معرفی بهترین میان وعده ها برای ورزشکاران + راهکارهای تغذیه ورزشی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

خوردن میان وعده سهم بزرگی در تامین انرژی و همچنین روند سوخت و ساز و عضله سازی ورزشکاران دارد در ادامه به معرفی چندین میان وعده مناسب ورزشکاران می پردازیم

 

معرفی بهترین میان وعده ها برای ورزشکاران + راهکارهای تغذیه ورزشی

 

اهمیت میان  وعده

ورزشکاران و افرادی که به طور مرتب ورزش را در دستور برنامه زندگی خود قرار می‌دهند از تغذیه مناسبی باید برخوردار باشند و میان وعده نیز به صحنه بسیار مهمی در سلامتی ورزشکاران دارد که باید از غذاهای مقوی تشکیل شده باشد

هنگام برنامه ریزی برای میان وعده یک قاعده کلی را به خاطر بسپارید از قانون ۴۰ /۴۰/ ۲۰ استفاده کنید طبق این قانون ۴۰ درصد پروتئین ۴۰ درصد کربوهیدرات و ۲۰ درصد چربی در برنامه غذایی خود بگنجانید این نسبت می‌تواند ورزشکاران را با انرژی نگه دارد

  باشگاه بدنسازی «متافیتنس» در تهران کجاست‌؟ + افتتاح باشگاه با حضور چهره‌های مطرح فوتبال دنیا

معرفی بهترین میان وعده ها برای ورزشکاران + راهکارهای تغذیه ورزشی

 

موز و کره بادام زمینی

استفاده کردن از یک عدد موز به همراه کره بادام زمینی یک میان وعده بسیار مفید برای ورزشکاران می باشد

کره بادام زمینی دارای مقادیر زیادی پروتئین می باشد و با ایجاد احساس سیری میتواند از اشتهای کاذب جلوگیری کند

همچنین با تقویت انرژی و افزایش آرامش و خونسردی می تواند بسیار مفید باشد موز نیز با دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین، فیبر و همچنین آهن ،منیزیم ،منگنز ، سرشار از مواد معدنی می باشد

 

معرفی بهترین میان وعده ها برای ورزشکاران + راهکارهای تغذیه ورزشی

 

سبزیجات و حبوبات

سبزیجات نیز نقش مهمی در سلامتی ورزشکاران دارند استفاده کردن از کلم ها نقش اساسی در سلامت دارد

کلم بروکلی با دارا بودن مقادیر زیادی فیبر ، ویتامین c ،آهن ، پتاسیم پروتئین بیشتری نسبت به سایر سبزیجات دارد استفاده کردن از سبزیجات در کنار حبوبات بسیار مفید می باشند و حبوبات نیز دارای مقادیر زیادی پروتئین گیاهی می باشند

که ترکیب آنها با سبزیجات بسیار می تواند مفید و در روند عضله سازی ورزشکاران موثر باشد میتوانید مقداری کلم بروکلی ،نخود ،هویج ،دانه ذرت را با هم مخلوط کرده و با استفاده از طعم دهنده ها به عنوان میان وعده میل کنید

 

معرفی بهترین میان وعده ها برای ورزشکاران + راهکارهای تغذیه ورزشی

 

کره بادام زمینی و سیب

یکی دیگر از مواد اصلی سالم استفاده کردن از سیب و کره بادام زمینی می باشد که سرشار از پروتئین بوده و یک میان وعده سالم و سریع برای ورزشکاران می باشد

سیب نیز برای سلامتی خواص بسیار زیادی دارد که از جمله آنها به خواص تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از آلزایمر، درمان دیابت ، جلوگیری از سنگ کیسه صفرا، کاهش وزن، افزایش استقامت، کمک به هضم غذا، کاهش مشکلات تنفسی، کمک به گردش خون، خواص ضد درد ، روشن کننده و درخشان کننده پوست می‌توان اشاره کرد

 

معرفی بهترین میان وعده ها برای ورزشکاران + راهکارهای تغذیه ورزشی

 

خرما

خرما سرشار از کربوهیدرات ، مواد معدنی و پتاسیم می‌باشد و اهمیت زیادی در رژیم ورزشکاران و به خصوص بدنسازان دارد

خرما منبع خوبی برای انرژی میباشد و سرشار از فیبر و کربوهیدرات مفید می باشد مانع گرفتگی عضلات می‌شود و سرعت ریکاوری بدن را پس از تمرین افزایش می‌دهد

پس نه تنها برای قبل از تمرین بلکه مورد مناسبی برای ریکاوری بدن بعد از تمرینات سخت نیز می باشد خرما نه تنها انرژی بسیار خوبی به بدن می‌رساند از آنجایی که دارای قند پیچیده می باشد اجازه نمی دهد که به سرعت گرسنه شوید

 معرفی بهترین میان وعده ها برای ورزشکاران + راهکارهای تغذیه ورزشی

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.