کرک داگلاس بازیگر فیلم به یادماندنی اسپارتاکوس درگذشت + بیوگرافی این هنرپیشه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

 

کرک داگلاس درگذشت

 

دیشب اسطوره سینمای آمریکا و هنرپیشه فیلم های به یادماندنی اسپارتاکوس کرک داگلاس در سن 102 سالگی درگذشت. پسر کرک،مایکل داگلاس با انتشار یک بیانیه از درگذشت پدرش خبر داد.

 

دیشب اسطوره سینمای آمریکا و هنرپیشه فیلم های به یادماندنی اسپارتاکوس کرک داگلاس در سن 102 سالگی درگذشت.

پسر کرک،مایکل داگلاس با انتشار یک بیانیه از درگذشت پدرش خبر داد.

او یک بازیگر متعهد و یک اسطوره فراموش نشدنی در سینمای هالیوود و جهان بود او را می توان بازیگری از دوری عصر طلایی سینما به حساب آورد و معیارهای او در زندگی،تعهدش به عدالت و آرزوها و اعتقاداتی بود که به آنها باور داشت.

خبر درگذشت او دیشب انتشار پیدا کرد و این در حالی است که یکی از مجله های آمریکایی در خصوص خبر درگذشت کرک داگلاس یک بیانیه ای در تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۴ منتشر کرد که بعدا پس گرفته شد ، ولی دیشب نهایتا پسر کرک داگلاس به طور رسمی از درگذشت پدرش خبر داد.

کرک داگلاس را می توان به عنوان یک اسطوره فراموش نشدنی در فیلم های هالیوودوی به حساب آورد و درخشش او در فیلم کلاسیک اسپارتاکوس که در سال ۱۹۶۰ تولید شد و فراموش نشدنی است.

 

بیوگرافی:

کرک داگلاس در سال ۱۹۱۶ در آمریکا در شهر نیویورک به دنیا آمد. او در یک خانواده مهاجر به دنیا آمد و دارای ۶ خواهر بود و زندگی فقیرانه ای را در آن دوران تجربه می‌کرد او در دوران کودکی برای امرار معاش و کسب هزینه های زندگی کار می‌کرد و به کارگران آسیاب خوراکی می فروخت تا پول کافی برای خانواده اش فراهم کند.بعدها او در نوجوانی چندین شغل مختلف را برای خود انتخاب کرد بعضی وقت ها در پخش روزنامه کار میکرد و بالاخره در دوران نوجوانی بازیگری را آغاز کرد زندگی با شش خواهر خود را در یک خانه نمی‌پسندید و احساس می‌کرد که او در حال زندگی با شش خواهر یک زندگی خفه کننده را تجربه می کند.

  اسامی بازیگران و خلاصه داستان سریال (گمشدگان) + معرفی نقش های بازیگران

 

ورود به بازیگری:

کرک داگلاس در طول دوران بازیگری خود در حدودا ۷۵ فیلم هنر نمایی کرده شاید بتوان نقطه عطف بازیگری او را هنرپیشگی در نقش اسپارتاکوس در فیلمی به کارگردانی استنلی کوبریک به حساب آورد که این فیلم در ادامه برنده ۴ جایزه اسکار شد و یک جمله معروف در این فیلم که او بیان می کند که (من اسپارتاکوس هستم) جمله ای بود که در بسیاری از فرهنگ ها و کوچه بازارها وارد شد.

او در گفته های خودش بیان کرد که از زمانی که کودک بوده و در مهد کودک شعر سرخ بهاری را خوانده و تشویق حضار را دیده همیشه دلش می خواست که بازیگر شود .

او در دبیرستان بعد از اینکه در چند نمایش و تئاتر بازی کرد به دانشگاه می رود و با اینکه به سختی برای هزینه های دانشگاه کار می کند موفق می شود که در شهر نیویورک در آکادمی هنرهای دراماتیک یک بورس ویژه دریافت کند.

 

حضور در جنگ جهانی:

او مدتی نیز در نیروی دریایی ایالات متحده در جریان جنگ جهانی دوم خدمت کرد و بعدها به علت جراحت جنگی از خدمت خارج شد.

او بعد از بازگشت به نیویورک در رادیو و تئاتر مشغول به فعالیت شد و فعالیت او در رادیو و صداپیشگی بسیار ارزشمند بود و بعدها توانست از این صداپیشگی  به عنوان یک مهارت در بازیگری خود استفاده کند در نهایت بعد از بازیگری در تئاتر موفق شد در یک نقش سینمایی بازی کند و  وارد دنیای سینما شد.

 

ازدواج:

در موفقیت او حضور دایانا دیل یکی از همکلاسی های او  را بیان کرد که بعداً با کرک داگلاس ازدواج کرد .آنها در سال ۱۹۴۳ با هم ازدواج کردند و دارای دو پسر به نام‌های مایکل و جوئل شدند و در سال ۱۹۵۱ از همدیگر جدا شدند.

  اسامی بازیگران و خلاصه داستان «سریال تنها در تهران» + معرفی تمامی نقش ها

 

 

جوایز و افتخارات:

از جوایز و افتخارات کرک داگلاس می‌توان گفت که او سه بار برای دریافت جایزه اسکار نامزد شد و این فیلم ها عبارتند از فیلم “قهرمان”، “بد و زیبا” و “شور زندگی” و در نهایت او در سال ۱۹۹۶ به خاطر قدردانی از یک عمر فعالیت هنری در سینمای هالیوود موفق به دریافت جایزه اسکار گردید.


داگلاس در فیلم های بسیاری با نوآنس های متفاوت، نقش مردان ارتشی را ایفا نموده است که از آن میان می توان به «رابطه فوق سری» (1957)، «شهر بی رحم» (1961)، «قلاب» (1963)، «هفت روز در ماه مه» (1964)، «قهرمانان تلمارک» (1965)، «در مسیر زیانبار» (1965)، «سایه غول آسا بیفکن» (1966)، «پاریس می سوزد» (1966)، «شماره معکوس نهایی» (1980) و «زحل 3» (1980) اشاره نمود. سبک بازیگری متمایز کرک داگلاس باعث شد که تبدیل به شخصیت محبوب مقلدین تلویزیونی از جمله فرانک گورشین، ریچ لیتل و دیوید فرای شود.

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.