بیوگرافی «دیوید سوشی» بازیگر نقش هرکول پوآرو + داستان زندگی شخصی و هنری

زمان مطالعه: 3 دقیقه

 عکس های دیوید سوشی معروف به هرکول پوآرو

دیوید سوشی بازیگر معروف سینما، تلویزیون و تئاتر می باشد که به هرکول پوآرو معروف است. با بیوگرافی و زندگی شخصی او با ما همراه باشید

 

 

بیوگرافی دیوید سوشی

سِـر دیوید کورتنی سوشِـی 2 مه 1946 در لندن متولد شد. او بازیگر معروف بریتانیایی در سینما، تلویزیون و تئاتر می باشد. جالب است بدانید که او نشان فرمانده والامقام امپراتوری بریتانیا را داراست. او بازیگری شناخته در جهان می باشد. دیوید سوشی با نام هرکول پوآرو مشهور است. 

  بیوگرافی «محمد معتمدی» خواننده سنتی و همسرش + ماجرای مهاجرت و اقامت در هلند

 عکس های دیوید سوشی معروف به هرکول پوآرو

ازدواج

دیوید سوشی بازیگر هرکول پوآرو در سال 1973 با شیلا فریس ازدواج کرد. ثمره این ازدواج پسری به نام رابرت و دختری به نام کاترین است. 

 عکس های دیوید سوشی معروف به هرکول پوآرو

بازیگری

دیوید سوشی بازیگری حرفه‌ای را از تئاتر آغاز کرد و سپس با سریال در معرض دید عموم در قاب تلویزیون دیده شد. اثر بعدی او تله فیلم داستان دو شهر بود و سپس در سریال اوپنهایمر نقش آفرینی نمود. از آثار دیگر او می توان به سریال های “رایلی، تک خال جاسوس ها”، ” فروید”، “بلات در چشم انداز”، ” ترانه ای برای رویا”  و… اشاره نمود. دیوید سوشی در تله فیلم سیزده در شام در نقش بازرس جپ بازی می نمود. جال است بدانید در ایت تله فیلم نقش هرکول پوآرو را پیتر یوستینف بازی می نمود. از معروف‌ترین آثار او سریال پوآرو می باشد که او در نقش هرکول پوآرو بود و شهرت را برای او به ارمغان آورد.

 عکس های دیوید سوشی معروف به هرکول پوآرو

رادیو

دیوید سوشی در کنار بازیگری در رادیو نیز فعالیت می کرد. اولین اجرای رادیویی او خواندن یک “قصهٔ صبحگاهی” بود. او همچنین در زیمنه صداپیشگی و دوبله مهارت داشت و صداپیشگی آثاری همچون اقتباس رادیویی تمرکز بر خانواده،  اقتباس رادیویی دکتر نو  و… بر عهده داشت. 

 عکس های دیوید سوشی معروف به هرکول پوآرو

افتخارات

دیوید سوشی معروف به هرکوا پوآرو در طی سالها فعالیت هنری و شهرت جهانی اش توانسته جوایز مختلفی را دریافت نماید. جایزهٔ انجمن سلطنتی تلویزیون  برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در  سریال ترانه‌ای برای اروپا،  نامزد دریافت جایزهٔ بفتای تلویزیونی برای سریال پوآرو، دریافت جایزه انجمن سلطنتی تلویزیون برای سریال راه و رسم زندگی، دریافت جایزهٔ ورایتی کلاب برای بهترین بازیگر مرد و … بخشی از افتخارات او می باشد.

 عکس های دیوید سوشی معروف به هرکول پوآرو

دریافت مدال شوالیه

دیوید سوشی، بازیگر معروف بریتانیایی به خاطر فعالیت‌هایش در زمینه بازیگری و امور خیریه  و تئاتر در کاخ ویندزور از شاهزاده ویلیام نشان شوالیه دریافت نمود. او پیش از این نیز در سسال 2020  در فهرست افتخاری جشن تولد ملکه در سال به خاطر مشارکت‌هایش در تئاتر و خیریه، لقب شوالیه دریافت نموده بود.

 عکس های دیوید سوشی معروف به هرکول پوآرو

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.