خانه / ورزش و تناسب اندام / ورزش کردن قبل از صبحانه و تاثیرات آن بر سلامتی / بهترین زمان برای ورزش کردن چه موقع است؟

ورزش کردن قبل از صبحانه و تاثیرات آن بر سلامتی / بهترین زمان برای ورزش کردن چه موقع است؟

ورزش کردن با معده خالی و همچنین دویدن قبل از صبحانه یکی از موضوعات مورد بحث در کالری سوزی و کاهش وزن بوده است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم

 

 

مطلب نیو – بر طبق مطالعات انجام شده ورزش صبحگاهی می تواند به چربی سوزی و کاهش وزن کمک کند این مطالعات در سال های گذشته گویای کاهش وزن در افرادی می باشد که قبل از خوردن صبحانه اقدام به ورزش صبحگاهی و دویدن های طولانی مدت می کردند.

 

 

بررسی آماری در ورزش صبحگاهی

در یک مطالعه انجام شده بر روی ده مرد که دارای اضافه وزن بودند نشان داد که ورزش صبحگاهی با معده خالی و قبل از صبحانه به مدت ۶۰ دقیقه می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند.همچنین در مطالعه تکمیلی این ده مرد بعد از مصرف صبحانه که پر کالری و دارای کربوهیدرات بالا بود به ورزش پرداختند و نمونه خون این افراد جهت آزمایش در هر دو حالت گرفته شد.

پس از انجام بررسی‌های آزمایشگاهی مشخص شد که بافت چربی در افرادی که با معده خالی و در حالت ناشتا اقدام به ورزش صبحگاهی کردن بیشتر کاهش پیدا کرده و از نتیجه این آزمایشات چنین برداشت شد که ورزش صبحگاهی با معده خالی و در حالت ناشتا می‌تواند برای سلامتی مفید باشد و باعث کاهش در بافت چربی شود

 

 

مطالعات جدید در خصوص ورزش صبحگاهی با شکم خالی و در حالت ناشتا

همیشه مطالعات مختلف در یک زمینه ممکن است نتایج متفاوت در پی داشته باشد در جدیدترین مطالعات انجام شده در خصوص ورزش صبحگاهی محققان به این نتیجه رسیدند که ورزش صبحگاهی به علت فاصله ای که با آخرین وعده غذایی که در شب خورده شده دارد باعث می‌شود که بدن به غیر از چربی منابع انرژی دیگری مانند گلیکوژن در اختیار نداشته باشد و زمان مناسبی برای سوزاندن چربی هاست.

اما در این حالت یک تفاوت وجود دارد و آن این است که ورزش طولانی مدت با شدت زیاد مانند دویدن های استقامتی و تمرینات با وزنه قبل از صرف صبحانه می تواند باعث آزاد شدن هورمون کورتیزول در بدن گردد که برای سوخت و ساز به تجزیه پروتئین های بدن (عضلات) رو می آورد که باعث تبدیل پروتئین به گلوکز میشود و به علت پایین بودن ذخایر گلیکوژن در بدن در ابتدای صبح آزاد شدن هورمون کورتیزول باعث ایجاد عضله سوزی و کاهش سیستم ایمنی بدن می گردد آنچه که باعث کاهش وزن در افراد می‌شود در اصل کاهش عضلانی افراد است.

 

 

نتایج تحقیقات قبلی چه می شود؟

بر اساس تحقیقات قبلی ورزش صبحگاهی با شدت بالا می‌تواند تا حدودی باعث کاهش چربی های بدن شود اما باید گفت این نوع کاهش وزن در یک جایی متوقف ‌می‌شود و بدن نسبت به از دست دادن چربی از خود مقاومت نشان می‌دهد، در کنار این موارد گذشته از پایین آمدن سطح ایمنی بدن، اختلال در سطح قند خون، کاهش بافت عضلانی و افزایش فشار خون می‌تواند از تبعات افزایش سطح کورتیزول برای شخص باشد.

 

 

ورزش پس از صرف صبحانه و نتایج تحقیقات در این خصوص

در بخشی از تحقیقات انجام شده در مورد ورزش صبحگاهی محققان به این نتیجه رسیدند که ورزش صبحگاهی کمی پس از خوردن صبحانه چندان مفید نیست زیرا کربوهیدرات مطرح شده در صبحانه باعث ترشح انسولین میگردد

یعنی اگر شما با فاصله کم از صرف صبحانه فعالیت ورزشی را انجام دهید بدن گلوکز خون که نتیجه مصرف صحبانه است را مصرف می کند و پس از اتمام آن سراغ دیگر ذخایر بدن می رود، از طرف دیگر این فاصله کم حتی موجب اختلال در روند هضم غذا می‌شود. بنابراین لازم است حداقل از یک ساعت و نیم به بالا پس از صرف غذا فعالیت ورزشی را آغاز کنید.

نتیجه گیری

شاید انجام دادن ورزش صبحگاهی قبل از صبحانه با شدت کم و یا به صورت پیاده روی های آرام بتواند تا حدودی برای بدن مفید واقع شود و باید دقت کرد که ورزش صبحگاهی با معده خالی و به صورت ناشتا باید در شدت پایین و به مدت کم انجام شود تا منجر به عضله سوزی و ترشح هورمون کورتیزول نشود ولی بهترین نتیجه در خصوص زمان ورزش در ارتباط با مصرف وعده های غذایی می باشد.

ورزش کردن برای سلامتی و کاهش وزن اضافی اهمیت دارد و شما باید بخشی از روزتان را به ورزش کردن اختصاص دهید، چه صبح و چه بعدازظهر. بعضی افراد صبح‌ها را ترجیح می‌دهند چون انگیزه‌‌ی بیدار شدن پیدا می‌کنند و در طول روز پرانرژی‌تر هستند اما برای همه این‌طور نیست.

بررسی کنید ببینید ورزش کردن در چه زمانی از روز برای شما مناسب‌تر است و چند هفته به آن پایبند بمانید تا نتیجه‌اش را ببینید. در پایان فراموش نکنید که طبق توصیه‌ی دپارتمان سلامت ایالات متحده آمریکا، بزرگ‌سالان باید در هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی هوازی با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه ورزش با شدت بالا انجام بدهند.

جان تروئِر (John Trower)

یکی از مدیران فنی واحد تربیت‌بدنی دانشگاه کِنتاکی می‌گوید که ورزشکاران حرفه‌ایِ این مجموعه صبح‌ها آموزش فنی می‌بینند و بین ساعت ۴ تا ۶ عصر می‌باید تمرینات ورزشی سنگین انجام دهند. تروئر تأکید می‌کند که این نسخه به درد همه‌ جور آدمی نمی‌خورد، چون بعضی از ما صبح‌ها و بعضی دیگر در اواخر روز پرانرژی‌تر هستیم. پس اینکه چه زمانی برای ورزش کردن مناسب‌تر است دقیقا به انتخاب شخصی خود فرد بستگی دارد.

همچنین ببینید

داشتن تناسب اندام و انجام حرکات ورزشی متناسب و تغذیه متعادل موضوعات مرتبط با یکدیگر می باشند و عدم توجه به هر کدام از آنها می‌تواند باعث عدم موفقیت شما در رسیدن به اندامی متناسب و ایده آل گردد

ورزش و تناسب اندام در خانه با ساده ترین تمرینات

داشتن تناسب اندام و انجام حرکات ورزشی متناسب و تغذیه متعادل موضوعات مرتبط با یکدیگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *