بیوگرافی «نیکی کریمی» و همسرش + عکسهای جذاب و آتلیه ای

زمان مطالعه: 4 دقیقه

نیکی کریمی هنرمند برجسته و تاثیرگذار سینمای ایران متولد نوزدهم آبان ماه سال ۱۳۵۰ در تهران می باشد و اصالتا تفرشی است نیکی کریمی در لیست ۳۰ تن از زیباترین زنان جهان از طرف وبگاه بازنت قرار گرفته است

 

 

 

بیوگرافی

نیکی کریمی هنرمند برجسته و تاثیرگذار سینمای ایران متولد نوزدهم آبان ماه سال ۱۳۵۰ در تهران می باشد و اصالتا تفرشی است نیکی کریمی در لیست ۳۰ تن از زیباترین زنان جهان از سمت وبگاه بازنت قرار گرفته است .

او تا کنون در زمینه بازیگری کارگردانی تهیه کنندگی مترجمی و عکاسی فعالیت داشته است . نیکی کریمی یکی از هنرمندان برجسته ایرانی که تا کنون توانسته است جوایز متعدد بین المللی دریافت کند .از افتخارات او می‌توان همکاری با کارگردانان بزرگ و برجسته‌ای مانند عباس کیارستمی مسعود‌کیمیایی ابراهیم حاتمی کیا بهروز افخمی داریوش مهرجویی تهمینه میلانی اشاره کرد.

  جزئیات و علت حادثه رخ داده برای «نیکی کریمی» در خوزستان

 

آغاز فعالیت هنری

به کارگردانی جمشید حیدری آغاز کرد پس از آن با بازی در فیلم عروس در سال ۶۹ همراه اول فضل پورعرب در سینمای ایران معرفی شدند.

 

 

فعالیت های دیگر

علاوه بر بازیگری در زمینه عکاسی نیز فعالیت می کند و عکاسی به سبک پرتره را نیز تجربه کرده اما از بین تمام سبک های عکاسی و عکاسی از طبیعت برای او خوشایند تر است علاوه بر عکاسی در زمینه کارگردانی نیز فعالیت می‌کند .

از بین فیلم هایی که تاکنون کارگردانی کرده فیلم اولش به نام «یک شب» به خاطر یکسری مسائل ممیزی در ایران اکران نشده .اما در «جشنواره فیلم کن» خوش درخشید .

پس از آن فیلم« چند روز بعد» در سال ۱۳۸۵ نیز وضعیت نامشخصی پیدا کرد و اکران نشد. سومین فیلم نیکی کریمی با نام «سوت پایان» که در سال ۸۹ تولید شد و در این فیلم نیکی کریمی برای اولین بار در یک کار تلویزیونی حاضر شد.

 

نیکی کریمی و همسرش

همسر نیکی کریمی تا کنون ازدواج نکرده و مجرد می باشد خانواده و پدر و مادرش در لندن زندگی می کنند و بین تهران و لندن در رفت و آمد می باشد

 

بازیگر آقازاده

سریال «آقازاده» درباره آقازاده‌ای فاسد به نام «نیما» (با بازی امیر آقایی) است. فردی که تابلو های هنری خرید و فروش می‌ کند. او به‌واسطه رابطه‌ اش با افراد مهم نظام ثروت قابل‌ توجهی به جیب زده است. در طرف مقابل، آقازاده‌ ای دیگر به نام «حامد» (با بازی سینا مهراد) حضور دارد که مأمور امنیتی است. حامد قصد دارد هرطور شده به فعالیت‌ های غیرقانونی نیما خاتمه دهد اما موانع بسیارند…

 

افتخارات خارجی

  • برنده جایزه بهترین فیلم از جشنواره بین المللی فیلم مانهایم-هایدلبرگ برای کارگردانی فیلم سوت پایان (آلمان، 2012)
  • برنده جایزه امیل گوئیمت از جشنواره بین المللی فیلم وزول برای کارگردانی فیلم سوت پایان (فرانسه، 2012)
  • برنده جایزه اینالکو داوران از جشنواره بین المللی فیلم وزول برای کارگردانی فیلم سوت پایان (فرانسه، 2012)
  • برنده جایزه دبیرستان از جشنواره بین المللی فیلم وزول برای کارگردانی فیلم سوت پایان (فرانسه، 2012)
  • نامزد دریافت جایزه چرخ طلایی از جشنواره بین المللی فیلم وزول برای کارگردانی فیلم سوت پایان (فرانسه، 2012)
  • و…

 

 

صفحه اینستاگرام نیکی کریمی

نیکی کریمی هنرمند برجسته و تاثیرگذار سینمای ایران متولد نوزدهم آبان ماه سال ۱۳۵۰ در تهران می باشد و اصالتا تفرشی است نیکی کریمی در لیست ۳۰ تن از زیباترین زنان جهان از سمت وبگاه بازنت قرار گرفته است

 

 

افتخارات داخلی

  • برنده دیپلم افتخار «جایزه ویژه هیئت داوران» در بخش سودای سیمرغ برای مجموعه بازی های وی و کارگردانی فیلم شیفت شب، سی و سومین جشنواره فیلم فجر – (1393)
  • نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم من همسرش هستم، سی امین دوره جشنواره فیلم فجر – (1390)
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم دیوانه ای از قفس پرید و واکنش پنجم، بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر – (1381)

 

نیکی کریمی هنرمند برجسته و تاثیرگذار سینمای ایران متولد نوزدهم آبان ماه سال ۱۳۵۰ در تهران می باشد و اصالتا تفرشی است نیکی کریمی در لیست ۳۰ تن از زیباترین زنان جهان از سمت وبگاه بازنت قرار گرفته است

 

 

 

 

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.