روش های خانگی درمان «نارسایی کلیه» + توصیه درمانی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

اگر مشکلاتی از جانب کلیه و نارسایی آن دارید ، می توانید با صرف چند دقیقه برای مطالعه این مطلب و یادگیری چند روش ساده برای حل این مشکل از پس آن برآیید.

 

نارسایی کلیه
نارسایی کلیه

 

آیا می توانید عفونت کلیه را در خانه درمان کنید؟

آیا عفونت کلیه نگران کننده است؟

عفونت کلیه یک بیماری پزشکی جدی است که نیاز به درمان سریع دارد این عفونت ها غالباً به صورت عفونت ادراری (UTI) یا عفونت مثانه شروع می شوند و سپس گسترش می یابد تا یک یا هر دو کلیه را تحت تأثیر قرار دهد.

علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تب

لرز

درد پشت یا پهلو

درد کشاله ران

درد شکم

تهوع و استفراغ

تکرر ادرار

ادرار کدر ، بوی بد یا حاوی خون است

برای تسکین برخی علائم و بهبود سلامت کلیه ممکن است بتوانید از درمان های خانگی همراه با درمان دارویی تجویز شده خود استفاده کنید ، اما نباید سعی کنید خود را به تنهایی درمان کنید برای تشخیص و بحث در مورد گزینه های درمانی ، همیشه باید ابتدا به پزشک مراجعه کنید.

چه زمانی باید به دنبال مراقبت های پزشکی فوری باشید؟

ناخوشایند است ، اما یک فوریت پزشکی فوری نیست برخی از افراد تصور می کنند که در مورد عفونت کلیه این مسئله اشتباه است.

عفونت کلیه بیماری های جدی است و نیاز به مراقبت پزشکی دارد بدون درمان ، عفونت کلیه (که گاهی اوقات پیلونفریت نامیده می شود) می تواند به سرعت باعث آسیب طولانی مدت کلیه یا ایجاد زخم در کلیه شود این عفونت ها همچنین می توانند باعث سپسیس شوند ، که می تواند منجر به شوک شود.

  عفونت ادراری چیست؟ + 6 درمان خانگی برای عفونت ادراری

به همین دلیل ، در صورت اجازه پیشرفت ، عفونت کلیه می تواند کشنده باشد با عدم درمان توسط یک پزشک متخصص ، هیچ خطری را از دست ندهید.

درمان پزشکی

آنتی بیوتیک ها همیشه اولین خط دفاعی در برابر عفونت کلیه هستند. اگر عفونت کلیه شدید نباشد ، پزشک احتمالاً به شما آنتی بیوتیک خوراکی می دهد تا یک یا دو بار در روز به مدت 10 تا 14 روز مصرف کنید. شما باید کل دوره آنتی بیوتیک را مصرف کنید ، حتی اگر در طی چند روز احساس بهتری داشته باشید. پزشک شما را به نوشیدن آب فراوان ترغیب می کند.

عفونت شدید کلیه ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشد به شما از طریق IV مایعات و آنتی بیوتیک به شما تزریق می شود که هر دو می توانند به درمان عفونت کمک کنند.

اگر عفونت ادراری مکرر داشته باشید که شما را در معرض خطر افزایش عفونت مکرر کلیه قرار دهد ، پزشک به شما کمک می کند تا علت فراوانی آنها را تعیین کرده و به شما در جلوگیری از عفونت های بعدی کمک کند.

داروهای دیگری نیز برای درمان در دسترس است که مبتنی بر آنتی بیوتیک نیستند.

1. مقدار زیادی آب بنوشید

نوشیدن آب فراوان می تواند به دفع باکتری ها از بدن کمک کرده و به از بین رفتن سریعتر عفونت کمک کند. همچنین می تواند به پاکسازی کل سیستم ادراری کمک کند.

نوشیدن آب فراوان همچنین می تواند به پیشگیری از عفونت ادراری که منجر به عفونت کلیه می شود ، کمک کند ، بنابراین حفظ آن یک روش خوب است. روزانه حداقل هشت لیوان مایعات بنوشید.

  سندرم روده تحریک پذیر (IBS) + «کولیت عصبی» و عوارض این بیماری

 

نوشیدن آب زیاد
نوشیدن آب زیاد

 

2. آب کرن بری بنوشید

مدت زمان طولانی است که از آب کرن بری به عنوان درمانی برای عفونت ادراری و عفونت مثانه استفاده می شده است برخی شواهد نشان می دهد که نوشیدن آب زغال اخته ممکن است در برخی افراد به UTI کمک کند یا از آن جلوگیری کند.

بسیاری از افراد عطر و طعم شیرین آب کرن بری را به آب ترجیح می دهند و به آنها در نوشیدن بیشتر کمک می کند با این حال ، آب کرن بری پر از مواد شیرین کننده اضافه شده برای شما مناسب نیست مکمل قره قاط یا آب کرنبری خالص راهی سالم برای دریافت فواید کرن بری است.

 

کرن بری
کرن بری

 

3. از مصرف الکل و قهوه خودداری کنید

مهمترین نقش کلیه ها فیلتر کردن مواد مضر و سموم است ، و هم الکل و هم کافئین می توانند به کار بیشتری از کلیه ها نیاز داشته باشند این ممکن است مانع روند بهبودی عفونت شود الکل و آنتی بیوتیک ها نیز نباید مخلوط شوند ، بنابراین به همین دلیل در طول درمان از مصرف الکل نیز خودداری کنید.

 

الکل ممنوع
الکل ممنوع

 

4- پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک ها در مورد درمان عفونت های کلیوی دو مزیت بزرگ دارند اولین مورد این است که آنها به کنترل باکتری های سالم بدن کمک می کنند ، حتی اگر آنتی بیوتیک ها هم از شر باکتری های “خوب” و “بد” خلاص شوند.

همچنین شواهدی وجود دارد که پروبیوتیک ها می توانند به کلیه ها در پردازش مواد زائد کمک کنند و هرچه عملکرد کلیه ها بهتر باشد ، درمان موثرتری خواهد بود.

  همه چیز درباره بیماری پوستی (پسوریازیس) + علائم، راههای تشخیص و درمان

 

قهوه ممنوع
قهوه ممنوع

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.