همه چیز درباره ورزش (کراس فیت) + تمرینات، مزایا و خطرات احتمالی آن

زمان مطالعه: 3 دقیقه

کراس فیت یک ورزش و سبک زندگی می باشد که از آن می توان برای هر هدفی از جمله بهبود سلامت تا کاهش وزن و عملکرد بهتر استفاده کرد در ادامه به بررسی دقیق تر این ورزش می پردازیم

 

همه چیز درباره ورزش (کراس فیت) + تمرینات، مزایا و خطرات احتمالی آن

 

کراس فیت چیست؟

کراس فیت نه تنها یک رشته ورزشی به یک سبک زندگی می باشد

این ورزش ترکیبی از تغذیه سالم و تمرینات بدنی برای تناسب اندام و سلامتی طولانی مدت است و شامل تمریناتی قدرتی و با شدت بالا تشکیل شده است

این حرکات تشکیل شده از حرکاتی هستند که شما در طول زندگی روزمره انجام میدهید و شامل تمریناتی از حالات مختلف اسکوات فشار دادن و وزنه برداری می باشد که کمک به ساخت عضلات می کند

در تمرینات کراس فیت از تجهیزات مختلفی استفاده می شود از جمله دوچرخه، توپ، حلقه و جعبه.

  تاثیر کافئین بر چربی سوزی + بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری

همه چیز درباره ورزش (کراس فیت) + تمرینات، مزایا و خطرات احتمالی آن

 

فواید کراس فیت

کراس فیت کمک می‌کند که شما عضلات قوی داشته باشید این ورزش به بزرگ شدن عضلات کمک زیادی نمی کند اما با تمرینات وزن بدن مانند اسکات هوا و تمریناتی که از وزنه هایی مانند هالتر استفاده می کند باعث ایجاد توده عضلانی میشود

کراس فیت باعث بهبود استقامت بدن می‌شود و یک تمرین عروقی مشابه دو سرعت یا دویدن را برای بدن فراهم می کند

افزایش چابکی و انعطاف پذیری نیز از مزایای دیگر آن می باشد با استفاده از تمرینات پرش جعبه و طناب پرشی این امکان فراهم می شود اگر بتوانید یاد بگیرید که حرکات قدرتی را به درستی انجام دهید این تمرینات باعث انعطاف پذیری نیز می شود

رژیم غذایی و تغذیه یکی از برنامه‌های کراسفیت می باشد استفاده از گوشت سبزیجات آجیل دانه ها مقداری میوه نشاسته به میزان کم و بدون شکر به کاهش وزن نیز می‌کند

 

همه چیز درباره ورزش (کراس فیت) + تمرینات، مزایا و خطرات احتمالی آن

 

کراس فیت و سوزاندن کالری

کراس فیت در سوزاندن کالری بسیار کارآمد می باشد

طبق تحقیقاتی که انجام شده مردان با انجام هر دقیقه تمرینات کراس فیت به طور متوسط ۲۰ کالری می سوزاند در حالی که زنان به طور متوسط ۱۲ کالری در دقیقه میسوزانند

مانند سایر برنامه های تمرینی با شدت بالا در کراسفیت نیز پس از اتمام تمرین فواید آن ادامه می یابد محققان می گویند که میزان متابولیسم کلی شما را برای مدتی بعد از ورزش افزایش میدهد

 

همه چیز درباره ورزش (کراس فیت) + تمرینات، مزایا و خطرات احتمالی آن

 

خطرهای احتمالی کراسفیت

در هر تمرینی و هر رشته ورزشی احتمال آسیب دیدگی و وجود دارد کراس فیت نیز از این موضوع اجتناب ناپذیر است

طبق مطالعاتی که انجام شده ۳۰ درصد از شرکت کنندگان کراسفیت در بازی زمانی ۴ ساله طی ۱۲ ماه گذشته دچار نوعی آسیب شده اند

از این نظر می‌توان نتیجه گرفت که کراسفیت نسبت به آموزش‌های سنتی ایمن تر میباشد

آسیب دیدگی شانه کمر زانو و آرنج و مچ دست در این ورزش احتمال بیشتری دارد افرادی که این ورزش را بین ۳ تا ۵ روز در هفته انجام می‌دهند در معرض آسیب دیدگی بیشتری قرار دارند

کراس فیت نسبت وزنه برداری سنتی خطر بیشتری دارد زیرا از شدت بالاتری برخوردار است

 

همه چیز درباره ورزش (کراس فیت) + تمرینات، مزایا و خطرات احتمالی آن

 

کراس فیت در خانه

این ورزش را می‌توان در خانه نیز انجام داد کراس فیت را میتوان فقط با وزن بدن انجام داد اگر می‌خواهید از شدت بالاتری برخوردار باشد می‌توانید از تعدادی دمبل استفاده کنید و یا اینکه از شیشه‌ها یا بطری های پر شده و کیسه های برنج به عنوان وزنه استفاده کنید

 

همه چیز درباره ورزش (کراس فیت) + تمرینات، مزایا و خطرات احتمالی آن

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.