بیوگرافی (پرویز مظلومی) و همسرش + ماجراهای جنجالی و مربیگری تیم استقلال

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیوگرافی پرویز مظلومی و همسرش + ماجراهای جنجالی و مربیگری تیم استقلال

پرویز مظلومی ، بازیکن و مربی فوتبال ایران است وی از پیشکسوتان باشگاه استقلال میباشد که در این تیم به سرمربی گری هم پرداخته

 

 

بیوگرافی پرویز مظلومی

پرویز مظلومی تنگستانی متولد ۲۶ شهریور ۱۳۳۳ در آبادان است.وی  بازیکن سابق و سرمربی فوتبال اهل ایران میباشد. پرویز مظلومی سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال جوانان ایران می‌باشد. او برادر کوچکتر غلامحسین مظلومی است.

بیوگرافی پرویز مظلومی و همسرش + ماجراهای جنجالی و مربیگری تیم استقلال

دوران بازیکنی پرویز مظلومی

پرویز مظلومی در جریان جام تخت جمشید ۱۳۵۶ برای تیم تراکتورسازی ۹ گل زد. در نهایت در آن سال  به تیم ملی دعوت شد.

وی در جام تخت جمشید ۱۳۵۷ برای تیم تاج (استقلال کنونی) هفت گل زد. او در سال‌های حضور خود در استقلال مجموعاً ۷۲ گل برای این تیم به ثمر رساند.

در پر تماشاچی‌ ترین بازی دربی ، استقلال و پرسپولیس در سال ۱۳۶۲ در ورزشگاه آزادی که حدود ۱۲۰ هزار نفر شاهد این دیدار بودند استقلال با تک گل پرویز مظلومی ۱–۰ به پیروزی رسید.

بیوگرافی پرویز مظلومی و همسرش + ماجراهای جنجالی و مربیگری تیم استقلال

دوران مربیگری پرویز مظلومی

پرویز مظلومی به مدت ۹ سال دستیار منصور پورحیدری در استقلال بود.

در سال‌های بعد سرمربی تیم‌های صنعت نفت آبادان، مس کرمان، صبای قم (در آن زمان نام باشگاه صباباتری بوده‌است) ، ابومسلم مشهد (در این سال عنوان بهترین تیم شهرستانی لیگ را کسب کرد) و استقلال اهواز بود.

او در سال ۲۰۰۷ بازی‌های غرب آسیا، به عنوان سرمربی در کنار مارکار آقاجانیان به هدایت تیم ب ایران پرداخت و این تیم را که از بازیکنان کم‌تجربه‌ای چون خسرو حیدری بهره می‌برد، قهرمان جام غرب آسیا کرد.

در لیگ هشتم (سال ۸۷–۸۸) به همراه تیم مس کرمان در رتبهٔ سوم لیگ برتر ایران ایستاد و این تیم را روانهٔ لیگ قهرمانان آسیا کرد. پس از چند هفته از شروع لیگ نهم از مس کرمان جدا شد و بعد از آن در مقطع کوتاهی نیز هدایت باشگاه ابومسلم مشهد را به‌عهده داشت.

  بیوگرافی «ندا دیبا» و همسرش محمدرضا رهبری + ماجرای ازدواج و عکس های جذاب دونفره

بیوگرافی پرویز مظلومی و همسرش + ماجراهای جنجالی و مربیگری تیم استقلال

سرمربیگری پرویز مظلومی در استقلال

در فصل ۸۹–۹۰ وی توانست در اولین حضور خود با این تیم عنوان نایب قهرمانی دهمین دورهٔ لیگ برتر ایران را با یک امتیاز کمتر کسب کند. مظلومی در حالی تیم را تحویل گرفت که دو بازیکن اصلی تیم خسرو حیدری و جانواریو به سپاهان پیوسته بودند و استقلال هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ بازیکنان در مضیقه بود.

در این فصل مظلومی در بازی رفت و برگشت تیم پرسپولیس را با نتایج مشابه ۱–۰ شکست داد و از سوی هوادارن لقب پرویز رفت و برگشت را دریافت کرد.

در فصل ۹۰–۹۱ در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۰ استقلال به سرمربیگری پرویز مظلومی موفق شد برای سومین بار متوالی پرسپولیس رقیب دیرینه‌اش را شکست دهد و مظلومی اوّلین مربی در تاریخ فوتبال ایران است که به چنین رکوردی دست یافته‌است. همچنین در تاریخ ۱۸ آذرماه سال ۱۳۹۰ برای بار چهارم نیز موفق به شکست پرسپولیس بانتیجه ۳–۰ در دربی هفتاد و سوم شد.

او در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ با شکست دادن شاهین بوشهر در ضربات پنالتی توانست استقلال را قهرمان جام حذفی کند. او دراقدامی نمادین قهرمانی جام حذفی را به روح ناصر حجازی تقدیم کرد.

بیوگرافی پرویز مظلومی و همسرش + ماجراهای جنجالی و مربیگری تیم استقلال

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.