شهاب حسینی:پشت مردم قایم نشوید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شهاب حسینی:پشت مردم قایم نشوید

 

در این بین امروز شهاب حسینی در واکنش به اعلام عدم حضور جمعی از هنرمندان و بازیگران در جشنواره فیلم فجر در صفحه اینستاگرام خود پستی را منتشر کرد و به انتقاد از این جمع هنرمندان پرداخت.
شهاب حسینی

 

انصراف سینما گران از جشنواره فیلم فجر:

در پی وقوع حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین و کشته شدن ۱۷۶ نفر از مسافران این هواپیما در یک حرکت نمادین جمعی از هنرمندان که در فضای اینستاگرام و فضای مجازی انصراف خود را از حضور در جشنواره فیلم فجر اعلام نموده بودند فضایی خاص و قابل توجه و در خصوص واکنش هنرمندان و سلبریتی ها به این واقع به وجود آورده اند.

در این بین امروز شهاب حسینی در واکنش به اعلام عدم حضور جمعی از هنرمندان و بازیگران در جشنواره فیلم فجر در صفحه اینستاگرام خود پستی را منتشر کرد و به انتقاد از این جمع هنرمندان پرداخت.

این بازیگر این سرشناس ایران با اشاره به بعضی از این سینماگران نوشت که این حرکت به جدایی و افتراق در جامعه دامن می‌زند در حالی که در حال حاضر ما بیش از پیش نیاز به همدلی و همراهی یکدیگر داریم.

شهاب حسینی  بیان کرد که ما هموطنان و دوستان و مردم رنج دیده که در این حادثه آسیب دیده و روح و دل مان شکسته شاید اعتماد ما صلب شده ،این را میدانم که زمان حال ناشی از غلبه همیشگی احساسات ما بر عقل و منطق ما بوده و ما در تاریخ و در جهان وارث گنجینه ارزشمندی از تاریخ و ادبیات هستیم گنجینه ای که در زندگی روزمره ما نمودی ندارد. برخورد احساسی و دور از عقل و منطق ما با بعضیاز موضوعات اجتماعی باعث می گردد که آینده شخصی و اجتماعی ما از درخشش آفتاب دور بماند.

  فیلم اهدا نشان شوالیه به شهاب حسینی از طرف وزارت فرهنگ و هنر فرانسه

شهاب حسینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

روزگار امروز محصول غلبه همیشگی احساسات بر عقل و منطق در همه سطوح اجتماعی و فرهنگی است برخورد احساسی مانع از درخشش آفتاب آأگاهی و عقلانیت در زندگی ما شده است تا آنجا که اول عمل می‌کنیم بعد فکر می‌کنیم و چه بسیار که فکر نکرده عمل می‌کنیم وقت آن نرسیده که بیش از پیش از تفکر و تعلق بهره ببریم.

درباره سیاست‌های کلان مملکتی چون از دانش کافی برخوردار نیستم صاحب‌نظر هم نیستم و بعید می‌دانم نظر شخصی‌ام تاثیر چندانی بر روند وقایع داشته باشد هرچند عیان است نسبت به دو دهه قبل بیشتر از غلبه احساسات بر منطق رنج می بریم اما در حیطه حرفه‌ای خود ناگزیر از ذکر مطالبی هستیم.

در احوالات مواج و گل آلود کم نیستند موج سواران و ماهیگیران از آب گل آلود ،با ارادت به تمام خانواده‌های داغدار وقایع اخیر به خصوص عروجیان هواپیمای مسافربری لازم به ذکر می دانم سقوط سهمگین دیگری تهدیدمان می‌کند و آن سقوط از مرز استانداردهای رفتاری در جامعه است که این روزها در انواع مختلف شاهد آن هستیم از صفحه تلویزیون گرفته تا سطح حقوق جامعه در فضای مجازی و حقیقی.

تعدادی از همکاران بنای اعلام انصراف از جشنواره فجر گذاشتن این حرکت دامن زدن به افتراق جامعه شکن خودی و ناخودی است در حالی که بیش از هر زمان دیگری به همبستگی نیاز داریم قربانی شدن فرهنگ و هنر دست کمی از دیگر فجایع ندارد.

ای کاش نیت هایمان خالص باشد و بنا به صلاح شخصی خود فی المثل ترس از برخورد تحقیر آمیز مخاطب  با فیلممان پشت احساسات  مردم قایم نشویم.

  مهمان قسمت ششم برنامه هم رفیق (۲۵ دی ۹۹) + معرفی مهمان برنامه و عکس

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.