خانه / ورزش و تناسب اندام / ورزش یوگا برای کاهش وزن + ارائه راهکارهای موثر

ورزش یوگا برای کاهش وزن + ارائه راهکارهای موثر

ورزش یوگا باعث ایجاد رشد جسمی روحی و معنوی شما می‌شود و شکل خاصی از خود شما را ایجاد می کند همچنین ورزش یوگا می تواند به عنوان یک ابزار موثر در کاهش وزن به حساب آید

 

 

مطلب نیو – شاید برخی از شما با انجام یک تمرین آرام با یوگا به نتیجه روحی و جسمی آن پی برده باشید برخی از متخصصین بر این عقیده اند که ورزش یوگا می تواند برای ایجاد وزن سالم به روشهای مختلف کار ساز باشد در ادامه به چند راهکار موثر در یوگا برای کاهش وزن می پردازیم

 

 

یوگا و ذهن آگاهی

جنبه های ذهنی و معنوی یوگا بر رشد ذهن آگاهی تمرکز دارد و باعث افزایش آگاهی شما در سطوح مختلف می شود همچنین می‌تواند به عنوان یک غذای روح بر روی ذهن،بدن و روح شما تاثیر بگذارد مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۶ نشان داد که افرادی که از طریق یوگا به ذهن آگاهی دسترسی پیدا می‌کنند می‌توانند در مقابل خوردن غذاهای ناسالم مقاومت کنند و همچنین با بدن خود هماهنگ‌تر عمل کنند

این تصور در خصوص یوگا وجود دارد که افرادی که ورزش یوگا می پردازند می توانند از این ورزش برای کاهش وزن نیز استفاده کنند

مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۷ نشان داد که ورزش یوگا از طریق ذهن آگاهی می تواند تاثیرات کوتاه مدتی را در مورد پرخاشگری و مشارکت در فعالیت های بدنی در فرد ایجاد کند و این تصور ایجاد شد که کاهش وزن با دوره‌های طولانی تر آموزش ذهن آگاهی همراه است البته برای این موضوع نیاز به مطالعات بیشتری وجود دارد

 

 

یوگا و غذای سالم

از آنجایی که به شما توصیه می شود که با معده خالی به تمرین یوگا نپردازید همین موضوع باعث انتخاب گزینه های غذای سالم برای انجام فعالیت یوگا می گردد همچنین نیاز به استفاده از غذاهای تازه و غیر فرآوری شده یکی از نیازهای شما بعد از انجام تمرینات یوگا می باشد

یوگا و خواب بهتر

تمرین یوگا می تواند به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند شاید شما بعد از انجام تمرینات یوگا به این موضوع پی برده باشید که می توانید راحت تر و عمیق تر بخوابید و ساعت خواب شما بین ۶ تا ۹ ساعت می‌تواند متغیر باشد خواب با کیفیت عالی می تواند با کاهش وزن نیز همراه باشد بر اساس مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۸ افرادی که میزان خواب خود را ۵ بار در هفته محدود کرده باشند نسبت به گروهی که از الگوهای طبیعی خاصی پیروی می‌کنند چربی کمتری از دست میدهند

یوگا نوعی آرامش هدایت شده در شما ایجاد می کند و زمانی که شما به نوع ورزش یوگا در حالت دراز کشیده می پردازید باعث می شود که ذهن آگاهی شما افزایش پیدا کرده و خواب عمیق تری نیز داشته باشید شما همچنین می توانید اهداف خود را در حین انجام تمرینات یوگا تنظیم کنید و این اهداف می‌تواند در توسعه کاهش وزن شما کمک کند

 

یوگا و کالری سوزی

به طور کلی ورزش یوگا به عنوان یک ورزش هوازی محسوب نمی‌شود اما نوع خاصی از یوگا وجود دارد که از نظر جسمی فعالیت های بیشتری نسبت به دیگر ورزش های یوگا دارد سبک های فعال و شدیدتر یوگا می‌تواند باعث کالری سوزی بیشتر شود و از افزایش وزن جلوگیری کند(وی ناسا و یوگا پاور) از نمونه‌های یوگا های پرتحرک به حساب می‌آیند که می تواند باعث افزایش کالری سوزی در افراد شوند

یوگا ترمیمی

این نوع از یوگا است که می‌تواند به کاهش وزن کمک کرده و همچنین در خانم هایی که دارای اضافه وزن در قسمت های شکمی میباشند موثر است البته این نوع یوگا را نمی‌توان نوع خاصی از ورزش یوگا دانست

 

 

ورزش یوگا و تغییر رفتار

ورزش یوگا می تواند به تغییر رفتار و کاهش وزن با افزایش سوزاندن کالری ها از طریق ذهن آگاهی و کاهش استرس موثر باشد یوگا می تواند به شما در افزایش آگاهی در خصوص مصرف مواد غذایی و جلوگیری از پرخوری کمک کند

چند بار باید برای کاهش وزن ورزش یوگا را انجام داد؟

برای اهداف کاهش وزن و کالری سوزی یوگا را هر چه بیشتر تمرین کنید شما می توانید حداقل ۳ تا ۵ بار در هفته به مدت حداقل یک ساعت به یک تمرین فعال در خصوص یوگا بپردازید البته این نکته قابل ذکر است که اگر مبتدی هستید نیاز است که شروعی آهسته تر و تدریجی داشته باشید

پایبندی به تمرینات اصل رسیدن به هدف می باشد اگر شما می خواهید از یوگا برای کاهش وزن استفاده کنید به تمرینات خود پایبند باشید تغییراتی کوچک و تدریجی ایجاد کنید و اهداف کوچکتر را در نظر بگیرید تا بتوانید به احتمال زیاد به آن پایبند بوده و به آن جامه عمل بپوشانید هر چه تمرین و آگاهی خود را عمیق تر کنید مسلماً به طور طبیعی جذب غذاهای سالم و روش های مفید زندگی برای شما آسانتر خواهد بود اگرچه تضمینی بر کاهش وزن زن با انجام حرکات یوگا وجود ندارد ولی مطمئناً محتمل است و نتایج مثبت ممکن است بسیار فراتر از کاهش وزن باشد

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

فشار خون بالا و عدم فعالیت های ورزشی ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و تغییرات کوچک در فعالیت های روزمره شما می توانند تغییراتی بزرگ را ایجاد کنند

راهکارهای ورزشی مناسب برای کاهش فشار خون بالا بدون مصرف دارو

مطلب نیو – خطر فشار خون بالا با افزایش سن بیشتر شده و انجام برخی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *