معرفی تونل برفی شهرستان ازنا + راه های دسترسی و بهترین زمان گردشگری

زمان مطالعه: 3 دقیقه

لرستان یکی از مکان های بی نظیر گردشگری ست که تونل برفی را در خود جای داده است، و در میراث طبیعی ملی ثبت گریده است

 

معرفی تونل برفی شهرستان ازنا

مطلب نیو – تونل برفی یی از جذاب ترین و پر بازدید ترین مکان های دیدنی لرستان است که 800 متر طول دارد و از شگفت انگیز ترین تونل های برفی در نوع خود است. این تونل به صورت طبیعی از برف و یخ و دامنه اشترانکوه، در منطقه ی زیبای کمندان ازنا شکل گرفته است. 

  راهنمای گردشگری و تفریحی دریاچه شهیون دزفول + راه های دسترسی و امکانات رفاهی

تونل برفی 

تونل برفی ازنا که به عنوان بزرگترین تونل برفی ایران نام گرفته است، در طی سالیان سال، از لایه های برف و یخ شکل گرفته و با طول 800 متر و با ارتفاع سقف 2/5-3 متر، یکی از مکان های جذاب منطقه ازنای لرستان است. داخل تونل که می شوید، دمای هوای کاهش پیدا می کند و کمی وزش باد سرد را حس می کنید و قطره های آبی که از سقف به زمین می ریزد.

 

معرفی تونل برفی شهرستان ازنا

 

چگونه به تونل برفی برویم؟

برای رفتن به تونل برفی،به شهرستان ازنا بروید. سپس به میدان آهن رفته و با توجه به تابلوی راهنما، مسیر دهکده گردشگری دره تخت را انتخاب می کنید. بعد از طی پنج کیلومتر، به روستای دره تخت و از اینجا به‌ سمت شرق حرکت کرده تا پس از گذر از روستاهای مختلف به روستای کمندان برسید. از آنجا به سمت دره «ازنادره» حرکت کرده و تا طول دره را به سمت ارتفاعات جایی که برف و تونل برفی در آنجاست پیمایش می کنیم. زمان رسیدن به تونل برفی چیزی حدود 1/5 الی 2 ساعت است. پس از پیمایش این مسیر به یکباره به لکه برفی عظیم که در واقع یخچالی چند هزار ساله است می‌ رسیم و رودخانه خروشانی که جلوی دیدگان ماست و از دهانه تونل برفی بیرون می‌ آید.

با رسیدن به تونل برفی، زیبایی های منطقه و اطراف آن را به خوبی مشاهده می کنید و از شگفتی های این منطقه زیبا لذت می برید.

بهترین زمان برای رفتن به تونل برفی، با توجه به شرایط آب و هوایی خاص منطقه اشترانکوه،  در فصول بهار، تابستان و اوایل پاییز است.

 

معرفی تونل برفی شهرستان ازنا

 

چند نکته ضرروی در سفر به تونل برفی

فراموش نکنید بخشی از مسیر رسیدن به تونل برفی کوهستانی است و شما باید از صخره‌ها بالا بروید، پس حتما کفش مناسب کوهنوردی بپوشید. اگر سفری خانوادگی ست و کودک همراه خود دارید حواستان باشد چون باید از رودخانه عبور کنید و خطرات خودش را دارد، پس چنین ریسکی برای همراه بردن کودک نداشته باشید. گاهی با توجه به شرایط داخل تونل ریزش می کند، پس با هوشیاری و دقت کامل نسبت به شرایط اطراف وارد تونل شوید.

 

معرفی تونل برفی شهرستان ازنا

 

معرفی تونل برفی شهرستان ازنا

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.