بیماری «نازایی مردان» + علائم و علل طبیعی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

آیا بیماری نازایی مردان را میشناسید؟ آیا علل نازایی مردان را میدانید؟ آیا علائم نازایی مردان را میدانید؟ با ما همراه باشید تا در متن فوق به بررسی همه این موارد بپردازیم

 

بیماری نازایی مردان
بیماری نازایی مردان

 

علائم

نشانه اصلی ناباروری مردان عدم توانایی در بارداری کودک است. ممکن است هیچ علامت و نشانه دیگری وجود نداشته باشد.

در برخی موارد ، با این وجود ، یک مشکل اساسی مانند اختلال ارثی ، عدم تعادل هورمونی ، گشادی رگ های اطراف بیضه یا بیماری که مانع عبور اسپرم می شود ، علائم و نشانه هایی ایجاد می کند. علائم و نشانه هایی که ممکن است مشاهده کنید شامل موارد زیر است:

مشکلات مربوط به عملکرد جنسی – به عنوان مثال ، مشکل در انزال یا حجم کم مایعات در انزال ، کاهش میل جنسی ، یا مشکل در حفظ نعوظ (اختلال نعوظ)
درد ، تورم یا توده ای در ناحیه بیضه
عفونت های تنفسی مکرر
عدم توانایی در بو دادن
رشد غیرطبیعی پستان (ژنیکوماستی)
کاهش موهای صورت یا بدن یا سایر علائم ناهنجاری کروموزومی یا هورمونی
تعداد اسپرم کمتر از حد نرمال (کمتر از 15 میلیون اسپرم در هر میلی لیتر منی یا تعداد اسپرم کمتر از 39 میلیون در هر انزال)

 

بیماری نازایی مردان
بیماری نازایی مردان
  درمان «جوش های دوره نوجوانی و جوانی» + راهکارهای درمان خانگی

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم

اگر بعد از یک سال رابطه منظم و بدون محافظت و یا اگر یکی از موارد زیر را داشتید ، نتوانستید باردار شوید ، به پزشک مراجعه کنید:

مشکلات نعوظ یا انزال ، میل جنسی کم ، یا سایر مشکلات عملکرد جنسی
درد ، ناراحتی ، توده یا تورم در ناحیه بیضه
سابقه بیضه ، پروستات یا مشکلات جنسی
جراحی کشاله ران ، بیضه ، آلت تناسلی مرد یا بیضه بیضه
یک شریک زندگی بالای 35 سال

 

بیماری نازایی مردان
بیماری نازایی مردان

 

علل
باروری مردان فرایند پیچیده ای است. برای باردار شدن شریک زندگی خود باید موارد زیر اتفاق بیفتد:

شما باید اسپرم سالم تولید کنید. در ابتدا ، این شامل رشد و تشکیل اندام های تولید مثل مردان در دوران بلوغ است. حداقل یکی از بیضه های شما باید به درستی کار کند و بدن شما باید تستوسترون و سایر هورمون ها را برای تحریک و حفظ تولید اسپرم تولید کند.
اسپرم باید به مایع منی منتقل شود. هنگامی که اسپرم در بیضه تولید شد ، لوله های ظریف آنها را حمل می کنند تا زمانی که با مایع منی مخلوط شوند و از آلت تناسلی خارج شوند.
باید اسپرم به اندازه کافی وجود داشته باشد. اگر تعداد اسپرم در منی (تعداد اسپرم) کم باشد ، احتمال اینکه یکی از اسپرم ها تخمک همسرتان را بارور کند کاهش می یابد. تعداد کم اسپرم کمتر از 15 میلیون اسپرم در هر میلی لیتر منی یا کمتر از 39 میلیون در هر انزال است.
اسپرم باید عملکردی داشته و توانایی حرکت داشته باشد. اگر حرکت (تحرک) یا عملکرد اسپرم غیرطبیعی باشد ، اسپرم ممکن است نتواند به تخمک شریک زندگی شما برسد یا نفوذ کند

 

بیماری نازایی مردان
بیماری نازایی مردان
علل محیطی
قرار گرفتن بیش از حد در معرض برخی از عناصر محیطی مانند گرما ، سموم و مواد شیمیایی می تواند تولید اسپرم یا عملکرد اسپرم را کاهش دهد. علل خاص عبارتند از:

مواد شیمیایی صنعتی قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در معرض برخی مواد شیمیایی ، سموم دفع آفات ، علف کش ها ، حلال های آلی و مواد نقاشی ممکن است باعث کم شدن تعداد اسپرم شود.
قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین. قرار گرفتن در معرض سرب یا سایر فلزات سنگین نیز ممکن است باعث ناباروری شود.
تابش یا اشعه ایکس. قرار گرفتن در معرض اشعه می تواند تولید اسپرم را کاهش دهد ، گرچه غالباً در نهایت به حالت طبیعی برمی گردد. با دوزهای بالای اشعه ، تولید اسپرم می تواند برای همیشه کاهش یابد.
بیش از حد گرم شدن بیضه ها. افزایش درجه حرارت ممکن است تولید و عملکرد اسپرم را مختل کند. اگرچه مطالعات محدود هستند و نتیجه ای ندارند ، اما استفاده مکرر از سونا یا وان آب گرم می تواند به طور موقت باعث کاهش تعداد اسپرم شود.

نشستن طولانی مدت ، پوشیدن لباس تنگ یا کار طولانی مدت با کامپیوتر لپ تاپ همچنین ممکن است باعث افزایش درجه حرارت کیسه بیضه شما شود و تولید اسپرم را کمی کاهش دهد. اما ، این تحقیق قطعی نیست

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.