وضعیت پیچیده پرسیدگی به پرونده سیلی نماینده مجلس به سرباز راهور

زمان مطالعه: 3 دقیقه

 با اینکه چند روز دیگر یک ماه از این ماجرا می‌گذرد، ۲۴ بهمن ماه، حسین حسین‌زاده، ازجمله نمایندگان اصولگرای مجلس یازدهم خبر داد که تا یکی، دو هفته دیگر نتایج بررسی‌ها مشخص می‌شود.

 

 

سیلی به سرباز راهور

مطلب نیو – سیلی زدن نماینده مجلس بر صورت سرباز وظیفه ناجا اگرچه در کسری از زمان و به سرعت در فضای مجازی دست به دست و واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت، بررسی پرونده تشکیل شده بر این اساس و اقدامات قضایی و قانونی با سرعتی اندک پیش می‌رود تا جایی که چندی پیش به نظر می‌رسید مشمول مرور زمان شده است

 البته با اظهارات سخنگوی ناجا در نشست خبری روز دوشنبه و سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری روز سه‌شنبه مشخص شد که این پرونده در حال طی مراحل قانونی است. هر چند به نظر می‌رسد همکاران علی‌اصغر عنابستانی، نماینده‌ای که این غائله را رقم زد، ماجرای رفتار غیرقانونی همکارشان در قوه مقننه را برای رسیدگی فوری و فوتی چندان جدی نگرفته‌اند.

  اولین صحبتهای «حسینی بای» خبرنگار صدا و سیما بعد از ابتلا به کرونا در قرنطینه خانگی

ماجرای سیلی نماینده مجلس بر صورت سرباز راهور

 اوایل بهمن بود که فیلمی از یک سرباز وظیفه ناجا و درگیری‌اش با خودرویی که سعی داشت از خط ویژه عبور کند، در فضای مجازی منتشر شد. ابتدای ماجرا مبهم بود و تنها شرح ماوقعی از زبان سرباز وظیفه دست به دست می‌شد که ادعا می‌کرد یک نماینده مجلس برای اینکه از ورود خودرو‌اش به خط ویژه جلوگیری کرده، به او سیلی زده است.

این ماجرا طی چند ساعت ابعاد گسترده‌ای در فضای مجازی و رسانه‌ای یافت و این پرسش را ایجاد کرد که چرا یک سرباز وظیفه باید به دلیل برخورد قانونی مقابل بی‌قانونی یک نماینده مجلس شورای اسلامی سیلی بخورد؟ با این حال تا ساعاتی خبری از عنابستانی، نماینده اصولگرای سبزوار نبود که در خیابان انقلاب اسلامی در محدوده محله دروازه دولت تهران به صورت عابد اکبری سیلی زده بود.
پس از آن عنابستانی در یک گفت‌وگوی کوتاه از پاسخ صریح طفره رفت و تنها به بیان این جمله اکتفا کرد که «مشغول جمع و جور کردن کار‌ها هستیم»؛

جمله‌ای که بسیاری از کاربران معترض شبکه اجتماعی این‌گونه برداشت کردند که این نماینده مجلس می‌خواهد از قبول مسوولیت این اعمال غیرقانونی شانه خالی کند.
با این حال شاهدان عینی و حاضر در صحنه، دوربین‌های راهنمایی و رانندگی و فیلم دوربین‌های موبایل و مجموعه شواهد به دست آمده نشان داد که ادعای سرباز وظیفه ناجا حقیقت دارد. پس از آن نماینده اصولگرای سبزوار ابتدا این برخورد را دروغ محض توصیف کرد، اما پس از آن در ویدیویی با وجود آنکه مسوولیت این اقدام را مستقیما برعهده نگرفت، اما از سرباز وظیفه ناجا عذرخواهی کرد.
با اینکه چند روز دیگر یک ماه از این ماجرا می‌گذرد، ۲۴ بهمن ماه، حسین حسین‌زاده، ازجمله نمایندگان اصولگرای مجلس یازدهم خبر داد که تا یکی، دو هفته دیگر نتایج بررسی‌ها مشخص می‌شود.

  پروین به کرونا مبتلا و در بیمارستان بستری شد

صحبتهای مهدی حاجیان، سخنگوی ناجا

مهدی حاجیان، سخنگوی ناجا نیز در نشست خبری روز دوشنبه در این مورد صحبت کرد و توضیح داد که در ماجرای درگیری سرباز راهور با نماینده مجلس و سیلی خوردن، سرباز پلیس راهور وظیفه قانونی خود را انجام داده و خودروی آن نماینده مجوز تردد در خط ویژه را نداشته است، بنابراین کار آن سرباز قانونی بود و وظیفه خود را به خوبی انجام داده است.
او همچنین با تاکید بر اینکه قانون برای همه مساوی و یکسان است، متذکر شد که «نیروی انتظامی از حق سربازان و کارکنان خود قاطعانه دفاع خواهد کرد و فرماندهی ناجا نیز سربازان ناجا را فرزندان خود می‌داند که باید مورد تکریم و احترام قرار بگیرند.»

حاجیان همچنین خبر داد که پرونده سیلی خوردن سرباز ناجا از نماینده مجلس در حال طی فرآیند قانونی است و ناجا گزارش شکایت خود را به مجلس ارسال کرده است. او همچنین اعطای مجوز تردد به نماینده‌ها بعد از این اتفاق را تکذیب کرد.

  لحظه تاریخی گذر شاخص بورس از سطح یک میلیون واحدی + عکس

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضایی

یک روز پس از اظهارات سخنگوی ناجا، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضایی نیز گفت که پرونده این ماجرا در دادسرای تهران ثبت شده و رسیدگی به آن در حال انجام است و درصورتی که نظر دادسرا صدور قرار جلب به دادرسی باشد، پرونده به دادگاه می‌رود. با این حال چندی پیش موسی غضنفرآبادی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفته بود که این هیات هنوز به بررسی سیلی عنابستانی بر صورت عابد اکبری، سرباز وظیفه ناجا ورود نکرده و اگر طرح شکایتی شود، بررسی می‌کند.
این نماینده اصولگرای مجلس یازدهم البته درمورد موضوعی که واکنش بسیاری در افکار عمومی برانگیخت، گفت که هیات این موضوع را بررسی می‌کند، اما جزو اولویت نیست و موضوعات دیگری در دستورکار قرار دارد. حالا با وجود شکایت ناجا و طی مراحل قضایی مشخص نیست بالاخره این هیات چه زمانی به موضوع ورود خواهد کرد

منبع؛ رکنا

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.