همه چیز درباره «کفش رانینگ» و راهنمای خرید آن

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بهترین کفش ها برای دویدن کدامند؟ آیا برای دویدن به کفش مخصوصی نیاز دارم؟ آیا کفش های دویدن برای پاهای شما مضر هستند؟

 

کفش رانینگ
کفش رانینگ

آیا کفش های شما اهمیتی دارند؟

کفش مهم است

برای همه دوندگان ، یافتن کفش مناسب اهمیت دارد،خواه یک جنگجوی آخر هفته باشید که فقط از یک دویدن سریع لذت می برید ، یک قهرمان مسابقه هستید یا فقط برای تناسب اندام می دوید ، نه برای سرعت ، از داشتن کفش هایی که شما را از آسیب دیدگی محافظت می کند و دویدن را راحت می کند ، سود خواهید برد.

  معرفی بهترین ادویه ها برای چربی سوزی و کاهش وزن + راهکار های کاهش وزن طبیعی

کفش های شما تعامل پاها و در نهایت بدن شما با زمین را حکم می کند،تغییر جزئی از کفش به کفش دیگری ، تغییراتی در میزان حرکت شما ایجاد می کند.

کفش رانینگ
کفش رانینگ

چوب کفش با همان سبک کفش برای همیشه همیشه بهترین نیست

پای افراد درست مانند وزن ، انعطاف پذیری ، تعادل ، قدرت عضلانی ، کارایی دویدن ، سرعت و قدم زدن تغییر می کند. هیچ نسخه کامل مادام العمر برای کفش های دویدن وجود ندارد … بیش از یک نسخه مادام العمر برای عینک ها.

بدن شما با گذشت زمان تغییر می کند. حتی اگر بهترین کفشهای ممکن را که مخصوصاً فروشگاههای خاص برای شما توصیه کرده اند بپوشید ، این بدان معنا نیست که سالها بعد بهترین عملکرد را از یک جفت یکسان خواهید داشت.

 

کفش رانینگ
کفش رانینگ

از مناسب بودن کفش خود اطمینان حاصل کنید

هنگامی که به دنبال کفش مناسب برای نیازهای دویدن خود هستید ، فروشگاه های تخصصی علاوه بر ارزیابی نیازهای خاص ، شش نکته مختلف را برای تناسب در نظر می گیرند. پاشنه ، عرض ، فرورفتگی ، طول و انعطاف پذیری را می توانید هنگام نشستن یا ایستادن انجام دهید ، اما احساس واقعی کفش نیاز به بررسی بیشتر دارد ، بنابراین بسیاری از این فروشگاه ها تردمیل دارند که در آن تست می کنید،کفش های شما باید احساس راحتی کنند و از گام برداشتن شما پشتیبانی کنند ، اما تغییری در آن ایجاد نکنند.

تهیه چندین جفت کفش متفاوت را در نظر بگیرید

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که دویدن در چند سبک مختلف کفش می تواند در تعداد آسیب دیدگی شما تفاوت ایجاد کند. هر کفش به روشی خاص خود دارد که به شما اجازه می دهد پای شما با زمین تعامل کند،اگر از یک کفش به طور مداوم استفاده می کنید ، همان عضلات را به همان صورت به طور مداوم کار می کنید و خود را مستعد آسیب های استرس تکراری می کنید. تعویض کفش نه تنها باعث ایجاد بافت عضلانی و همبند جدید برای ایجاد قدرت می شود ، بلکه احتمال آسیب را کاهش می دهد.

هنگام خرید کفش ، زمان روز خرید شما تفاوت ایجاد می کند،پاهایتان با فرسایش روز کمی متورم می شوند و حدود ساعت چهار بعد از ظهر به اوج تورم می رسند،سپس کفش بخرید.

کفش نخرید فقط به این دلیل که ظاهر شما را دوست دارید،وقتی نوبت به دویدن می رسد ، شیک ترین کفش هایی است که به خوبی متناسب باشد.

کفش مناسب باعث سریعتر دویدن شما نمی شود ، اما از پاهای شما محافظت می کند و باعث می شود با محافظت از گام خود سریعتر احساس راحتی کنید و بیشتر بدوید،تمرین و تمرین خوب باعث می شود سریعتر بدوید.

کفش های قدیمی را پس از طی 300 تا 400 مایل تعویض کنید. کفش های قدیمی ممکن است توانایی بالشتک سازی خود را که شوک ناشی از دویدن را جذب می کند و یکی از دلایل اصلی آسیب دیدگی دوندگان است ، از دست داده باشند.

کفش رانینگ
کفش رانینگ

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.