جدول می توانند، ضریب هوشی خودشان را بالا ببرند، زیرا در حین بازی، ذهن درگیر یک چالش می شود و به رشد مغز کمک می کند. 

  راهنمای گردشگری و تفریحی دریاچه شهیون دزفول + راه های دسترسی و امکانات رفاهی

بازی سودوکو ساده است و نیاز به داشتن علم ریاضی ندارد، فقط  توانایی استدلال و منطق بالا کافیست. با تمرین می توانید سرعت خود را در حل جدول افزایش دهید و همین باعث افزایش قدرت پردازش ذهن شما می شود. 

جدول سودوکو چیست؟

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.