آخرین خبرها
خانه / ورزش و تناسب اندام / مصرف کدام میوه ها به تناسب اندام کمک می کنند؟ + راهکارهای داشتن یک رژیم غذایی سالم

مصرف کدام میوه ها به تناسب اندام کمک می کنند؟ + راهکارهای داشتن یک رژیم غذایی سالم

زمان مطالعه: 3 دقیقه

استفاده کردن از میوه ها و سبزی ها در رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن بسیار موثر می باشد با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم

 

مصرف کدام میوه ها به تناسب اندام کمک می کنند؟ + راهکارهای داشتن یک رژیم غذایی سالم

 

میوه یک میان وعده مناسب برای کاهش وزن

مصرف میوه‌ها به عنوان یک میان وعده طبیعی که دارای انواع ویتامین ها فیبر و سایر مواد مغذی می باشند برای داشتن یک رژیم غذایی سالم بسیار مناسب می باشند.میوه ها کم کالری هستند و میزان فیبر زیادی دارند که به ایجاد حس سیری کمک فراوانی می کنند. در حقیقت خوردن میوه باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت، فشار خون بالا، سرطان و بیماری‌های قلبی می‌شود و همچنین به کاهش وزن کمک بزرگی می کند.

همچنین بخوانید؛  آشنایی با روش های لاغری سریع شکم بدون ورزش + رژیم تغذیه و تغییر عادات روزانه

مصرف کدام میوه ها به تناسب اندام کمک می کنند؟ + راهکارهای داشتن یک رژیم غذایی سالم

 

میوه های کم کالری

سیب یک میوه کم کالری می باشد که سرشار از فیبر می‌باشد و همچنین طی تحقیقاتی که انجام شده مشخص شده است که می‌تواند به کاهش وزن کمک زیادی داشته باشد.

توت یک میوه کم کالری می باشد که سرشار از ویتامین c ویتامین k ، منگنز می باشد.

میوه های سنگی که اصولاً به گروهی از میوه‌های فصلی گفته می‌شود که از نمای بیرونی گوشتی و از نمای داخل دارای هسته می باشند این میوه ها شامل هلو شلیل آلو گیلاس و زردآلو می‌باشد که به کاهش وزن کمک میکند.

کیوی نیز یکی از میوه هایی می باشد که در کاهش وزن و لاغری و بسیار موثر می باشد کیوی برای رفع یبوست بسیار مناسب است و حاوی مقادیر زیادی ویتامین c ویتامین e میباشد و به کاهش فشارخون نیز کمک می کند.

مصرف کدام میوه ها به تناسب اندام کمک می کنند؟ + راهکارهای داشتن یک رژیم غذایی سالم

 

سبزیجات

برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب که به کاهش وزن و تناسب اندام نیز کمک کند استفاده کردن از سبزیجات در وعده های غذایی مختلف بسیار حائز اهمیت می باشد. برای این منظور می‌توانید هر هفته از سبزیجات مختلفی به صورت های مختلف استفاده کنید. گاهی می توانید سبزی ها را به صورت کبابی و یا بخارپز شده استفاده کنید و گاهی نیز می توانید آنها را در تابه نچسب با مقدار کمی اسپری روغن زیتون تفت دهید برای مصرف سبزیجات به هیچ عنوان از نمک کره و یا سس خامه ای و سس های پرکالری استفاده نکنید.

مصرف کدام میوه ها به تناسب اندام کمک می کنند؟ + راهکارهای داشتن یک رژیم غذایی سالم

 

گوشت

اگر علاقه زیادی به مصرف گوشت ها دارید توصیه می شود که انواع و اقسام گوشت را به صورت پخته شده و یا کبابی مصرف کنید. اگر به مصرف گوشت علاقه ای ندارید و گیاه خوار می باشید می توانید مصرف لوبیا را در رژیم غذایی خود به جای گوشت اضافه کرده و از آن استفاده کنید. لوبیا نیز حاوی مقادیری پروتئین گیاهی می باشد که جایگزین مناسبی برای گوشت می باشد

 

مصرف کدام میوه ها به تناسب اندام کمک می کنند؟ + راهکارهای داشتن یک رژیم غذایی سالم

 

سخن آخر

شما می توانید از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید حتی اگر کالری زیاد و چربی و قند زیادی داشته باشد اما نکته اصلی این است که باید آنها را هر چند وقت یک بار بخورید و فعالیت بدنی خود را نیز بیشتر کنید تا دچار اضافه وزن نشوید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[کل: 0 میانگین: 0]

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

همچنین ببینید

ویتامین b۱۲ نقش مهمی در سلامتی ما دارد و مصرف روزانه آن به میزان مناسب باید در رژیم غذایی ما وجود داشته باشد در ادامه به بررسی علائم کمبود این ویتامین و منابع سرشار از این ویتامین می پردازیم

علائم کمبود ویتامین ب ۱۲ در بدن چیست؟ + منابع سرشار و میزان مصرف روزانه

زمان مطالعه: 3 دقیقه   ویتامین B12 این ویتامین یکی از مهمترین ویتامین ها و ضروری ترین ویتامین برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *