معرفی بهترین تمرینات اینتروال (HIT) برای تناسب اندام + تمرینات اینتروال و چربی سوزی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تمرینات اینتروال یکی از محبوب‌ترین تمرینات ورزشی برای افزایش عملکرد بدنی می باشند در ادامه این مطلب به بررسی بهترین تمرینات اینتروال برای رسیدن به تناسب اندام می پردازیم

 

معرفی بهترین تمرینات اینتروال (HIT) برای تناسب اندام + تمرینات اینتروال و چربی سوزی

 

تمرینات اینتروال

تمرینات اینتروال یا تناوبی با شدت بالا راهی برای سوزاندن کالری بیشتر می باشد و به شما کمک می کند تا بتواند در مدت زمان مناسبی کالری بیشتری بسوزانید و به تناسب اندام دست پیدا کنید

در این تمرینات شخص با استفاده از تمام توان خود اقدام به انجام فعالیت‌های سریع می کند این تمرینات در مدت زمان کوتاه مدت و با استفاده از استراحت فعال انجام می شوند

  با ۸ غذایی که شما را لاغر می کنند آشنا شوید + توصیه های رژیم غذایی

معرفی بهترین تمرینات اینتروال (HIT) برای تناسب اندام + تمرینات اینتروال و چربی سوزی

 

چربی سوزی چگونه اتفاق می افتد؟

سلول های چربی برای ذخیره انرژی در بدن وجود دارند

بدن تعداد سلول‌های چربی و اندازه سلول های چربی را افزایش می دهد تا انرژی اضافی از غذاهای پرکالری را در خود جای دهد

حتی تا آنجا پیش می رود که سلول های چربی روی ماهیچه ها کبد و سایر اندام های خود ذخیره می‌کند

این انرژی به صورت بسته های کوچکی از مولکولها به نام اسید چرب در بدن ذخیره می شود که در جریان خون برای استفاده به عنوان سوخت توسط ماهیچه ها و سایر اندام ها در مواقعی که غذا در دسترس نبود آزاد می‌شود

هنگامی که یک فرد رژیم و ورزش جدید را شروع می‌کند و کالری مصرفی را محدود می کند بدن دو کار برای سوزاندن کالری انجام می دهد: اول از انرژی ذخیره شده در سلولهای چربی برای تحریک فعالیت های جدید استفاده می‌کنند و ثانیاً مقدار زیادی برای ذخیره سازی متوقف می‌شود

 

معرفی بهترین تمرینات اینتروال (HIT) برای تناسب اندام + تمرینات اینتروال و چربی سوزی

 

کاهش وزن از طریق تمرینات اینتروال

در تمرینات اینتروال شما می توانید نسبت به مدت زمان مساوی در انجام سایر فعالیت‌های بدنی کالری بیشتری بسوزانید و تمرینات اینتروال سبب می‌شود که متابولیسم بدن شما پس از تمرین همچنان بالا بماند و بدن کالری بیشتری مصرف کند که همین موضوع سبب کاهش وزن می شود

 

معرفی بهترین تمرینات اینتروال (HIT) برای تناسب اندام + تمرینات اینتروال و چربی سوزی

 

فواصل تمرینات اینتروال

تمرینات اینتروال معمولاً یک روش تمرینی با شدت بالا تلقی می شود بسیاری از افراد گمان می کنند که فاصله های بین تمرین فقط برای دوندگان پیشرفته می باشد در صورتی که دوندگان تازه کار و افرادی که به تازگی تمرینات اینتروال را آغاز می‌کنند نیز نیاز به فواصل تمرینی و استراحت فعال دارند

به این منظور لازم است که پس از انجام هر ست دوره زمانی کوتاهی استراحت کنید و این چرخه را در چندین بار در طی تمرین تناوبی تکرار کنید

 

معرفی بهترین تمرینات اینتروال (HIT) برای تناسب اندام + تمرینات اینتروال و چربی سوزی

 

نتیجه دهی تمرینات اینتروال

پس از انجام یکسری تحقیقات بر روی برنامه‌های تمرینی اینتروال مشخص شد که بسیاری از مربیانی از برنامه تمرینات تناوبی برای ۲ تا ۱۶ هفته استفاده کردند پس از آن شاهد چربی سوزی و افزایش دوده عضلانی بدون چربی بودند

اکثر برنامه های موفق کاهش وزن برای مدت زمان ۸ هفته به طول می‌انجامد لازم است

در طی برنامه اینتروال حتماً پروتئین کافی بخورید تا بهترین شما در سوزاندن کالری و عضله سازی در هر تمرین تامین شود

پیروی کردن از یک رژیم مناسب می‌تواند نتایج تمرینات اینتروال را سریع تر کند

به یاد داشته باشید که ثبات مهمترین جزء هر برنامه کاهش وزن است اگر به آن پایبند باشید خواهید دید که سطح تناسب اندام شما بهبود یافته و بدن شما به سمت بهتر شدن تغییر می‌کند

 

معرفی بهترین تمرینات اینتروال (HIT) برای تناسب اندام + تمرینات اینتروال و چربی سوزی

 
 

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *