بیوگرافی «سینا قلندری» خبرنگار لرستانی + بازداشت برای انتشار خبر قتل مبینا سوری

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیوگرافی سینا قلندری خبرنگار لرستانی + بازداشت برای انتشار خبر قتل مبینا سوری

سینا قلندری از خبرنگاران محلی کوهدشت و رومشکان است؛ این خبرنگار بعد از منتشر کردن خبر قتل دختر 14 ساله توسط شوهرش، بازداشت شد.

 

 

سینا قلندری بازداشت کیست؟

 وی در ماجرای اطلاع رسانی در رابطه با قتل مبینا سوری، دختر نوجوانی که چند پیش توسط همسرش به قتل رسید، نقش داشت و مدتی بعد تحت فشار قرار گرفت و بازداشت شد، درباره شرایط خود به همدلی می گوید:« خبر این قتل ۱۰روز قبل از رسانه ای شدن بدست من رسید، اما با توجه به شرایط منطقه ای تا حصول اطمینان از انتشار جزئیات آن خودداری کردم

اما متوجه شدم بعضی رسانه ها و افراد در شبکه های اجتماعی و رسانه های فارسی زبان خارج از کشور از ظن خود بخشی از این ماجرا را با اطلاعاتی که الزاما صحت نداشت در رسانه های خود منعکس کردند، من خبر را منتشر کردم و سه ساعت بعد خبرگزاری رکنا، خبری غیر واقعی و نادرست درباره این حادثه منتشر کرد. از این رو پلیس فتا به خانه اقوام من در کوهدشت که مهمان آنها هستم مراجعه کردند و برخورد بسیار امنیتی و تندی داشتند. در پی بازداشت برخی از وسایل شخصی من، از جمله تلفن من را نیز ضبط کردند. 

توضیحات سینا قندری در مورد بازداشتش

دادیار پرونده اعلام کرد من تبرئه شده ام با قرار کفالت آزاد شدم یک روز بعد برای تحویل وسایل شخصی ام به دادسرا رفتم که به شکل اتفاقی با دادستان روبرو شدم و ایشان با عتاب من را خطاب قرار دادند که انتشار این خبر کار نادرستی بود و به دادیار پرونده من گفتند جوری تنبیه اش کنید که دیگر چنین اخباری را منتشر نکند.

سینا قلندری افزود: پس از دستگیری مرا به زندان خرم اباد منتقل کردند. درحالی که من بیماری زخم معده دارم و این بیماری با استرس شدید تر شده بود به حال من رسیدگی نمی کردند. در اثر شدت بیماری معده من چندین بار خون ریزی کرد به طوری که بعد از آزاد شدن از زندان در بیمارستان بستری شدم.

  بیوگرافی «حسین قربانچه» مداح و داماد منصور ارضی + زندگی شخصی و عکس

در این یازده روز بازداشت بودن من ، همسرم که از بیماری ام آگاهی داشت چندین بار به قاضی پرونده و دادستانی مراجعه کرده و شرایط من را برای آنها تشریح کرده بود شاید به شرایط من رسیدگی کنند، اما در قرنطینه زندان مرکزی خرم آباد، به هیچ شرایط چنین کاری فراهم نیست.

در بهداری زندان با اینکه میدانستند قرص ژلوفن  زخم معده را تشدید میکند ، این قرص را به خورد من دادند.

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.