اسامی بازیگران فیلم راه آبی ابریشم + خلاصه داستان و نقد فیلم

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بازیگران فیلم راه آبی ابریشم

فیلم سینمایی راه آبی ابریشم به کارگردانی محمدرضا بزرگ نیا می باشد. باخلاصه داستان و اسامی بازیگران این فیلم با ما همراه باشید.

 

 

خلاصه داستان فیلم (راه آبی ابریشم)

فیلم راه آبی ابریشم در ژانری تاریخی ساخته شده است که برگرفته از داستان و روایت های تاریخی می باشد.این فیلم روایت گر سفری دریایی از ایران و از میانه ی اقیانوس هند برای رسیدن به چین است. در وواقع این سفر باعث به وجود آمدن راه آبی ابریشم می شود.

در حدود قرن چهارم هجری، دو ناخدای با نامهای سلیمان و ادریس تصمیم می گیرند برای اولین بار در ایران، کشتی هایشان را با بار تجاری و با هدف تجارت میان اقیانوس هند عبور داده و از این راه به چین برسند. 

شازان یکی از دانش اموختگان دارالعلوم در شیراز است. او از طرف استادش ترغیب می شود تا در این سفر دریایی در پست کتابت کشتی به سفر با دیگر اعضای این کشتی ها برود.

در این سفر چشم ادریس به کنیزی زیبا به نام ماهورا می افتد و تصمیم می گیرد تا او را از صاحبش خریداری کند و سپس به عقد خود درآورد اما ماهورا به هیچ عنوان زیر بار این ازدواج اجباری نمی رود در همین حال ناگهان سر و کله دزدان دریایی هم پیدا می شود و ماجراها مختلفی روی می دهد.

  بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال (خانه آقا جان) + معرفی و خلاصه داستان

بازیگران فیلم راه آبی ابریشم

اسامی بازیگران و سایر عوامل

فیلم سینمایی راه آبی ابریشم به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا بزرگ نیا و تهیه کنندگی حسن بشکوفه می باشد. بازیگرانی که در این فیلم نقش آفرینی کرده اند:

عزت الله انتظامی در نقش برده فروش

داریوش ارجمند در نقش ناخدا سلیمان

رضا کیانیان در نقش ناخدا ادریس

بهرام رادان در نقش شازان

پگاه آهنگرانی در نقش ماهورا

پیام دهکردی در نقش مرداس

مهدی میامی در نقش قیس

و… 

بازیگران فیلم راه آبی ابریشم

 

بیوگرافی بهرام رادان

بهرام رادان 8 اردیبهشت سال 1358 در تهران متولد شد. شروع بازیگری او با فیلم شور عشق آغاز شد. اوج درخشش او در فیلم آواز قو رقم خورد و توانست برای بازی در این فیلم تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما ذریافت کند. بازی بی نظیر او در فیلم سنتوری فراموش نشدنی ست و جوایز متنوعی برای این فیلم از جشنواره های مختلف دریافت نمود. او علاوه بر بازیگری در زمینه خوانندگی و تهیه کنندگی نیز فعالیت می کند. 

بازیگران فیلم راه آبی ابریشم

 

بیوگرافی پگاه آهنگرانی 

پگاه آهنگرانی 2 مرداد سال 1363 در اراک متولد شد. اولین فعالیت او در عرصه بازیگری در 6 سالی و در فیلم گربه آواز خوان رقم خورد. در 15 سالگی با فیلم دختری با کفش های کتانی به شهرت رسید و جوایز مختلفی را برای بازی در این فیلم دریافت نمود. یکی از بازی های درخشان او نقش آفرینی در فیلم زندان زنان بود. پگاه آهنگرانی در زمینه مستندسازی بسیار فعال است. 

بازیگران فیلم راه آبی ابریشم

بازیگران فیلم راه آبی ابریشم

بازیگران فیلم راه آبی ابریشم

بازیگران فیلم راه آبی ابریشم

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.