شیوع «آنفلوآنزای معده» در فصل بهار

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیماری ویروسی آنفولانزای معده در فصول بهار و با گرم شدن هوا می تواند در بسیاری از افراد شیوع پیدا کرده و باعث ایجاد عفونت هایی در معده و روده افراد گردد

 

 

 

مطلب نیو – آنفولانزای معده در اصل هیچ ارتباطی با آنفولانزا ندارد و به علت برخی ویروس ها در معده و روده ایجاد شود، این عفونت ویروسی که از آن به نام آنفولانزای معده نام برده می شود باعث ایجاد التهاب و عفونت در روده و معده شده و بر اثر یک ویروس ایجاد می شود.

 

علت ایجاد بیماری

مهمترین عامل ایجاد آنفولانزای معده ویروس هایی هستند که از طریق آب یا غذای آلوده به بدن فرد منتقل می‌شوند و همچنین این ویروس‌ها می‌توانند در محیط‌ هایی مانند استخر و یا با مصرف غذا های آلوده به این ویروس در بیرون از خانه ایجاد شود

 

 

علائم بیماری

این بیماری معمولاً باعث ایجاد عوارضی از قبیل شکم درد،درد در ناحیه روده ،خشکی دهان،احساس سوءهاضمه،اسهال،نفخ،تب و یا کاهش وزن میشود

 

 

درمان

برای این بیماری هنوز درمان خاصی در نظر گرفته نشده و معمولاً این عارضه بعد از مدتی در شخص فروکش کرده و روند بهبود فرد تسریع می شود.

برای جلوگیری از آلودگی به این ویروس باید به شستن مرتبط دست ها و ظروف و همچنین سطوحی که با آن در تماس هستیم توجه کنیم و از خوردن آب هایی که احتمال آلودگی در آنها وجود دارد یا غذاهایی که در پخت آنها زمان زیادی صرف نشده و حدوداً نیمه خام هستند اجتناب کرد.

  حسن ریوندی بر اثر بیماری کرونا به کما رفت / آخرین اخبار در خصوص وضعیت حسن ریوندی

 سعی کنید یخ بخورید و یا کمی آب بنوشید: همچنین می توانید نوشیدنی های خنک، آب سوپ شفاف و یا نوشیدنی های ورزشی بئون کافیین هم بنوشید. هر روز مقدار زیادی مایعات بنوشید و کارهای کوچک و مکرر را انجام دهید.

بگذارید شکم نشست کند: خوردن غذاهای جامد را برای چند ساعت رها کنید.

سهولت در خوردن: به تدریج شروع به خوردن غذاهای نرم و ساده مانند بیسکوییت، نان تست، ژلاتین، موز، برنج و مرغ کنید. اگر حالت تهوع دارید، غذا را رها کنید.از مواد غذایی ویژه ای دوری کنید تا زمانی که احساس بهتری داشته باشید. اینها شامل محصولات لبنی، کافئین، الکل، نیکوتین و غذاهای پرچرب می شوند.

 

 

استراحت

استراحت اولین و مهمترین است اگر شما آنفولانزا معده دارید بدن شما به منظور مبارزه با ویروس به استراحت نیاز دارد. شما نیاز به مقدار زیادی از خواب و کاهش میزان فعالیت به طور معمول در طول روز دارید. این به این معنی است که زمانی که شما در رختخواب نیستید روی نیمکت لم بدهید به یاد داشته باشید که شما در حالی که دراز کشیده اید تنبل نیستید و بدن شما برای مبارزه با ویروس و تعمیر آسیب در سطح سلول سخت در تلاش است.

 

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر علائم زیر را تجربه کردید، فوراً با یک پزشک مشورت کنید:

  • وجود خون در استفراغ و یا مدفوع
  • استفراغ پایدار بیش از 48 ساعت
  • تب بالا با درجه بالا، بالای 101 درجه فارنهایت (40 درجه سانتیگراد)
  • افزایش شدت درد شکمی
  • کمبود شدید آب بدن که با ضعف مشخص می شود،
  • احساس ضعف،
  • غش،
  • بی هوش شدن،
  • ادرار بدبو
  • و پوست خشک
  پاسخ امین زندگانی به هانیه توسلی + فیلم

 

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.