رژیم«فیبر» چیست؟ آیا این رژیم برای لاغری و سیستم ایمنی تاثیر گذار است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

چه غذاهایی از نظر فیبر بیشترین مقدار را دارند؟ غذای فیبر کدام است؟ چگونه رژیم پر فیبر می خورید؟ چه غذاهایی سرشار از فیبر برای کاهش وزن هستند؟

 

رژیم فیبر
رژیم فیبر

غذاهای پر فیبر

فیبرهای غذایی می توانند شما را سیر نگه دارند ، به شما در کاهش وزن کمک می کنند و سلامت کلی شما را بهبود می بخشند،با استفاده از این نکات برای افزودن بیشتر به رژیم غذایی ، می توانید بهترین حالت را داشته و احساس کنید.

  ورزش کردن قبل از صبحانه و تاثیرات آن بر سلامتی / بهترین زمان برای ورزش کردن چه موقع است؟

فیبر چیست؟
بسیاری از ما فیبر را با سلامت دستگاه گوارش و عملکرد روده مرتبط می دانیم، اما خوردن غذاهای سرشار از فیبر غذایی می تواند کارهای بیشتری نسبت به منظم نگه داشتن شما داشته باشد،این می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت را کاهش دهد ، سلامت پوست شما را بهبود بخشد و به کاهش وزن کمک کند،حتی ممکن است به جلوگیری از سرطان روده بزرگ کمک کند.
فیبر ، که به عنوان گیاه سخت نیز شناخته می شود ، بخشی از غذاهای گیاهی (غلات ، میوه ها ، سبزیجات ، مغزها و لوبیا) است که بدن نمی تواند تجزیه کند،هضم شده از بدن عبور می کند ، سیستم گوارش شما را تمیز و سالم نگه می دارد ، حرکات روده را کاهش می دهد و کلسترول و مواد سرطان زای مضر را از بدن خارج می کند.

رژیم فیبر
رژیم فیبر

فواید فیبر برای سلامتی

آخرین آمار نشان می دهد که از هر ده آمریکایی 9 نفر به اندازه کافی فیبر نمی خورند – و مردم دیگر مناطق جهان نیز کوتاه می آیند،بخشی از این مشکل ممکن است به دلیل ارتباط با عادات حمام باشد، بله ، فیبر یک روش سالم و موثر برای منظم ماندن ارائه می دهد ، اما این تنها دلیل این نیست که ما باید از رژیم های غذایی بیشتری استفاده کنیم.

بسیاری از مطالعات مختلف نشان داده اند که چگونه رژیم غذایی سرشار از فیبر می تواند سیستم ایمنی بدن و سلامت کلی شما را تقویت کند و ظاهر و احساس شما را بهبود بخشد.

رژیم فیبر
رژیم فیبر

نکاتی برای افزودن فیبر به رژیم غذایی خود

متخصصان تغذیه بسته به سن و جنسیت شما توصیه می کنند که حداقل 21 تا 38 گرم فیبر در روز برای سلامتی مطلوب بخورید. تحقیقات نشان می دهد که اکثر ما نیمی از این مقدار را نمی خوریم.

اگرچه در ابتدا زدن هدف روزانه شما ممکن است طاقت فرسا باشد ، اما با پر کردن غلات ، سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل می توانید فیبر مورد نیاز بدن را برای شروع بهره مندی از سلامتی بدن دریافت کنید.

تغییر رژیم غذایی با فیبر بالا
اگر در خوردن غذاهای پر فیبر تازه کار هستید ، بهتر است ابتدا با افزودن فیبر به رژیم غذایی و افزایش مصرف آب شروع کنید،فیبر آب را جذب می کند بنابراین هرچه فیبر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید مایعات بیشتری باید بنوشید.

افزودن ناگهانی مقدار زیادی فیبر به رژیم غذایی شما گاهی اوقات می تواند عوارضی مانند گرفتگی شکم ، گاز روده ، نفخ یا اسهال ایجاد کند،هنگامی که سیستم گوارشی شما به این عادت عادت کرد ، این موارد باید از بین بروند.

رژیم فیبر
رژیم فیبر

 
 

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *