بیوگرافی «اصغر شاهوردی» صدابردار سینما، زندگی شخصی + ماجرای حادثه دردناک تصادف

زمان مطالعه: 3 دقیقه

عکس اصغر شاهوردی صدابردار سینما

اصغر شاهوردی صدابردار سینما و تلویزیون می باشد. با بیوگرافی، زندگی شخصی و ماجرای تصادف دردناک این هنرمند با ما همراه باشید

 

 

بیوگرافی اصغر شاهوردی

اصغر شاهوردی متولد سال ۱۳۳۶ در تهران است. او از صدابرداران حرفه ای و پرکار سینما و تلویزیون می باشد. برادران او مسعود و محمد نیز صدابردار هستند. اصغر شاهوردی در طی سالهای حضور حرفه ای در دنیای هنر توانسته صدابردای آثار شاخصی را عهده دار شود.

  بیوگرافی چنگیز جلیلوند (دوبلور پیشکسوت) + علت درگذشت و فیلم زندگی نامه

عکس اصغر شاهوردی صدابردار سینما

ازدواج و تحصیل

اصغر شاهوردی ازدواج کرده و متاهل است و دارای فرزند می باشد. او فارغ‌التحصیل رشته صدابرداری از مدرسه عالی تلویزیون و سینما می باشد. همچنین در سال 98 به پاس خدمات ارزنده این هنرمند به سینمای ایران، دکترای هنری در رشته صدابرداری توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایشان اعطا گردید.

عکس اصغر شاهوردی صدابردار سینما

فیلم شناسی

اصغر فرهادی در طی سالهای فعالیت صدابرداری توانسته در فیلم های بسیاری صدابردار و صدابردار صحنه ظاهر شود و به خوبی از ایفای این وظیفه بر آید. او در بیش از 40 اثر به عنوان صدابردار یا صدابردار صحنه بوده است که در اینجا به بخش کوچکی از آن اشاره می کنیم:

استشهادی برای خدا، پارک وی، آقای رئیس جمهور، کیمیا، هیام، عشق فیلم، لیلا، پری، رخساره، بمانی، زیرپوست شهر، قرمز، نامزدی، شاید وقتی دیگر و…

عکس اصغر شاهوردی صدابردار سینما

جوایز و افتخارات

اصغر فرهادی در بیش از 40 فیلم به عنوان صدابردار یا صدابردار صحنه حضور داشته و در طی این سالها توانسته در جشنواره های مختلف جایزه دریافت نماید: برنده سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای نار و نی، کاندید سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای شاید وقتی دیگر، برنده سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر برای خانه دوست کجاست؟

عکس اصغر شاهوردی صدابردار سینما

ماجرای حادثه دردناک تصادف

اصغر شاهوردی ششم آذرماه سال  86، همزمان با ساخت فیلم «چراغی در مه» در یک حادثه رانندگی هنگام بازگشت از صحنه ،تصادف و دچار آسیب‌دیدگی مغزی شد. مشکلات او پس از گذشت 14 سال همچنان ادامه دار و زمین گیر است.همسر او نیز در تمام این سالها عاشقانه در کنار همسرش بوده است.

البته اتفاق تازه‌ای رخ داده است که نشان از وضعیت سلامتی او تا حدودی می باشد. او بعد از سالها قدرت تکلم خود را بازیافته و می تواند خواسته‌هایش را که پیش از این با ایما و اشاره بیان می کرد، با کلمه مطرح کند.

عکس اصغر شاهوردی صدابردار سینما

عکس اصغر شاهوردی صدابردار سینما

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.