روش های پیشگیری از «سکته مغزی» + نکات پزشکی و روشهای کاربردی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

متاسفانه سالانه هزاران نفر بر اثر سکته مغزی در جهان به کام مرگ می روند ، اما امروزه برای هر گونه ناهنجاری روش های کارامد و اثر بخشی وجود دارد که تا حدود بسیار زیادی می تواند کمک کننده باشد و باعث جلوگیری از این اتفاق باشد ، با ما همراه باشید تا این موارد را بررسی کنیم.

 

سکته مغزی
سکته مغزی

روش های کنترل «سکته مغزی» + راهکارهای پیشگیری

در این مطلب می خواهیم تا به شما عزیزان روش های پیشگیرانه برای جلوگیری از سکته مغزی را بیان کنیم ، وقتی نوبت به جلوگیری از سکته مغزی می رسد ، تغییرات ساده در سبک زندگی می تواند تفاوت ایجاد کند سکته مغزی زمانی اتفاق می افتد که رگ های خونی که اکسیژن و مواد مغذی را به مغز می رسانند ، ترکیده یا توسط لخته مسدود می شوند.

وقتی این اتفاق می افتد ، سلول های مغزی شروع به مردن می کنند و بر حافظه و توانایی کنترل عضلات فرد تاثیر می گذارد.

  درمان «موخوره و شوره سر» + روش ها و راهکارهای درمان خانگی

سکته مغزی پنجمین علت اصلی مرگ ومیر در دنیا است ، اما خبر خوبی وجود دارد : تقریبا 80 درصد از سکته های مغزی قابل پیشگیری است.

ما لیستی از کارهایی را که می توانید برای یک زندگی سالم و شانس بیشتری برای جلوگیری از سکته مغزی انجام دهید ، تهیه کردیم.

حرکت کنید

فعالیت بدنی منظم به شما در کاهش کلسترول و فشار خون کمک می کند ، دو عامل مهم در بروز سکته ، 30 بار فعالیت متوسط را در ماه و 5 بار فالیت ورزشی را برای هر هفته در نظر بگیرید ، هیچ چیز به اندازه پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری با یک دوست برای سلامتی کلی شما معجزه می کند.

 

حرکت و جنبش
حرکت و جنبش

سیگار را ترک کنید

افراد سیگاری دو برابر افراد غیر سیگاری دچار سکته می شوند ، به این دلیل که سیگار کشیدن باعث ضخیم شدن خون و افزایش لخته ایجاد شده دراین ناحیه می شود ، اگر در تلاش برای ترک سیگار هستید ، از پزشک خود کمک بخواهید ، همچنین از نکات علمی موجود در صفحات اینترنت در رابطه با ترک سیگار مطالعاتی داشته باشید.

ترک سیگار
ترک سیگار

سبزیجات استفاده کنید

لوبیا ، غلات کامل  و آجیل نیز از موارد اصلی رژیم غذایی سالم هستند ، بهبود رژیم غذایی به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می کند و به شما در حفظ وزن سالم کمک می کند ، راهنمای ما را برای شروع یک رژیم غذایی سالم بررسی کنید.

سبزیجات
سبزیجات

نوشیدن الکل را کاهش داده و یا به طور کل قطع کنید

الکل می تواند فشار خون و خطر سکته را افزایش دهد ، اعتدال کلید اصلی است ، برای مردان ، بیش از دو نوشیدنی در هفته و برای زنان ، بیش از یک نوشیدنی می تواند زیاده روی باشد ، اگر به نوشیدن الکل اعتیاد دارید ، در ادامه می بایست به سحطی از اعتماد به نفس برسید تا بتوانید به طور کلی مصرف الکل را قطع کنید.

الکل
الکل

درباره مسئله آفیب بیاموزید

فیبریلاسیون دهلیزی که با نام آفیب نیز شناخته می شود ، نوعی ضربان قلب نامنظم است ، در صورت عدم درمان این اختلال می تواند باعث لخته بستن خون در قلب شود که می تواند به سمت مغز حرکت کرده و باعث سکته مغزی شود ، در صورت مشاهده چنین علائمی مانند تپش قلب و یا تنگی نفس با پزشک خود صحبت کنید ، و سعی کنید در زمان های ازاد خود درباره این ناهنجاری اطلاعاتی به دست آورید.

موارد مضر را بشناسید و آن ها را درک کنید

اگرچه بهبود رژیم غذایی ، افزایش فعالیت و زندگی سالم می تواند خطر سکته مغزی را کاهش دهد ، اما برخی از عوامل خطر وجود دارند که آنها را نمی شناسید و نمی توانید آنها را کنترل کنید ، مواردی مانند سن ، جنسیت و نژاد همه در خطر سکته مغزی نقش دارند و حتی اگر نمی توانید این عوامل را تغییر دهید ، مهم است که درک کنید حساسیت بیشتری برای این موارد قائل باشید.

موارد مضر
موارد مضر

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.