بیوگرافی گوهر خیراندیش + عکس های خصوصی و داستان زندگی اش

زمان مطالعه: 4 دقیقه

گوهر خیراندیش یکی از هنرمندان سرشناس و نام‌آشنای ایران در زمینه سینما و تلویزیون می باشد که هرکس به نوبه خود او و کارهایش را در زمینه تئاتر و تلویزیون و فیلم های سینمایی به یاد می آورد. او بازیگری از نسل قبل از انقلاب و بعد از انقلاب است و در هر دو زمان در سینما و تئاتر و تلویزیون به نقش آفرینی پرداخته است.

گوهر خیراندیش یکی از هنرمندان سرشناس و نام‌آشنای ایران در زمینه سینما و تلویزیون می باشد که هرکس به نوبه خود او و کارهایش را در زمینه تئاتر و تلویزیون و فیلم های سینمایی به یاد می آورد

 

 

 

بیوگرافی

گوهر خیراندیش در سال ۱۳۳۳ در شهر شیراز متولد شد .او در همان دوران آغازین نوجوانی مجذوب سینما و تئاتر گشت و از دوران دبیرستان فعالیت های هنری خود را با همکاری و فعالیت در تئاتر شیراز آغاز کرد.او بازیگری از نسل قبل از انقلاب و بعد از انقلاب است و در هر دو زمان در سینما و تئاتر و تلویزیون به نقش آفرینی پرداخته است.

 

 

گوهر خیراندیش و دخترش

شروع بازیگری و داستان ازدواج

او در ۱۳ سالگی در یک نمایش به نام عروس به کارگردانی جمشید اسماعیل خانی در تالار ابوریحان شیرازی  به نقش آفرینی می پردازد و در همان سال با جمشید اسماعیل خانی در تئاتر شیراز آشنا شد و او و جمشید اسماعیل خانی در آینده مجذوب یکدیگر شدند و با یکدیگر ازدواج کردند و نتیجه این ازدواج برای آنها یک فرزند پسر و دو فرزند دختر می باشد.

گوهر خیراندیش در سالهایی که در شیراز به سر می برد به فعالیت های کاری دیگری هم مشغول بود و بعداً با قبول شدن در دانشگاه در سال ۱۳۵۷ به همراه خانواده خود به تهران نقل مکان می‌کند و علاوه بر ادامه تحصیل در دانشگاه در شهر تهران در رشته بازیگری و کارگردانی به فعالیت کاری خود نیز ادامه می دهد و در همان زمان در امور هنری ارشاد استان تهران به عنوان کارشناس استخدام می‌شود.

 

  بیوگرافی یکتا ناصر+جریان ازدواجش با منوچهر هادی

 

درگذشت جمشید اسماعیل خوانی

جمشید اسماعیل خانی نیز خود یک کارگردان بود و در سال ۱۳۲۹ در داراب متولد شد او بعد از انقلاب تجربه بازی در سینما را نیز داشت و در فیلم زیر بامهای شهر نقش آفرینی برای اولین بار بازی کرد و بعدا به عنوان یک هنرپیشه موفق در سینما و تلویزیون ظاهر شد و نهایتاً در سال ۱۳۸۱ به علت سکته مغزی دار فانی را وداع گفت.

 

 

شروع فعالیت در تلویزیون

گوهر خیراندیش بعد از انقلاب اسلامی همکاری و فعالیت خود را با رادیو و تلویزیون ایران ادامه داد و در سال ۱۳۶۴ در سریال آینه توانست نقش آفرینی کند و بدین ترتیب در تلویزیون وارد شد و همچنین بعداً در سال ۱۳۶۵ اولین نقش سینمایی خود را در فیلم روزهای انتظار بازی کرد.

 

 

 

ماجرای ممنوع التصویری شدن

گوهر خیراندیش، بعد از درگذشت همسرش جمشید اسماعیل خانی، در جشنواره فیلم های دینی در یزد، صورت کارگردان جوانی که قصد بوسیدن دستش را داشت، بوسید. او یکی از شاگردان قدیم همسرش بود. این کار باعث شد او مدتی ممنوع التصویر شود.

دو سال بعد از آن در جشن خانه سینما، گوهر خیراندیش با دست کش به محمدرضا شریفی نیا، بازیگر سینما دست داد و باز هم برای مدتی ممنوع التصویر شد.

 

 

حادثه هنگام فیلمبرداری
گوهر خیراندیش در 29 مهرماه 1392، در هنگام ایفای نقش در فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، به کارگردانی بهروز افخمی بر اثر سانحه تصادف دچار مصدومیت شد و از ناحیه سر و استخوان ترقوه دچار شکستگی شد.
جوایز گوهر خیر اندیش

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن:

زیر بامهای شهر، روز باشکوه، مدرسه پیرمردها، چهره و ارتفاع پست / بیستمین جشنواره فیلم فجر

  بیوگرافی هدایت هاشمی و همسرش مهشید ناصری + عکس های خانوادگی

تندیس بهترین بازیگر نقش دوم زن:

دنیا و واکنش پنجم / هفتمین جشن خانه سینما شهریور ۱۳۸۲

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن:

رسم عاشق کشی / بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بهمن ۱۳۸۲

تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن

دعوت  /   دوازدهمین جشن خانه سینما     ۱۳۸۷

 

از فوت همسر تا آمریکا

خیراندیش چند سال بعد از فوت همسرش، جمشید اسماعیل خانی در سال 1381 به علت سکته مغزی و مهاجرت یک دختر و پسرش به آمریکا به این کشور در حال رفت و آمد می باشد.

او سابقه برگزاری کارگاه های آموزشی در چند دانشگاه معتبر آمریکا را دارد.

از طرف برخی از کارگردانان ایرانی شاغل در هالیوود پیشنهادهایی برای بازی داشتم، وقتی فیلمنامه هایشان را مطالعه کردم زیاد آنها را نپسندیدم

مثلا نقش هایی به من پیشنهاد شد که می توانستم با حجاب هم ظاهر شوم اما از آنجایی که نمی توانستم از کلیت مسائلی که قرار است در فیلم اتفاق بیفتد باخبر شوم آنها را نپذیرفتم

 

ماجرای ازدواج گوهر خیر اندیش و جمشید اسماعیل خانی

گوهر خیراندیش بازیگر مطرح سینما و تلویزیون با حضور در یک برنامه گفتگوی تلویزیونی درباره ماجرای ازدواجش با مرحوم جمشید اسماعیل خانی صحبت کرد

 

 

برخی از آثار گوهر خیراندیش

 

تله‌فیلم
 یک بام و دو هوا
خواستگار محترم
دست راست من
علفزار

تئاتر
 ملاقات بانوی سالخورده (به کارگردانی حمید سمندریان)
گل یخ (به کارگردانی کیومرث پوراحمد)
عروسی خون (به کارگردانی علی رفیعی)
/انتهای پیام/

 

 

  فیلم | تست کرونا فقیهه سلطانی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.