معرفی زیباترین ساحل های جنوب ایران برای مسافرت + راهنمای سفر به ساحل جنوب

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دریا بی نظیر و وسیع و شگفت انگیز است، ولی دیدن طلوع و غروب خورشید در کنار سواحل جنوب، دریایی که خورسید را در آغوش گرفته، چیز دیگری ست

 

معرفی زیباترین سواحل جنوب ایران

مطلب نیو – جنوب کشور به خصوص در فصول سرد سال و اوایل بهار، به دلیلی آب و هوای بی نظیری که دارد، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری کشور است. جنوب، با مردمان خونگرمش، خلیج های زیبایش، دریاهای بی انتهایش، قایق ها و لنج های رنگی اش، در کنار سواحل بکرش هر طبیعت گر خوش ذوقی را به سمت خود جذب می کند. سواحل جنوب کشور از خاص ترین و شگفت انگیز ترین سواحل نه فقط در ایران بلکه در جهان هستند که در اینجا به معرفی بخش از آنها می پردازیم. 

  راهنمای گردشگری و بازدید از تنگه چاه کوه جزیره قشم + راه های دسترسی و تجهیزات لازم

ساحل جزیره سرخ هرمز

یکی از زیباترین و رنگی ترین سواحل ایران، ساحل  جزیره سرخ هرمز است، ساحلی سرخ، در کنار دریای آبی بیکران، منظره شگفت انگیزی را برای شما به نمایش می گذارد. جزیره ای که سالیانه گردشگرانی بسیاری را به خود جذب می کند، دنیای شگفت انگیزی از رنگ را برای شما به ارمغان می آورد. سواحل رنگی که علاوه بر زیبایی و جذب گردشگر، از نظر اقتصادی برای مردمان جزیره اهمیت دارد و از رنگ خاک ها استفاده های کاربردی می شود. این دنیای رنگی خاک ها در کنار ساحل، طلوع و غروب زیبایی را به رخ می کشد که هر چشمی را مسحور خود می کند. فقط کافیست به بندرعباس بروید و از آنجا با قایق لذت سفر به جزیره هرمز را بچشید. 

 

معرفی زیباترین سواحل جنوب ایران

 

ساحل لاک پشت ها

قشم یکی از جزایر بی نظیر ایران است. جزیره ای که سواحل صخره ای آن معروف است. در دل این جزیره، در 30 کیلومتری جنوب آن، ساحلی زیبا و بکر وجود دارد که در آغاز فصل بهار، لاک پشت ها برای تخم ریزی به ساحل آن می آیند. از اوایل فصل بهار تا اواخر خرداد با سفر به این ساحل زیبا، منظره ای زیبا و خارق العاده از لاک پشت ها را خواهید دید که در هیچ کجای دنیا این منظره و این صحنه تکرار نشدنی را نخواهید دید. ساحل جزیره لاک پشت ها یک دنیای متفاوت  و خاص است.  

 

معرفی زیباترین سواحل جنوب ایران

 

ساحل مرجانی کیش

یکی از معروف ترین سواحل در جزیره کیش که طرفدران بسیاری دارد، ساحل مرجانی است که درختان نخل زیبا در کنار شن های طلایی اش، منظقه ای شگفت انگیز را در دل خود جای داده است. ساحل مرجانی که بیشتر به پارک ساحلی مرجانی کیش معروف است، یک پارک زیبا، در کنار ساحلی آرام و ورزش های آبی مهیج است. گردشگرانی که علاوه برای مشاهده طلوع  و غروب خورشید در کنار سواحل، علاقه به ورزش های آبی و هیجان دارند، این پارک ساحلی را انتخاب می کنند. قدم زدن در سواحل زیبا، دوچرخه سواری، جت اسکی، غواصی و هر نوع ورزش آبی مهیج در این پارک ساحلی برای شما مهیا ست، فقط کافیست در فصل زمستان و اوایل بهار، به کیش سفر کنید. 

 

معرفی زیباترین سواحل جنوب ایران

 

سواحل جزیره هنگام

بی شک یکی از زیباترین، خاص ترین و رویایی ترین جزایر ایران، جزیره هنگام در قشم است. ساحل جزیره هنگام که به ساحل نقره ای نیز معروف است، یکی از شگفت انگیزترین سواحل دنیاست. پلانگتون هایی که در زمان رسیدن موج به سواحل و تابش آفتاب به آنها، منظره ای بی نظیر را در دل دریا شکل می دهند، در هیچ کجا دیدنی نیست، و این یک صحنه تکرار نشدنی در دل جزیره هنگام است. اگربه دنبال آرامشی بکر هستید با تماشای طلوع و غروب خورشید از سواحل جزیره هنگام، آن را برای خود به ارمغان آورید. 

 

معرفی زیباترین سواحل جنوب ایران

 

ساحل کلبه هور

در غرب جزیره کیش، ساحلی آرام و بکر وجود دارد،که طلوع و غروب شگفت انگیزی در ان هر روز رقم می خورد. ساحل کله هور، ساحلی امن و آرام، با آبی زلال که در در رقص نور خورشید می درخشد. دنیای زیر آب این ساحل شگفت انگیز است، فقط کافیست علاقمند به آن باشید. 

 

معرفی زیباترین سواحل جنوب ایران

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.