خانه / ورزش و تناسب اندام / روشهای برنامه ریزی و از بين بردن موانع در تناسب اندام و ورزش + راهکارهای تمرینی

روشهای برنامه ریزی و از بين بردن موانع در تناسب اندام و ورزش + راهکارهای تمرینی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اگر مدت هاست که تصمیم گرفته اید تا ورزش کنید و به تناسب اندام برسید ، اما تا به حال نتوانستید این تصمیم را عملی کنید ، پس این مطلب برای شما گردآوری شده است ، با ما همراه باشید.

 

از بين بردن موانع تناسب اندام
از بين بردن موانع تناسب اندام

 

از بين بردن موانع تناسب اندام

بيشتر ما با رايج ترين مانع روال منظم فعاليت بدني – کمبود وقت – آشنا هستيم کار ، تعهدات خانوادگي و ساير واقعيت هاي زندگي روزمره اغلب مانع از آن مي شوند که بهترين نيت را داشته باشيم تا فعاليت بيشتري داشته باشيم ، بسياري از موانع اضافي وجود دارد که بسته به فرد و شرايط زندگي متفاوت است.

اگر به يک برنامه فعاليت بدني متعهد هستيد و اهدافي را براي خود تعيين مي کنيد ، ابتدا شناسايي موانع شخصي خود مفيد است با عيب يابي و توسعه تاکتيک هاي قبلي ، موفقيت بهتري براي غلبه بر آنها خواهيد داشت.

در اينجا برخي از موانع و راه حل هاي رايج براي غلبه بر آنها وجود دارد:

کمبود وقت

راه حل ها: فعاليت هاي خود را به مدت يک هفته کنترل کنيد و حداقل سه اسلات 30 دقيقه اي را که مي توانيد براي فعاليت بدني استفاده کنيد ، شناسايي کنيد.

فعاليت هايي را انتخاب کنيد که بتوانيد در زندگي روزمره يا محل کار خود بگنجانيد تا براي انجام آنها وقت خود را در حمل و نقل به مکان ديگري تلف نکنيد قدم زدن در محله خود ، بالا رفتن از پله هاي دفتر کار يا ورزش هنگام تماشاي تلويزيون گزينه هاي خوبي هستند.

 

همچنین بخوانید؛  راهکارهای ورزشی برای کاهش استرس و افسردگی + چالش شروع تمرین
کمبود وقت
کمبود وقت

 

دوستان و خانواده علاقه شما به فعاليت بدني را ندارند

راه حل ها: اهداف تناسب اندام و / يا بهبود سلامتي خود را براي دوستان و خانواده توضيح دهيد و از آنها حمايت بخواهيد از دوستان دعوت کنيد تا با شما در فعاليتهاي بدني شرکت کنند به باشگاه پياده روي محلي بپيونديد تا افرادي را پيدا کنيد که اهداف مشابهي براي ارائه پشتيباني دارند.

کمبود انگيزه يا انرژي

راه حل ها: از قبل برنامه ريزي کنيد فعاليت بدني را براي زمانها / روزهاي خاص برنامه ريزي کنيد و هر بار که آن را تکميل کرديد ، آن را از ليست يا تقويم خود چک کنيد.

مشخص کنيد در چه ساعتي از روز احساس انرژي بيشتري مي کنيد و سعي کنيد فعاليت را در آن بازه زماني قرار دهيد به يک گروه يا کلاس ورزشي بپيونديد و به دنبال افراد ديگر در اين گروه باشيد تا به شما در ايجاد انگيزه کمک کرده و از حضور در آن پاسخگو باشند.

 

کمبود انرژی
کمبود انرژی

 

کمبود منابع / تجهیزات

راه حل ها: فعالیت هایی را انتخاب کنید که به حداقل امکانات یا تجهیزات نیاز دارند ، مانند پیاده روی ، آهسته دویدن ، طناب پریدن یا کالریشن منابع ارزان و مناسب در جامعه خود را شناسایی کنید ، مانند پارک ها و برنامه های تفریحی ، گروه های سلامتی محل کار ، باشگاه های پیاده روی و غیره.

 

کمبود تجهیزات
کمبود تجهیزات

 

تعهدات مراقبت از خانواده

راه حل ها: با بچه های خود ورزش کنید – با هم به پیاده روی بروید ، برچسب بزنید یا سایر بازی های دویدن را انجام دهید ، یک رقص هوازی یا نوار ورزشی برای بچه ها بگیرید.

می توانید زمان را با هم بگذرانید ، بچه ها را مشغول کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها برای داشتن سلامتی فعالیت بدنی روزانه لازم را دارند اگر کلاس خاصی دارید که دوست دارید در آن شرکت کنید ، سعی کنید زمان نگهداری از کودک را با همسایه خود متناوب کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[کل: 1 میانگین: 5]

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

همچنین ببینید

یوگا

تاثیر ورزش «یوگا» بر سلامتی و تناسب اندام + یوگا و کاهش استرس

زمان مطالعه: 3 دقیقه 5 مزیت یوگا که دانش روز آن را تایید می کند یوگا از کلمه سانسکریت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *