آشنایی با روش های «کاشت مو» + عوارض و توصیه های پزشکی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

اگر اخیرا تصمیم به کاشت مو و یا احتمالا پس از کاشت مو مشکلاتی برای شما پیش آمده است با خواندن این مطلب می توانید مطالب مفیدی را برای حل مشکلات خود بیابید ، با ما همراه باشید

کاشت مو
کاشت مو

آشنایی با روش های کاشت مو

کاشت مو در مقایسه با سایر روش های جراحی زیبایی ، میزان عوارض کمی دارد اگرچه توجه کافی نشود می تواند عوارض جدی ایجاد کند اما دامنه وسیعی از عوارض احتمالی وجود دارد که شدت آن کمتر و قابل کنترل است عوارض شایع بعد از عمل شامل درد ، ورم ، عدم تقارن ، خونریزی ، زخم قابل مشاهده ، فولیکولیت ، پوسته پوسته شدن ، از بین بردن پیوند ، سکسکه ، خروجی ، خارش و هیپوستزی است.

 سایر عوارض کمتر شایع بعد از عمل عبارتند از

 زخم هایپرتروفیک و کلوئید ، فیستول شریانی ، عفونت ، کوبلستونینگ ، سنکوپ ، تغییر رنگدانه ها ، نکروز ، واکنش گرانولوماتوز ، گرانولوم پیوژنیک و فوران های واریس فرم Kaposi. جدی ترین عارضه کاشت مو ، نکروز است.

  همه چیز درباره بیماری کرونا لامبدا + عوارض،پیشگیری و نحوه تشخیص

عوارض شایع پس از عمل کاشت مو

درد

درد بعد از عمل در اکثر بیماران پس از جراحی کاشت مو رخ می دهد این درد بخصوص در کاشت مویی که با FUT (پیوند واحد فولیکولی) انجام می شود ، رخ می دهد زیرا به دلیل تراوش اعصاب محیطی هنگام برداشت نوار در روش FUE (استخراج واحد فولیکولی) ، به طور متوسط ​​3000 روش پیوند پیوند برای 6-8 ساعت طول می کشد.

درد عضلانی بسته به وضعیت دراز کشیدن در این دوره ممکن است رخ دهد در طی فرایند ، تزریق ضد درد حین عمل و استفاده از NSAID (داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی) برای جلوگیری و کاهش درد ، باید وقفه های کوچکی داده شود.

درد بعد از کاشت مو
درد بعد از کاشت مو

ادم

ادم بعد از عمل شایعترین عارضه در کاشت مو است میانگین بروز ادم بعد از عمل در کاشت مو از 40 تا 50 درصد متغیر است. ادم می تواند به دلیل بیهوشی تومسی و ضربه در حین فرآیند ایجاد شود. ادم بافت در زمان جراحی آغاز می شود.

اما فقط 3-5 روز بعد هنگامی که از بالای پیشانی پایین می آید ، مشخص می شود گاهی اوقات ، مایع ادم به داخل بافت های اطراف مغز حرکت می کند و باعث اکیموز اطراف بدن می شود بعلاوه ، در بعضی موارد ، این ادم به قدری شدید است که بیماران نمی توانند چشمهای او را باز کنند.

برای جلوگیری و به حداقل رساندن ادم ، باید بیماران را در وضعیت دراز کشیده در طول دوره بعد از عمل توضیح داد، استفاده از ماساژ ، پک سرد ، استروئیدهای سیستمیک ، استروئیدهای نفوذی می تواند ریزش موی ادم را کاهش دهد.

فرآیند ادم در کاشت مو
فرآیند ادم در کاشت مو

عدم تقارن

برنامه ریزی و علامت گذاری دقیق سایت گیرنده ، خطر عدم تقارن را به حداقل می رساند از دلایل عدم تقارن می توان به طراحی خط موی جلویی کاذب ، اختلاف تراکم بین فرکانس راست و چپ و سر تغییر شکل یافته قبلی اشاره کرد، همیشه علامت های طراحی خود را در یک آینه بررسی کنید.

از پشت سر بیمار و در سطح چشم او مشاهده کنید و همچنین تأیید او را بگیرید غالباً تعجب خواهید کرد که تفاوت آن در آینه نسبت به وقتی که در مقابل و 2 متری ایستاده اید ، متفاوت است.

کاشت مو
کاشت مو

خونریزی

خونریزی پوست سر ، چه دارای مو باشد و چه کچل ، خون رسانی فراوانی دارد ، اما میزان خونریزی به طرز شگفت آوری ناچیز است. کمتر اوقات ، خونریزی پس از ترک بیمار از کلینیک رخ می دهد اعمال فشار به مدت 15 دقیقه با گاز تمیز برای کاهش خطر خونریزی بسیار موثر است.

در طی ارزیابی قبل از عمل ، بیماران باید از نظر وجود دیاتز خونریزی ، از نظر مصرف آسپیرین ، عوامل ضد التهاب غیر استروئیدی ، ویتامین E ، الکل ، استروئیدهای آنابولیک یا سایر عوامل ضد انعقادی غربالگری شوند.

ماینوکسیدیل موضعی و استعمال دخانیات باید حداقل 2 هفته قبل از جراحی قطع شود خونریزی در محل گیرنده حین عمل غیر معمول نیست و معمولاً با تزریق محلول های تومسی حاوی اپی نفرین می توان آن را به حداقل رساند.

جراحی در کاشت مو
جراحی در کاشت مو

سکسکه

سکسکه یک عارضه غیرمعمول کاشت مو است  میزان گزارشگر سکسکه در پیوند مو 11/4 درصد گزارش شده است سکسکه از طریق عمل یا اندکی پس از عمل مشاهده می شود.

معمولاً ، در صورت عدم درمان ، 2-3 روز طول می کشد آنها همچنین می توانند ناشی از تنفس هوای بیش از حد ناشی از تحریک حرکات عضلات دیافراگم توسط بیماران بسیار هیجان زده یا صوتی باشد.

پساب جراحی ، افت شوک

پس از عمل جراحی موهای موجود در ناحیه گیرنده پس از جراحی پس از نزدیک به پیوند اتفاق می افتد ، اما پساب قابل توجه بسیار کمتر مشاهده می شود پس از عمل جراحی باعث ایجاد محل گیرنده ، اختلال عروقی یا ورم می شود این بیماری معمولاً 2-4 هفته پس از جراحی بروز می کند.

با این حال ، اکثر موهای آسیب دیده پس از 2-3 ماه شروع به رشد مجدد می کنند برای کاهش افلاویوم بعد از عمل ، محافظت از موهای موجود در هنگام ایجاد محل گیرنده باید مورد توجه قرار گیرد ، اندازه و تراکم محل گیرنده را برای جلوگیری از اختلال بیش از حد عروق و کاهش ورم بعد از عمل ، کاهش دهد ماینوکسیدیل بعد از عمل ممکن است بروز این مشکل را کاهش دهد.

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.