کنترل «بیماری قلبی» + نکات پزشکی و درمان و پیشگیری

زمان مطالعه: 5 دقیقه

چگونه می توانیم بیماری قلبی را کنترل کنیم ؟ اگر نگرانی هایی در رابطه با زمینه بیماری قلبی و وراثتی دارید و نمی دانید چه اقداماتی را در این باره باید انجام دهید با ما همراه باشید و این مطلب گردآوری شده را مطالعه کنید.

 

بیماری قلبی
بیماری قلبی

انتخاب سبک زندگی و سلامت قلب

بیماری قلبی برای بسیاری از افراد جامعه یک بیماری ناتوان کننده است ، طبق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری منبع معتبر (cdc) این عامل اصلی مرگ در کشور است ، برخی عوامل خطر احتمالا برخی از افراد را به بیماری قلبی مبتلا می کند ، عوامل خطر یا قابل اصلاح هستند و یا غیرقابل اصلاح ، آن دسته از عواملی که قابل تغییر هستند را می توان به راحتی اصلاح کرد برای مثال کنترل وزن .

عوامل غیر قابل تغییر مانند عوامل ژنتیکی و دیگر مسائلی که شامل در آن دخلی ندارید را نمی توانید کاری کنید ، پس تلاش شما در راستا فعال کردن قسمت های قابل تغییر است ، پس درنگ نکنید و این اقدامات را از همین امروز آغاز کنید.

انتخاب شما می تواند بر سلامت شما تاثیر بگذارد ، برای مثال تغییر در شیوه زندگی می تواند احتمال بیماری قلبی را تا حدود زیادی کاهش دهد.

  اختلالات قاعدگی و دلایل نامنظمی های آن + انواع مشکلات عادت ماهانه

تغییراتی مثبت در سبک زندگی شامل موارد زیر می شوند :

  • ترک کردن همیشگی سیگار
  • تغذیه و رژیم غذای سالم
  • ورزش روزانه ومنظم
  • مدیریت دیابت در صورت ابتلا
  • کنترل فشار خون
  • کنترل استرس

 

بیماری قلبی
بیماری قلبی

بررسی موارد بالا :

سیگار

مهمترین اقدامی که می توانید برای کاهش خطر بیماری قلبی انجام دهید ترک سیگار است ، سیگار کشیدن یکی از مهمترین عوامل خطر در بیماری عروق کرونر قلبی ، حمله قلبی و سکته مغزی است ، سیگار کشیدن باعث تجمع ماده چربی یا پلاک در رگ ها می شود که در نهایت منجر به به تصلب شرایین می شود.

سیگار کشیدن باعث اسیب رساندن با اندام ها می شود و عملکرد طبیعی بدن را کاهش می دهد و توانایی شما را در انجام فعالیت های روزانه به شدت کاهش می دهد.

 

سیگار
سیگار

تغذیه سالم

تغذیه و رژیم غذایی سالم نقش زیادی در پیشگیری از بیماری های قلبی دارند ، حفظ یک رژیم غذایی مناسب می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد ، این اصل حتی در رابطه با مواردی که سابقه خانوادگی و یا استعدادژنتیکی داشته باشید هم صدق می کند ، پس این اصل راباید بسیاری جدی و مهم تلقی کرد.

سبزیجات ، میوه ها هرم اصلی این رژیم را تشکیل میدهند و در راس این اقدام قرار دارند ، اسیدهای چرب امگا 3 که اغلب در ماهی ها وجود دارد ، به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کند ، همچنین استفاده منظم و دارای برنامه می تواند به این امر کمک شایانی کند.

خوردن گیاهان و آجیل ها ، مغزها ، روغن زیتون که یک چربی سالم است ، محدود کردن مصرف گوشت بسیار مهم می باشد .

ورزش و مدیریت کاهش وزن

ورزش و حفظ وزن سالم با توجه به الگوهای وزنی که در فضای اینترنت می توانید به انها دسترسی داشته باشید برای کاهش فشار خون و پیشگیری از بیماری های قلبی حیاتی است ، طبق آمار ها و تحقیقات ، متخصصان توصیه می کنند که حداقل 30 دقیقه ورزش و تحرک در روز می تواند عامل شادابی سیستم انتقال خون در بدن باشد.

دقت داشته باشید که ورزش نباید فشرده و سنگین باشد به ویژه در روزهای ابتدایی ، نکته اصلی و اساسی این است که شما می بایست فعال باشید و سعی کنید فعالیت خود را مداوم و مستمر داشته باشید.

کاهش وزن
کاهش وزن

مدیریت دیابت

دیابت یک عامل خطر جدی است برای بیماری های قلبی ، پس بنابراین در صورت عدم درمان ، بر روی چندین اندام بدن اثرات مضر دارد و می تواند منجر به بیماری شریان محیطی ، سکته مغزی و سایر عوارض شود ، اگر دیابت دارید ، برای جلوگیری از بیماری های قلبی ، شرایط خود را مدیریت کنید.

دیابت
دیابت

اقدامات پیشگیرانه از بیماری های قلبی برای افراد دیابتی شامل موارد زیر است :

  • معاینات منظم توسط پزشک را فراموش نکنید
  • داشتن یک رژیم غذایی سالم
  • ورزش کردن مرتب و با برنامه

  7 راهکار درمان خانگي رفع سیاهی زیر چشم + توصیه های درمانی

کاهش فشار خون

فشار خون بالا ، می تواند استرس را بر روی سیستم قلبی عروقی شما افزایش دهد و بیماری های قلبی را تشدید کند ، از طریق فعالیت های زیر فشار خون خود را کنترل کنید :

  • انتخاب رژیم غذایی مناسب
  • ورزش پایدار
  • مدیریت وزن
  • پرهیز از استرس
  • ترک سیگار در صورت سیگار کشیدن
  • محدود کردن استفاده از نمک های خوراکی
  • محدود کردن استفاده از الکل

از نزدیک با پزشک خود کار کنید و اگر می دانید فشار خون بالا دارید مرتبا فشار خون خود را کنترل کنید ، تمام داروهای تجویز شده برای فشار خون خود را مصرف کنید و طبق دستورالعمل پیش روی کنید ، فشار خون بالا به سختی قابل تشخیص است ، اگر مطمئن نیستید که این بیماری را دارید یا نه با پزشک خود مشورت کنید.

فشار خون
فشار خون

مدیریت استرس

استرس از طرق مختلف بر همه تاثیر می گذارد ، بین افرادی که مقادیر زیادی استرس را برای مدت طولانی و بیماری های قلبی تجربه می کنند ارتباط وجود دارد ، پیوند به خوبی درک نشده است ،استرس می تواند باعث کاهش خواب ، درد و سردرد شود و بدن را خسته کند ، استرس مزمن می تواند باعث کار بیشتر قلب شود ، این عوامل خطر دیگر در تشدید بیماری قلبی نقش دارند.

 

استرس
استرس

 
 

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *