ماجرا و علت اتوبوس خوابی در پایتخت چیست؟ واکنش ها به اتوبوس خوابی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 ماجرای اتوبوس خوابی در پایتخت

این روزها خوابیدن در اتوبوس های بی آرتی پایتخت خبرساز شده و واکنش هایی را به همراه داشته است. برای جزئیات این ماجرا با ما همراه باشید

ماجرای اتوبوس خوابی در پایتخت چیست؟

این روزها خبرهای پایتخت حاکی از اتوبوس خوابی عده ای در اتوبوس های بی آرتی تهران است. مسافرانی که شب را در آن سپری می کنند. هزینه خوابیدن در این اتوبوس ها چیزی حدود  ۱۲ تا ۲۵ هزار تومان است.

برخی نیز به جای اجاره خانه اینجا می‌خوابند.

در نگاه اول اتوبوس خوابی راحت به نظر می رسد.  فکر کنید آنها باید در طول یک شب اتوبوس خوابی حداقل باید تا صبح چندین بار اتوبوس‌ عوض کنند. سرما را در هر بار پیاده و سوار شدن در طی شب تحمل کنند.

یکی از راننده های این اتوبوس ها گفته است:روزها هر کدام جایی مشغول هستند و شب اینجا پناه می‌گیرند. فکر نکنید همه معتاد هستند. هر کدام کاری دارند. دوست ندارم آنها را پیاده کنم اما رئیسم گفته اگر انتهای خط یک نفر از آنها در اتوبوس باشد اخراج می‌شوی.

  فیلم/ تجمع مخالفان ماسک زدن جلوی وزارت بهداشت و آتش زدن ماسک را ببینید

 ماجرای اتوبوس خوابی در پایتخت

واکنش علیرضا زاکانی

علیرضا زاکانی در واکنش به ماجرای اتوبوس‌خوابی گفت: در روزهای گذشته خبری مبنی بر شب گذرانی افراد بی خانمان دریافت کردم اما باید اعلام کنم که گرمخانه های شهرداری تهران پذیرای این افراد است. همچنین در ادامه بیان کرد که چرا افراد آسیب دیده به این گرمخانه ها نمی روند جای سوال دارد؛ از آنجا که شهرداری حکم قانونی ندارد، نمی‌تواند به اجبار این افراد را به گرمخانه‌ها منتقل کند و با خواهش این کار را انجام می‌دهیم.

 ماجرای اتوبوس خوابی در پایتخت

واکنش مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در واکنش به این ماجرا اظهار کرد:  این پدیده به شدتی که در گزارش عنوان شده، نیست و از گذشته نیز شاهد خوابیدن معتادان روی صندلی‌شان در اتوبوس‌ بوده‌ایم، اما این افراد جدید، ظاهر مناسبی دارند و کارت بلیت می‌زنند و وارد اتوبوس می‌شوند.

در ادامه نیز بیان کرد که ما وجود این پدیده را انکار نمی‌کنیم اما این مساله یک اتفاق اجتماعی و اقتصادی است و شرکت واحد اتوبوسرانی در آن نقشی ندارد. راننده اتوبوس امکان تشخیص مسافر از اتوبوس‌خواب را ندارد، فقط براساس پروتکل‌های اتوبوسرانی، همه مسافران باید در انتهای خط، اتوبوس را ترک کنند.

 ماجرای اتوبوس خوابی در پایتخت

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.