بیوگرافی و اینستاگرام «سادیو مانه» ستاره فوتبال سنگال + داستان آیفون شکسته و فعالیت خیرخواهانه

زمان مطالعه: 3 دقیقه

 عکس های اینستاگرامی سادیو مانه فوتبالیست

سادیو مانه ستاره فوتبال سنگال و لیورپول است. با بیوگرافی، افتخارات، عکس های اینستاگرامی و ماجرای گوشی شکسته او با ما همراه باشید

 

 

بیوگرافی سادیو مانه

سادیو مانه 10 آوریل سال 1992 در سنگال و در خانواده ای فقیر متولد شد. او مسلمان است. بعد از شروع حرفه ای فوتبال توانست به یکی از ستاره ها تبدیل شود و اکنون در پست مهاجم  و وینگر در تیم ملی سنگال و لیورپول بازی می کند.

  بیوگرافی و علت درگذشت «میرصلاح حسینی» بازیگر پیشکسوت سریال مختارنامه

 عکس های اینستاگرامی سادیو مانه فوتبالیست

 از رویای فوتبالیست شدن تا لیورپول

علاقه سادیو مانه از همان کودکی باعث شد جذب فوتبال شود و بیشتر اوقات خود را صرف تمرین کردن ند. او زمانی که تیم ملی سنگال به یک چهارم نهایی جام جهانی رسید، تصمیم گرفت در آینده یک فوتبالیست موفق و حرفه ای شود.

سادیو برای تحقق رویایش راهی داکار شد. سپس به تیم Generation Foot پیوست و توانست نظراستعدادیاب های فرانسوی را جلب و در نهایت در سال 2011 به تیم متز فرانسه پیوست.

بازهای درخشان او در طی یکسال به حدی بود که او توانست در 20 سالگی به تیم کلی سنگال دعوت  شود.

بعد از حضور او در تیم ملی او با بازی های خوبش نظر تیم ردبول زالتسبرگ اتریش را به خودش جذب کرد و از 2012 تا 2014 با این تیم قرارداد بست و سپس به تیم ساوت همپتون انگلیس راه یافت.

مانه در سال 2015 در بازی ساوت همپتون و استون ویلا، توانست در 2 دقیقه و 56 ثانیه ، 3 گل بزند و رکورد سریعترین هتریک لیگ جزیره را به نام خودش ثبت کند.

 عکس های اینستاگرامی سادیو مانه فوتبالیست

از قرارداد با لیورپول تا آقای گلی

سادیو مانه در سال 2016 با قراردادی 30 میلیون پوندی به مدت دو فصل راهی تیم لیورپول  شد.او در طی این دو فصل یکی از ارکان اصلی قرمزهای مرسی سایده بوده و مثلث خطرناکی را همراه با محمد صلاح و روبرتو فیرمینو شکل داد.

بازی های درخشان او باعث شد که او بعد از دو فصل دوباره قررادای را تا سال 2023 با لیورپول امضا کند. 

او در سال 2017 برنده جایزه بهترین بازیکن سال باشگاه لیورپول شد. سپس با زدن 22 گل مشترکا به همراه محمد صلاح و پیر امریک اوبامیانگ به آقای گل لیگ جزیره رسید.

 عکس های اینستاگرامی سادیو مانه فوتبالیست

آقای گل

سادیو مانه در فصل 2022 – 2021 توانست با گلزنی در مقابل واتفورد به سومین بازیکن آفریقایی بعد از دیدیه دروگبا و محمد صلاح تبدیل شود که در تاریخ لیگ جزیره 100 گل به ثمر رسانده است.

 عکس های اینستاگرامی سادیو مانه فوتبالیست

ماجرای آیفون شکسته و فعالیت خیرخواهانه

سال 2020 تصویری از موبایل شکسته سادیو مانه بازیکن میلیاردی لیورپول در رسانه ها منتشر شد که بازتاب زیادی به همراه داشت. عکس آیفون شکسته او سوژه خنده شد و در جواب یکی از شوخی ها گفت:

چرا من 10 تا ماشین فراری، 20 ساعت الماس و 2 جت بخوام؟ پولش رو دارم ولی چرا؟ چه کمکی به پیشرفت نیا می کنه؟ من گرسنه نان بودم، پا برهنه تمرین کردم، مدرسه نرفتم.

الان که میتونم دوست دارم به اونایی که زندگیشون سخته کمک کنم، مدرسه بسازم… اندکی از انچه که زندگی به من بخشیه و من خودم دواطلب این تقدیم کردن هستم. 

 عکس های اینستاگرامی سادیو مانه فوتبالیست

اینستاگرام

صفحه اینستاگرامی سادیو مانه به آدرس sadiomaneofficial  می باشد که 9M  دنبال کننده دارد.

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.