بیماری «آب مروارید» + توصیه های پزشکی + روش های جلوگیری

زمان مطالعه: 4 دقیقه

آیا بیماری آب مروارید را به خوبی می شناسید ؟ آیا از خطرات ناشی از بیماری آب مروارید مطلع هستید ؟ در این مطلب تلاش نموده ایم تا مطالب مفیدی در رابطه با راهکارهای پیشگیری از این بیماری برای شما شرح دهیم.

 

آب مروارید چشمی
آب مروارید چشمی

 

آیا می توان بطور طبیعی از آب مروارید خلاص شد؟

درحال حاضر تنها روش‌هایی اثبات‌شده برای از بین بردن آب‌مروارید جراحی «آب‌مروارید سنتی» و جراحی آب‌مروارید لیزری است.

  • اما اگر توانایی جراحی آب‌مروارید را ندانید و یا شرایط انجام چنین کاری برای شما فراهم نیست چه می‌کنید؟
  • آیا اگر ۱ بیماری چشمی داشته باشید که باعث جراحی خطرناک یا غیر عملی شود چه شانس‌های دیگری دارید؟

 

  بیماری کاوازاکی چیست ؟ ( علائم ، تشخیص و درمان )

 

محققان پاسخ این سوالات را بررسی می‌کنند، درواقع آن‌ها نشانه‌های امیدوارکننده‌ای پیدا کردند که نشان می دهد داروها ممکن است روزی آب‌مروارید را بدون جراحی درمان کنند اما فقط پس از تحقیقات بیشتر بر روی حیوانات نتایج جالب توجهی را با داروها ایجاد کرده‌است.

نکته مهم این است که آیا آن‌ها روی انسان ها کارگر خواهند بود یا خیر اگر تنها گزینه جراحی است پس چرا این‌همه درمان به‌اصطلاح طبیعی برای آب مروارید در بازار وجود دارد؟

ما در مورد این درمان‌های خانگی آب‌مروارید چه می‌دانیم؟

 

آب مروارید چشمی
آب مروارید چشمی

 

جراحی آب‌مروارید در مقابل درمان‌های طبیعی و غیر جراحی

جراحی آب مروارید لنزهای طبیعی را با ۱ جایگزین مصنوعی عوض می‌کند اما همیشه خطر کمی برای عوارض وجود دارد، علاوه بر این هزینه می‌تواند مسئله مهمی برای شما باشد و افراد حتی پس از جراحی نیز باید به استفاده از عینک ادامه دهند.

این عوارض اهمیت یافتن راه‌هایی برای کاهش و یا از بین بردن آب‌مروارید بدون جراحی را نشان می دهد، اگر مبتلا به آب‌مروارید شده‌اید طبیعی است که بخواهید گزینه‌های بهتری را در نظر داشته باشید.

با افزایش سن هنگامی‌که برخی از پروتئین‌های موجود در لنز چشم به تجمع کوچک تبدیل می‌شوند که در شفافیت طبیعی لنز اختلال ایجاد می‌کنند آب‌مروارید می‌تواند ایجاد شود.

علت دقیق این تغییر مشخص نیست این یکی از دلایلی است که درمان‌های طبیعی این ناهنجاری را سخت می‌کند.

 

جراحی آب مروارید
جراحی آب مروارید

 

روش های یافته شده برای درمان آب‌مروارید کدام هستند؟

داروهایی که قرن‌هاست وجود دارد معمولاً شامل دوزهای کمی از مواد طبیعی هستند، این بدان معنی نیست که این داروها به طور صددرصدی کارگشا باشند بررسی‌ها خاطرنشان کرده است که تحقیقات بیشتر در مورد ترکیبات معدنی و طبیعی می‌تواند درمان‌های غیر جراحی امیدوارکننده‌ای برای آب مروارید ایجاد کند.

سرکه سیب

سایر گزینه‌های مختلف برای رفع این ناهنجاری شامل استفاده از سرکه سیب است ممکن است مواردی برای سرکه سیب پیدا کنید اما این ۱ درمان خانگی است که هیچ اثر اثبات شده این از آن ثبت نشده است این می‌تواند کمک کند تا آب‌مروارید کنترل شود چراکه حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به‌طورکلی برای سلامت چشم مفید هستند.

 

سرکه سیب
سرکه سیب

 

عسل

شاید شنیده باشید که عسل می تواند آب مروارید را درمان کند درحالی‌که عسل طبیعی دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است می‌تواند برای سلامت کلی مفید باشد اما شواهد کمی وجود دارد که تاثیر آن بر آب مروارید پوشیده نیست.

گیاهان پزشکی یک مطالعه در سال‌های نزدیک بررسی شده که نشان می‌دهد استفاده از چنین گیاهانی برای کنترل ناهنجاری آب‌مروارید کارگشا هستند.

درحالی‌که این مطالعات به طور قطعی گیاهان را شناسایی نمی‌کند که از نیاز به جراحی آب مروارید جلوگیری می‌کنند اما زمینه‌ای برای فرایندهای بیو شیمیایی در بدن انسان فراهم می‌کند که ممکن است در تشکیل آب مروارید نقش داشته باشند.

درک این فرایندها می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیمات قضایی دقیق‌تری بگیرید که می‌تواند سلامت چشم ها را بهبود بخشد و به طور کارآمدتری پیشرفت آب مروارید را کند کند.

 

عسل
عسل

 

تغذیه کامل رژیم و ارتباط این ۲ مقوله با آب‌مروارید

رژیم غذایی شما می‌تواند به بدن شما کمک کند تا به سرعت بهبود یابید و آسیب ناشی از التهاب و سایر خطرات را کاهش دهد.

این برنامه می‌تواند قدرت چشم‌ها را تقویت کند که به نوبه خود ممکن است خطرات آب‌مروارید را کاهش دهد و یا پیشرفت آن‌ها را کنترل کند.

میوه و سبزیجات بیشتر بخورید

 متابولیسم بدن شما شامل فرایندهایی بنام اکسیداسیون است که می‌تواند به بافت‌های سراسر بدن ازجمله چشم آسیب برساند.

ترکیباتی به نام آنتی اکسیدان می‌تواند با این نیروها مقابله کند به همین دلیل است که شما اغلب توصیه‌هایی را برای خوردن میوه‌ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان مشاهده خواهید کرد.

 

میوه و سبزیجات
میوه و سبزیجات

 

از مصرف غذاهای فرآوری شده خودداری کنید

خوردن غذاهای فرآوری شده چرب و برای شما بسیار مضر خواهند بود، مطالعات مربوط به مصرف این غذاها با میزان بالاتر آب مروارید مرتبط بوده است این غذاها هم چنین به چاقی و سایر شرایط پرخطر کمک می کنند که بهتر است از آن‌ها اجتناب کنید.

ماهی بخورید

مطالعات نشان داده‌است که قرار دادن خوراک های ماهی و غذاهای دریایی در رژیم غذایی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش بیماری‌ها و ناهنجاری‌های مربوط به چشم داشته باشد.

غذاهای دریایی معمولاً دارای مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که ممکن است برای سلامت چشم مفید باشند.

 

ماهی
ماهی

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.