بیوگرافی و علت درگذشت علامه محمدرضا حکیمی فقیه مجتهد و فیلسوف + همسر و فرزندان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

علامه محمدرضا حکیمی یکی از برجسته ترین فقیهان و مجتهدان شیعه در ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ در سن ۸۶ سالگی دارفانی را وداع گفت

 

بیوگرافی و علت درگذشت علامه محمدرضا حکیمی فقیه مجتهد و فیلسوف + همسر و فرزندان

بیوگرافی محمدرضا حکیمی فقیه

محمدرضا حکیمی فقیه ،مجتهد شیعه ،متفکر ،فیلسوف ونویسنده ایرانی در ۳۱ مرداد بر اثر ابتلا به کرونا و در سن ۸۶ سالگی درگذشت.از ایشان با عناوینی مثل علامه استاد فیلسوف عدالت و مرزبان توحید یاد می شود امام خمینی رحمة الله در پیامی که برای ایشان فرستاده بود وی را با جملاتی مثل( جناب مستطاب ثقه الاسلام آقای محمدرضا حکیمی دامت افاضاته) خطاب می‌کردند.

محمدرضا حکیمی از مجددان مکتب معافی خراسان معروف به مکتب تفکیک است که معتقد به جدایی دین از فلسفه و عرفان می باشند مرحوم علی شریعتی به عنوان وصی خود اجازه دخل و تصرف در آثارش را حکیمی داده بود .به گفته محمدرضا زائری اعتقاد حکیمی این بود که (دینی که در آن عدالت نباشد دین نیست رصد به اسلام ) . مرحوم حکیمی در سال ۱۳۸۱ در رابطه با مبانی اسلام نامه‌ای به فیدل کاسترو نوشت و بعد از آن زمانی که با هیئت کوبایی دیدار کرد در آنجاگفت اگر اتفاقی برای فیدل کاسترو بیفتد یک فاجعه بشری رخ داده است.

بیوگرافی و علت درگذشت علامه محمدرضا حکیمی فقیه مجتهد و فیلسوف + همسر و فرزندان

تحصیلات محمدرضا حکیمی

محمدرضا حکیمی تحصیلاتش را در سال ۱۳۲۰ آغاز کرده و در سال ۱۳۲۶ وارد حوزه علمیه خراسان (مدرسه نواب) شد او به مدت ۲۰ سال به تحصیل علومی مانند مقدمات و سطح، خارج ، فلسفه، ادبیات عرب ، نجوم و تقویم مشغول بود. از اساتید وی می توان به محمد تقی ادیب نیشابوری، شیخ مجتبی قزوینی خراسانی ، سید محمدهادی میلانی، احمد مدرس یزدی، اسماعیل نجومیان و… نام برد که اجازه اجتهاد را از آقا بزرگ تهرانی در سال ۱۳۴۸ دریافت کرد.

  بیوگرافی «خواهران سام اصغری» همسر بریتنی اسپیرز + اینستاگرام و عکس های خصوصی

آثار محمدرضا حکیمی

محمدرضا حکیمی حدود ۵۰ کتاب نوشته بود کتاب الحیاه معروف ترین آنهاست این کتاب دایره المعارف اسلامی است که درجهان  بسیار معتبر و مشهور می باشد.


   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.